Berichten: 111
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2012
Hallo alllen,
Kan iemand mij de link verklappen op de site met de uitleg hoe de deurpanelen van een '88-er 244 te verwijderen? Ik weet dat deze ergens moet staan maar kan hem helaas niet vinden.
Kan meteen ook mijn vraag stellen; sinds gisteren heb ik dat als ik het raam van de bestuurderskant dichtdraai (met slinger), dat op het allerlaatste moment de achterzijde van het raam naar voren wordt gedrukt en er dus een kleine opening ontstaat naar buiten, een open kiertje.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen of wat dit kan zijn?
Alvast bedankt!
Jeroen
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
om je paneel te verwijderen bestaan "paneelwippers" , maar een stevig plamuurmes kan ook, achter de bekleding, opschuiven tot tegen de pen en dan voorzichtig los wrikken, anders komt de pin uit het karton..
je raam, hws is de houder waarin het glas staat aan de buitenzijde weggeroest, die moet je dus vervangen.. zit op 2 punten met een beugeltje, veertje en 2 schoteltjes opgesloten en bevestigd aan het "kruis" van het opwindmechaniek. Beetje geduldwerk maar lukt uiteindelijk, niks verliezen..
Berichten: 111
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2012
Hoi Jambon,
Bedankt voor je snelle reactie maar het gaat me iets te snel, ben nog niet zo bekend met de fenomenen die je noemt.
Kun je wat specifieker zijn?
Jeroen
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
En je armsteun losschroeven en dan 90 graden omhoog draaien en dan komt ie los.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
oh jee.. :wink:
schroef eerst alles van de binnenzijde deur af
het deurpaneel zit dus met kunststof dopjes/pennen in het blik gedrukt. Om te voorkomen dat het karton ter hoogte van de dopjes sneuvelt moet je dat met beleid doen. Daar heb je dus een
![[Afbeelding: 2635978260102125362S600x600Q85.jpg]](http://inlinethumb60.webshots.com/45243/2635978260102125362S600x600Q85.jpg)
gereedschapje voor, de betere materiaalzaak heeft dat..
anders iets gelijkend daarop, en daarmee wip je voorzichtig het paneel los.
je ruit zit gevat in de sponning, en staat in een houder. Deze roesten op termijn door..
zien r ongeveer zo uit..
als je naar het plaatje kijkt kun je een sleuf en een gaatje zien, hierdoorheen zitten de bevestigingsmaterialen waarmee dat ding aan het opwindmechanisme zit. De rest is wat lastig uitleggen zonder plaatjes vrees ik, maar het is vooral kijken en proberen..
en nu koffie..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Jambon schreef:oh jee.. :wink:
Klinkt simpel, maar als je et niet weet kan et een kwartier zweet, vloeken en tieren kosten ;-).
Berichten: 111
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2012
Hmmm, dit gelezen te hebben lijkt het mij dat ik 2 opties heb;
1. wie heeft dit al eens gedaan en woont er in de buurt van Groningen?
2. liever de dealer/specialist en het laten doen..
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Rij maar naar de rodeo boys. Vraag of je daar mag oefenen. Klinkt sowieso als een rotte raamhouder die ergens uitgehaald moet gaan worden. Volgens mij hangt je ruit een beetje los in de onderste geleiderail.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..