Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw forumlid stelt zich en zijn nieuwe Volvo voor
Mijn naam is Roelof. Ik ben werkzaam als tekenaar en heb een lieve vrouw en 2 leuke kinderen.</SPAN></SPAN>
Ik woon naar alle tevredenheid in een dorp in Drenthe, en heb als grootste hobby, Mountainbiken.</SPAN></SPAN>
Ik geef ook training aan de jeugd en ben druk doende om clinnic’s en tochten te gaan organiseren.</SPAN></SPAN>

Nu dan over naar de Volvo:</SPAN></SPAN>

Als vervoersmiddel reden wij altijd Toyota’s. Eerst Corolla toen Carina en tot slot Avensis. Deze beviel best goed, maar werd toch wel erg duur in belasting en brandstofverbruik. Gezien we toch graag met de caravan op vakantie gaan moest er wel iets komen wat geschikt zou zijn daarvoor. Na wat zoekwerk en een beetje beïnvloed door een collega die 3 mooie oude Volvo’s bezit ging mijn eerste gevoel uit naar een 740. Ook omdat de 86er al een verzonden carrosserie heeft. En dan ga je op pad. Al snel werd ik helemaal verliefd op het 245 model. Dan maar op zoek naar een gaaf exemplaar en het liefst ook nog eens een automaat. Na veel zoekwerk kwam ik uiteindelijk terecht bij een welbekend bedrijf in Moergestel. Goed de prijs was best hoog, maar ik had ook geen zin in een auto waarmee ik meer moest lassen en sleutelen dan rijden. Het wordt tenslotte ons dagelijks vervoer. Na een testrit moest de auto maar mee naar Drenthe. Dat was gelijk een goede tweede testrit of de auto geen rare lekkages of andere gebreken vertoonde. Dat bleek niet het geval en de rit was goed. Wel had de wagen veel dorst, het verbruik bleek ongeveer 1:6. Nadat de voet van de carburateur gevlakt is en de carburateur beter afgesteld is, werd dit ongeveer 1:8. Het blok schud nog een beetje stationair en de koude start is nog niet optimaal, maar dat zie ik niet als een groot probleem. Inmiddels zijn we ermee naar België geweest met de caravan, en bevalt de auto zeer goed. De bodem is op 2 plekjes gelast en de auto heeft een nieuwe tectyllaag gekregen voor de winter. Ziet er op die 2 plekjes na nog mooi uit voor zijn leeftijd waren de woorden van het tectyleerbedrijf. Maargoed de auto heeft ook nog geen zoutwinters meegemaakt in Zweden. Inmiddels heb ik de interieurverlichting weer aan de praat gekregen en heb ik de achterruitenwisser ook weer aangesloten door een afgebroken lipje weer vast te solderen. Die werkt ook weer zoal het moet. Binnenkort gaat de auto naar de gasboer en komt er een gasinstallatie ingebouwd. Natuurlijk zit ik verder nog vol plannen en vragen, maar die zullen wel voorbij komen in de loop van de tijd hier op het forum. Ik heb hier al veel kennis opgedaan, en leuke verhalen gelezen. Op de site van het bedrijf uit Moergestel kan je hem nog vinden. Ik hoop hier nog veel knutselprojecten te kunnen volgen en bespreken. Als ik later eens uitgevogeld heb hoe ik hier foto's moet plaatsen dan zal ik eens wat posten.

*Edit hierbij de eerste foto, inmiddels is wel de stekker die eronderuit steekt verwijderd.

[Afbeelding: P000.JPG]</SPAN></SPAN>
Antwoord
Welkom! Leuk dat je na een Avensis voor een 245 hebt gekozen. Ik hoop maar dat het een betrouwbare goedkope auto voor je gaat zijn.
Je hebt er iig weer een hobby bij! Smile
Antwoord
welkom!, we kunnen elkaar de hand schudden!
mijn andere hobby is ook mountainbiken.] In mijn ogen is een volvo daar ook ideaal voor omdat je fiets er zo in past.

waar en wat rijd je met je fiets?

ps we wachten nog wel op foto's!Smile
Antwoord
Bedankt, de fiets past er inderdaad zo in Confusedmile:, bij de Avensis moest het voorwiel er eerst uit.
Het meest rijd ik in Drenthe, Annen / Gieten / Veendam, en af en toe eens in Duitsland (Hermansweg) en natuurlijk met de vakantie in Frankrijk of Italie.
Voor die foto's moet ik eerst even wat betere foto's maken dan die ik nu heb, maar die gaan er zeker komen.
Gisteren even de kleppen gesteld en goed gezet voor het rijden op gas, nu ben ik druk op zoek naar een handleiding en schema voor de originele volvo standkachel die op de auto zit, om hem weer op gang te krijgen. Ze halen de stekkers los als ze hem uit Zweden halen. Volgens mij verwarmd deze standkachel de moter en het interieur op benzine.
Antwoord
Welkom,

het valt me op dat er hier veel mensen zijn die vanaf een "nieuwe" niet volvo overgaan terug naar een "oldtimer" volvo.

Verder staat er hier ook een fiets op me te wachten om de posbank (veluwezoom) op te gaan. Daar heb ik verder geen auto voor nodig om er te komen. Als ik die 10 km gereden heb ben ik lekker warm. ;-)
Antwoord
Nou, gelijk een minder leuke ervaring. Gisteren zou ik even het pompje van de standkachel bekijken en tot mijn schrik zit er olie aan de onderzijde van het blok. Net tussen het blok en de bak. Vandaag gelijk een diagnose laten stellen en het blijkt de automaatbak, want het was rode olie. Het zou een grote klus worden en via de garage wel 1000 euro gaan kosten. Auto gekocht op 5-7-2012 met 3 mnd garantie op motor en aandrijving. Officieel dus 5 dagen na de garantie geconstateerd, maar die lekkage zat er natuurlijk ook in de garantie periode al. Vandaag contact gehad met de verkopende partij en ik ben erg benieuwd naar de reactie welke ik morgen verwacht.
Antwoord
Nou nou 1000,- euro bij een Volvo dealer zeker? Er moeten mannetjes en adresjes zijn in Drenthe (in Groningen zeker!) waar het voor veel minder kan.
Antwoord
Wat van mountainbike heb je als ik vragen mag?
Merk type afmontage?
Ga zelf a.s. weekend de Bart Brentjens Challenge rijden in zuid limburg 105 km door limburg en deels door belgie.
Antwoord
Ik rijd op een Trek Fuel EX7 met handgespaakte wielen van Ernie Frieke. Voor 27,5" en achter 26". Zadelpen van Thomsom en banden van Schwalbe de Racing Ralph. De fiets is uit 2012 en voorzien van FOX vering voor en achter. Een zadel van Fizik de Aliante en de rest is nog standaard. Wat voor ros heb jij?
Moeten maar eens een meeting doen op de Postbank ofzo. Parkeerplaats vol met Volvo's en dan op de fiets Confusedmile:
Antwoord
xc is niet echt mijn ding.. rijd voor xc een trek 6500 standaard alleen zonder versnellingen voor, die zaten in de weg.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 350 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Eerste Volvo IVARIO 39 4.678 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  nieuw hier en hulp nodig broadspeed 1 449 9 August 2024, 23:11
Laatste bericht: skidje
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.696 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 796 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 219.808 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.882 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.266 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.627 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.153 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)