Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
toch een volvo
Eind van dit jaar en misschien begin 2013 stap ik na 15 jaar oldtimer rijden over op modern blik. Ik rij nu een volvo 245 (ex cali import), deze krijgt als de nieuwe werkplaats is gebouwd een upgrade en dan mag een ander hem gaan vertroetelen. Waarom de overstap naar een moderne auto denk je dan als je al zolang oldtimer rijd. Oldtimer rijden is echt niet goedkoper dan modern blik, ik ben van mening dat het zelfs duurder is ondanks dat je WB vrij en op gas rijd. De 1 denkt daar anders over dan de ander maar ik wil mijn oldtimer perfect houden en dan kost tijd, energie en een hoop geld. De laatste is goed te doen als je oplet wat je uitgeeft maar de eerste 2 beginnen me een beetje op te breken, misschien ben ik wel sleutel moe. Er staat nog een groot project te wachten waar ik in 2006 afscheid van had genomen maar die sinds 2010 weer in de werkplaats staat het voordeel is dat ik daar aan kan werken wanneer ik dat wil.

Maargoed al zoekende naar een vervanger kwam ik in eerste instantie uit bij een renault laguna grand tour van 2006 of 07, qua aanschaf goedgeprijst, verbruik en WB goed te doen en qua uitrusting ook goed uitgerust en scoorde op de chrash test ook hoge punten op het gebied van veiligheid. Maar de hang naar een volvo bleef toch komen. Toch nog even een schuin oog op de een 740 polar en op de 940 polar gehad maar dan zit je toch nog in de jaren 90 auto met 3 tot 4 ton op de teller en dan begint het voor een volvo toch ook een tijd te komen dat het wat minder wordt.

Ik wilde toch wel zo nieuw mogelijk rijden dus de renault laguna kwam weer terug, maar al surfend op MP kwam de V70 in beeld. Eerst het oude model van eind 90er jaren, toch weer die leeftijd, :? maar op een gegeven moment ben ik is gaan kijken wat een 2003 model moet gaan kosten. Die valt nog binnen het budget en als je goed zoekt heb je voor 7 tot 8 duizend euro een zeer goed uitgeruste V70 met voor volvo een relatief lage km stand van 200.000 tot 250.000 km. Hij zit wel wat zwaarder in de WB en qua verbruik is hij ook wat duurder, oke het scheelt wel 4 jaar ouder rijden maar als je een renault met een volvo vergelijkt dan hoef ik jullie niets te vertellen 8-) toch, soms moet je wel is consessies doen.

Ik ben niet helemaal bekend met de V70, ik vindt er ook maar weinig negatiefs over op internet en des te langer ik me erin verdiep des te mooier vindt ik hem worden. Maar zijn er nog zaken waar ik op moet letten. Ik weet het dit is niet het forum waar je zo snel deze vraag zou stellen maar er zijn vast wel mensen die een V70 hebben gehad en mij kunnen informeren.
Antwoord
Zorgen dat je niet de 140pk uitvoering neemt. Dat is in m'n s70 al te weinig Rolleyes
Antwoord
Heb zojuist na 360.000km mijn S60 (140PK) verkocht. Ervoor had ik een V70 diesel. Qua prestaties bleef de S60 ver achter bij de verschrikkelijk vlotte diesel. De S60 is eigenlijk de sedanversie van de V70 dus een vergelijk is legaal. Dus op jouw vraag kan ik melden dat de hele voortrein van de S60 gevoelig was. Heb het stuurhuis een keer moeten vervangen. Verder een keer alle rubbers en andere zaken moeten vervangen en bij de verkoop rammelde er al weer wat. Goed opletten bij de aanschaf dus maar verder een verschrikkelijk fijne en betrouwbare reiswagen. Ik rij nu 240 & 262 maar hoop toch ooit weer een S60 te hebben al zag ik liever dat er een S60 met achterwielaandrijving was.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
Wij hebben nu sinds 19 juni ook zo'n ding en wat een wagen !
Hier kun je het eea lezen : http://volvov70forum.com/topic.php?t=1995
Toch zijn ze niet helemaal probleemloos.
Het bekende gasklephuis is een probleem .Maar vaak is die al vervangen met die km standen.
Een originele heeft een witte sticker ,een gereviseerde een gele.Nog beter is dat ie is vervangen door een AC Tronics huis.
Ook de automaat is een achilleshiel .
De bak zelf is een hele fijne (Aisin heeft 'm in samenwerking met Toyota ontwikkeld),maar Volvodealerarrogantie zorgt ervoor dat de bakken problemen gaan geven.
Volvo beweert namelijk dat "hun " bak (dúh) geen olieverversing nodig heeft.En laat dat nou net de doodsteek zijn.
En rond de twee ton begint de oude olie zich te wreken.
Een slecht schakelende bak hoeft geen probleem te zijn.
Na onze aanschaf heb ik direct de olie gewisseld en hij schakelde weer als nieuw .Niet met Volvo olie maar met Toyota olie (type T4)
Deze is de helft goedkoper maar is dezelfde olie.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
edwin schreef:Wij hebben nu sinds 19 juni ook zo'n ding en wat een wagen !
Hier kun je het eea lezen : http://volvov70forum.com/topic.php?t=1995
Toch zijn ze niet helemaal probleemloos.
Het bekende gasklephuis is een probleem .Maar vaak is die al vervangen met die km standen.
Een originele heeft een witte sticker ,een gereviseerde een gele.Nog beter is dat ie is vervangen door een AC Tronics huis.
Ook de automaat is een achilleshiel .
De bak zelf is een hele fijne (Aisin heeft 'm in samenwerking met Toyota ontwikkeld),maar Volvodealerarrogantie zorgt ervoor dat de bakken problemen gaan geven.
Volvo beweert namelijk dat "hun " bak (dúh) geen olieverversing nodig heeft.En laat dat nou net de doodsteek zijn.
En rond de twee ton begint de oude olie zich te wreken.
Een slecht schakelende bak hoeft geen probleem te zijn.
Na onze aanschaf heb ik direct de olie gewisseld en hij schakelde weer als nieuw .Niet met Volvo olie maar met Toyota olie (type T4)
Deze is de helft goedkoper maar is dezelfde olie.

Edwin, ik zal je topic op het V70 forum doorlezen. Weet jij trouwens hoe je daar een bericht kan plaatsen ik ben al reeds aangemeld en ingelogd maar op 1 of andere manier kom ik er niet uit hoe je dat moet doen.
Antwoord
Ga op de site naar het "forum" (button links boven )en klik op het onderwerp waar je je topic wilt plaatsen.
Kies uit:
-nieuws
-algemeen
-leden
-offtopic
enz..

Dan opent deze pagina en zie je rechts een button "new topic "
Het typvenster wordt dan geopend.....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
edwin schreef:Ga op de site naar het "forum" (button links boven )en klik op het onderwerp waar je je topic wilt plaatsen.
Kies uit:
-nieuws
-algemeen
-leden
-offtopic
enz..

Dan opent deze pagina en zie je rechts een button "new topic "
Het typvenster wordt dan geopend.....

Aha ik heb hem gevonden, was al laat gisteravond ogen zaten half dicht van het bekijken en vergelijken van volvo v70's
Antwoord
Ik heb naast mijn 244DL ook een V70 uit 2003.
Nog nooit zo`n fijne wagen gehad. Luxe confortabel en dan heb ik niet eens een heel erg luxe uitvoering. Wel automaat.
Als je de keuze hebt zou ik in ieder geval wel kiezen voor een exemplaar dat zijn rubberen afdichtdopje, heeft laten vervangen. Ik weet niet de juiste benaming ervoor maar het zit tussen de versnellingsbak en de motor. De motor moet hiervoor helemaal uit elkaar. Kostte mij €1200. En ze schijnen er allemaal vroeg of laat last van te krijgen.
Als je mij een pb stuurt met je e-mailadres kan ik je een foto ervan sturen.
Of iemand van het forum moet de foto er even bij willen zetten. Lukt me nl nog steeds niet.
De aanschafwaarde van een V70 van 2003 ligt momenteel rond de €3000 en €4000,- De handel voor deze zware in mijn geval diesels ligt echt op zijn gat.
Heb nl geprobeerd de mijne te verkopen om nog een 2e oldtimer aan te kunnen schaffen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 352 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.130 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 990 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.352 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.543 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.614 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 2.877 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.739 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.841 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 9.787 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)