23 September 2013, 22:17
Afgelopen zaterdag heb ik mijzelve een grijze Superpolar cadeau gedaan. Hij heeft slechts een hele korte periode te koop gestaan op het forum hier. Sorry @Dopski en @244Drift.. Het was nou eenmaal een koopje. Dopski had ik persoonlijk al even geïnformeerdâ¦.
Afijn! Laten we het over de auto hebben! Tussen de intensieve varkenshouderij en champignonnen in Brabant was de auto âopgeslagenâ tussen caravans en campers. Daar vertoefde ie inmiddels al anderhalf jaar. De auto startte meteen met een powerstarter. Op wat kleine âditsâen âdentsâ na een hele nette auto die mooi in zn lak zit, en totaal roestvrij (voor zover geinspecteerd). Vorige eigenaar heeft de auto in 2003 gekocht. Aan het kenteken te oordelen vlak na import dus⦠De km-stand toen zou 60.000 zijn geweest (wie weet) en hij staat nu op 250k.
Remmen deed ie als de beste, er zat niets vast. Accelereren wilde ie dan weer niet best. Inhouden en onregelmatig stationair draaien. De accu erin is helemaal dood, met wat infuus (startkabels aan de Polar) liep ie meteen 1000 x beter. Misschien met wat meer stroom op een hoger voltage dat ie al wat beter wil accelereren. En ach.. onderhoud vindt ie vast ook fijn.
Opties van een gemiddelde Superpolar zijn alom bekend en befaamd dus ik zal ze niet benadrukken. Ik zelf vind de kleur apart! Zie je (zeker superpolars) niet veel mee! Weet iemand de kleurcode zo uit het hoofd? Tis een stuk donkerder dan de 130 van mân 245T. Zal het typeplaatje van de week es checken. Aanvullend aan de standaard opties heeft ie een rolhoesje achterin, bijna nieuwe Monroe-nivomats achter, aftermarket cruisecontrol (netjes ingebouwd!), dakdragers (door vorige eigenaar laten monteren, jammer jammer jammer), een relatief verse koppakking op de B200 met riempjes en waterpomp van een paar jaar oud.
Ik dacht: mooie basis.
Deze chauffeur gaat namelijk voor een tweede (hobby)auto immers NOOIT van zijn leven zomaar Den Koninkrijk voorzien van een vol jaar MRB op mijn bijna 31-jarige Turbo als er (desnoods iets duurder) een alternatief voorhanden is⦠Dus dit gaat de winterauto worden. Dat is vast geen straf met ABS, verwarmde leren stoeltjes en een erg strak schakelende M47.
Een feauteaux is wat een thread toch altijd wat leuker maakt, dus hier zijn er alvast een paarâ¦.
![[Afbeelding: 20130921_110610_zpse968348b.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130921_110610_zpse968348b.jpg)
![[Afbeelding: 20130921_110555_zps55553247.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130921_110555_zps55553247.jpg)
![[Afbeelding: 20130921_110539_zps26d85f89.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130921_110539_zps26d85f89.jpg)
![[Afbeelding: 20130921_110532_zps988e12b6.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130921_110532_zps988e12b6.jpg)
Het is wel een auto met werk uiteraard.
1. Zorgen dat ie mooie loopt met allereerst een accu die wat waard is
2. Grote beurt en alles maar eens goed schoon maken, rubbertjes en slangetjes wisselen.
3. Remmerij checken en olie wisselen (ABS-lampje blijft branden, iemand een idee waar eerst te zoeken?)
4. Bestuurderstoel lijkt scheef te staan, herstellen dus!
5. De Virgoâs die nog bij de poedercoater liggen voorzien van winterrubber en de scorpiusjes proberen schoon te krijgen (zelfs reserve scorpiusvelg bij!)
6. APK erop
7. Knopje van dagteller ontbreekt (dagteller doet t zelf wel)
8. Leer dat in goede staat is een goeie onderhoudsbeurt geven en zo-ook de buitenkant.
9. Lesjofors en een verstelbare panhardstang erop want te hoog.
Kan je een 240 met nivomats straffeloos 4 cm verlagen eigenlijk? Tot op heden had ik eigenlijk alleen nog met originele boot-240âs of verlaagde exemplaren gereden. Maar deze viel me totaal niet tegen op zân ballonbanden met deze frisse luchtschokkers!
Afijn, vol stoute plannen maar eerst maar eens de âfase nulâ in orde maken.
Afijn! Laten we het over de auto hebben! Tussen de intensieve varkenshouderij en champignonnen in Brabant was de auto âopgeslagenâ tussen caravans en campers. Daar vertoefde ie inmiddels al anderhalf jaar. De auto startte meteen met een powerstarter. Op wat kleine âditsâen âdentsâ na een hele nette auto die mooi in zn lak zit, en totaal roestvrij (voor zover geinspecteerd). Vorige eigenaar heeft de auto in 2003 gekocht. Aan het kenteken te oordelen vlak na import dus⦠De km-stand toen zou 60.000 zijn geweest (wie weet) en hij staat nu op 250k.
Remmen deed ie als de beste, er zat niets vast. Accelereren wilde ie dan weer niet best. Inhouden en onregelmatig stationair draaien. De accu erin is helemaal dood, met wat infuus (startkabels aan de Polar) liep ie meteen 1000 x beter. Misschien met wat meer stroom op een hoger voltage dat ie al wat beter wil accelereren. En ach.. onderhoud vindt ie vast ook fijn.
Opties van een gemiddelde Superpolar zijn alom bekend en befaamd dus ik zal ze niet benadrukken. Ik zelf vind de kleur apart! Zie je (zeker superpolars) niet veel mee! Weet iemand de kleurcode zo uit het hoofd? Tis een stuk donkerder dan de 130 van mân 245T. Zal het typeplaatje van de week es checken. Aanvullend aan de standaard opties heeft ie een rolhoesje achterin, bijna nieuwe Monroe-nivomats achter, aftermarket cruisecontrol (netjes ingebouwd!), dakdragers (door vorige eigenaar laten monteren, jammer jammer jammer), een relatief verse koppakking op de B200 met riempjes en waterpomp van een paar jaar oud.
Ik dacht: mooie basis.
Deze chauffeur gaat namelijk voor een tweede (hobby)auto immers NOOIT van zijn leven zomaar Den Koninkrijk voorzien van een vol jaar MRB op mijn bijna 31-jarige Turbo als er (desnoods iets duurder) een alternatief voorhanden is⦠Dus dit gaat de winterauto worden. Dat is vast geen straf met ABS, verwarmde leren stoeltjes en een erg strak schakelende M47.
Een feauteaux is wat een thread toch altijd wat leuker maakt, dus hier zijn er alvast een paarâ¦.
![[Afbeelding: 20130921_110610_zpse968348b.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130921_110610_zpse968348b.jpg)
![[Afbeelding: 20130921_110555_zps55553247.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130921_110555_zps55553247.jpg)
![[Afbeelding: 20130921_110539_zps26d85f89.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130921_110539_zps26d85f89.jpg)
![[Afbeelding: 20130921_110532_zps988e12b6.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130921_110532_zps988e12b6.jpg)
Het is wel een auto met werk uiteraard.
1. Zorgen dat ie mooie loopt met allereerst een accu die wat waard is
2. Grote beurt en alles maar eens goed schoon maken, rubbertjes en slangetjes wisselen.
3. Remmerij checken en olie wisselen (ABS-lampje blijft branden, iemand een idee waar eerst te zoeken?)
4. Bestuurderstoel lijkt scheef te staan, herstellen dus!
5. De Virgoâs die nog bij de poedercoater liggen voorzien van winterrubber en de scorpiusjes proberen schoon te krijgen (zelfs reserve scorpiusvelg bij!)
6. APK erop
7. Knopje van dagteller ontbreekt (dagteller doet t zelf wel)
8. Leer dat in goede staat is een goeie onderhoudsbeurt geven en zo-ook de buitenkant.
9. Lesjofors en een verstelbare panhardstang erop want te hoog.
Kan je een 240 met nivomats straffeloos 4 cm verlagen eigenlijk? Tot op heden had ik eigenlijk alleen nog met originele boot-240âs of verlaagde exemplaren gereden. Maar deze viel me totaal niet tegen op zân ballonbanden met deze frisse luchtschokkers!
Afijn, vol stoute plannen maar eerst maar eens de âfase nulâ in orde maken.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.