Mijn naam is Roelof. Ik ben werkzaam als tekenaar en heb een lieve vrouw en 2 leuke kinderen.</SPAN></SPAN>
Ik woon naar alle tevredenheid in een dorp in Drenthe, en heb als grootste hobby, Mountainbiken.</SPAN></SPAN>
Ik geef ook training aan de jeugd en ben druk doende om clinnic’s en tochten te gaan organiseren.</SPAN></SPAN>
Nu dan over naar de Volvo:</SPAN></SPAN>
Als vervoersmiddel reden wij altijd Toyota’s. Eerst Corolla toen Carina en tot slot Avensis. Deze beviel best goed, maar werd toch wel erg duur in belasting en brandstofverbruik. Gezien we toch graag met de caravan op vakantie gaan moest er wel iets komen wat geschikt zou zijn daarvoor. Na wat zoekwerk en een beetje beïnvloed door een collega die 3 mooie oude Volvo’s bezit ging mijn eerste gevoel uit naar een 740. Ook omdat de 86er al een verzonden carrosserie heeft. En dan ga je op pad. Al snel werd ik helemaal verliefd op het 245 model. Dan maar op zoek naar een gaaf exemplaar en het liefst ook nog eens een automaat. Na veel zoekwerk kwam ik uiteindelijk terecht bij een welbekend bedrijf in Moergestel. Goed de prijs was best hoog, maar ik had ook geen zin in een auto waarmee ik meer moest lassen en sleutelen dan rijden. Het wordt tenslotte ons dagelijks vervoer. Na een testrit moest de auto maar mee naar Drenthe. Dat was gelijk een goede tweede testrit of de auto geen rare lekkages of andere gebreken vertoonde. Dat bleek niet het geval en de rit was goed. Wel had de wagen veel dorst, het verbruik bleek ongeveer 1:6. Nadat de voet van de carburateur gevlakt is en de carburateur beter afgesteld is, werd dit ongeveer 1:8. Het blok schud nog een beetje stationair en de koude start is nog niet optimaal, maar dat zie ik niet als een groot probleem. Inmiddels zijn we ermee naar België geweest met de caravan, en bevalt de auto zeer goed. De bodem is op 2 plekjes gelast en de auto heeft een nieuwe tectyllaag gekregen voor de winter. Ziet er op die 2 plekjes na nog mooi uit voor zijn leeftijd waren de woorden van het tectyleerbedrijf. Maargoed de auto heeft ook nog geen zoutwinters meegemaakt in Zweden. Inmiddels heb ik de interieurverlichting weer aan de praat gekregen en heb ik de achterruitenwisser ook weer aangesloten door een afgebroken lipje weer vast te solderen. Die werkt ook weer zoal het moet. Binnenkort gaat de auto naar de gasboer en komt er een gasinstallatie ingebouwd. Natuurlijk zit ik verder nog vol plannen en vragen, maar die zullen wel voorbij komen in de loop van de tijd hier op het forum. Ik heb hier al veel kennis opgedaan, en leuke verhalen gelezen. Op de site van het bedrijf uit Moergestel kan je hem nog vinden. Ik hoop hier nog veel knutselprojecten te kunnen volgen en bespreken. Als ik later eens uitgevogeld heb hoe ik hier foto's moet plaatsen dan zal ik eens wat posten.
*Edit hierbij de eerste foto, inmiddels is wel de stekker die eronderuit steekt verwijderd.
</SPAN></SPAN>
Ik woon naar alle tevredenheid in een dorp in Drenthe, en heb als grootste hobby, Mountainbiken.</SPAN></SPAN>
Ik geef ook training aan de jeugd en ben druk doende om clinnic’s en tochten te gaan organiseren.</SPAN></SPAN>
Nu dan over naar de Volvo:</SPAN></SPAN>
Als vervoersmiddel reden wij altijd Toyota’s. Eerst Corolla toen Carina en tot slot Avensis. Deze beviel best goed, maar werd toch wel erg duur in belasting en brandstofverbruik. Gezien we toch graag met de caravan op vakantie gaan moest er wel iets komen wat geschikt zou zijn daarvoor. Na wat zoekwerk en een beetje beïnvloed door een collega die 3 mooie oude Volvo’s bezit ging mijn eerste gevoel uit naar een 740. Ook omdat de 86er al een verzonden carrosserie heeft. En dan ga je op pad. Al snel werd ik helemaal verliefd op het 245 model. Dan maar op zoek naar een gaaf exemplaar en het liefst ook nog eens een automaat. Na veel zoekwerk kwam ik uiteindelijk terecht bij een welbekend bedrijf in Moergestel. Goed de prijs was best hoog, maar ik had ook geen zin in een auto waarmee ik meer moest lassen en sleutelen dan rijden. Het wordt tenslotte ons dagelijks vervoer. Na een testrit moest de auto maar mee naar Drenthe. Dat was gelijk een goede tweede testrit of de auto geen rare lekkages of andere gebreken vertoonde. Dat bleek niet het geval en de rit was goed. Wel had de wagen veel dorst, het verbruik bleek ongeveer 1:6. Nadat de voet van de carburateur gevlakt is en de carburateur beter afgesteld is, werd dit ongeveer 1:8. Het blok schud nog een beetje stationair en de koude start is nog niet optimaal, maar dat zie ik niet als een groot probleem. Inmiddels zijn we ermee naar België geweest met de caravan, en bevalt de auto zeer goed. De bodem is op 2 plekjes gelast en de auto heeft een nieuwe tectyllaag gekregen voor de winter. Ziet er op die 2 plekjes na nog mooi uit voor zijn leeftijd waren de woorden van het tectyleerbedrijf. Maargoed de auto heeft ook nog geen zoutwinters meegemaakt in Zweden. Inmiddels heb ik de interieurverlichting weer aan de praat gekregen en heb ik de achterruitenwisser ook weer aangesloten door een afgebroken lipje weer vast te solderen. Die werkt ook weer zoal het moet. Binnenkort gaat de auto naar de gasboer en komt er een gasinstallatie ingebouwd. Natuurlijk zit ik verder nog vol plannen en vragen, maar die zullen wel voorbij komen in de loop van de tijd hier op het forum. Ik heb hier al veel kennis opgedaan, en leuke verhalen gelezen. Op de site van het bedrijf uit Moergestel kan je hem nog vinden. Ik hoop hier nog veel knutselprojecten te kunnen volgen en bespreken. Als ik later eens uitgevogeld heb hoe ik hier foto's moet plaatsen dan zal ik eens wat posten.
*Edit hierbij de eerste foto, inmiddels is wel de stekker die eronderuit steekt verwijderd.