Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Ik heb met mijn stomme kop Euro95 getankt met E10 toevoeging. Een zoektocht op het internet heeft mijn enigzins gerust gesteld omdat de b230f wordt genoemd dat deze er tegen kan. Maar, ik lees dat dat geldt voor de 7 serie in combinatie met een b230f. De combi 240 met b230f zie ik niet. Iemand hier misschien meer informatie over?
Overigens rij ik voornamelijk LPG (of in Frankrijk Gpl).
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Wat ik overigens ook las was dat met name de benzinetank er last van zou hebben....
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
E10? Is dat niet met 10% ethanol toevoeging? Is geen probleem. Ik heb zelf lange tijd met een mengsel van E85 en E95 rondgereden zonder problemen.
Todat het injectiesysteem begon te kwaken over een te arm mengsel. Maar ja toen zat ik aan een 50/50 mengverhouding. (E50?

mile

De 240 met B230f is prima geschikt voor ombouw naar E85. Tank,leidingen,brandstofpompen kunnen er prima tegen.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Klopt, 10% ethanol. Ok, mooi. Tank zat nog voor 25% vol met normale Euro 95 en ik tank gewoon steeds als er een kwart uit is. Gpl is hier niet overal te koop dus rij vrij veel op benzine.
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Nu weet ik het niet zeker maar was het niet zo dat op termijn E95 plaats gaat maken voor E10?
Ik meen dit ergens gelezen te hebben maar ik kan het mis hebben.
In jouw geval kan je m.i. gewoon E10 blijven rijden zonder problemen. Alleen het verbruik
zal waarschijnlijk wat toenemen. Ik reed ongeveer 1:7 med 60/40 verhouding. E85 is hier nl. een stuk goedkoper als E95.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Die E10 reut lost alles op aan rubbers en zo! ja dus je krijgt er problemen mee maar na 1 x zal het niet erg zijn.
Groeten van Frans
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Er zijn zelfs nog fabrikanten die hun nieuwe modellen niet hebben vrijgegeven voor het rijden met e85. Bewezen effecten zijn er niet. Maar evenmin is bewezen dat het goed is voor je auto :-P.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Volgens de E10 check waarnaar je verwezen wordt vanaf de ANWB-site zijn alle Volvo's vanaf 1976 geschikt voor E10 op de S/V40 met GDI motoren na.
http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/#/Volvo
Berichten: 6.718
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
En die hebben ook weer een linkje staan naar de FEHAC:
http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/11...voertuigen
Ook wel nuttige info.
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
v700r schreef:Die E10 reut lost alles op aan rubbers en zo! ja dus je krijgt er problemen mee maar na 1 x zal het niet erg zijn.
Echt niet. Ik heb overwogen om mijn 240 te converteren naar E85 maar dat is gezien de weinige km's die we rijden en het hogere verbruik niet interessant.
Er rijden hier heel wat omgebouwde Volvo's rond op E85 zonder ook maar een krimp tegeven.
En geloof me, Ik heb heel wat gelezen hierover op diverse fora hier in Zweden en zeker met E10 loopt dat echt niet zo'n vaart.
Sinds de benzine ook hier duur is geworden is de verkoop van E95 enorm gedaald en die van E85 enorm gestegen en nog lang niet alle auto's zijn Bi-fuel. Dus...
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden