Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kachel ratelt
#1
Hoi allemaal,

Als ik de kachel van mijn 244 aan zet, begint die enorm te ratelen. na een minuutje of tien is dat bijna verdwenen en hoor je dat de ventilator aan het werk is zeg maar. Volgens mijn zwager kan een en ander verholpen worden door er een andere/nieuwe kachel ventilator in te zetten....als ik het goed onthouden heb. Ben zelf niet zo technisch. Kennen jullie dit euvel? En zou een nieuwe/andere kachel ventilator het geratel verhelpen? En hebben jullie ook enig idee of zo'n kachel ventilator nog te verkrijgen is?

Ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van informatie.


Groet,
Erik
Antwoord
#2
Die van mijn 240 ratelt ook in stand 1 en 2. 3 doet ie wel goed. Is begonnen met deze koude periode en (misschien tegen beter weten in) ga ik er van uit dat het straks met normalere temperaturen weer over is. Het vervangen van deze ventilator is, als ik mij niet vergis een beste klus.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#3
altijd dezelfde ellende, de mijne maakt ook muziek overigens.. daar moet toch wat aan te doen zijn, andere lagers oid..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Dacht dat het bevroren condensvorming was, hij doet het ook met airco op volle toeren namelijk. Nieuwe kachelmotor is geen leuke klus... ook niet met lekker weer...
Antwoord
#5
Ik zou zeggen: lekker laten zitten zolang ie het doet.

Als ze herrie maken houden ze het soms nog wel een jaar vol ,weet ik uit eigen ervaring.
Antwoord
#6
Ik droom er nog wel eens van..........
[Afbeelding: 262CBLUE211.jpg]
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#7
Bertone schreef:Ik droom er nog wel eens van..........
[Afbeelding: 262CBLUE211.jpg]

Moet je bij 1 met airco het hele dashboard eruit hebben? Heb laatst die van mij 'even' een ander in gezet (zonder airco) maar die paste er onder langs.

En erik1970 mocht je het niet zien zitten wil ik het tegen enige vergoeding wel voor je doen.

groeten Henri
Antwoord
#8
Zo, en dan wordt het voordeel van een 900 duidelijk.
Antwoord
#9
Ja die hebben het wat handiger zitten. Maar bij de 240 kom je er ook wel uit. Google TP30282-2, dit werkplaatshandboek gaat erover.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Stap1: lezen
Stap2: moed indrinken
Stap3: Beginnen.

.
"Everything you always wanted to know about how-to-kachelmotor-vervangen, but were afraid to ask"


Onderwerp: Vervangen kachel, nog meer lotgenoten?

Onderwerp: Kachelhuis ventilator vervangen

Onderwerp: Hulp bij vervangen kachelaanjager


Cleanflametrap: Blower motor replacement - 1984 Volvo 244 DL

Cleanflametrap: Volvo 240 Heater Core Replacement

KayAuke: Volvo 244 GLE - Kachel uitbouwen

Turbobricks:240 Blower Motor Replacement: Holesaw Method


Kjet: GreenBooks @ K-jet

Neem dan de "TP30282-2 Heater Unit Repairs and Maintenance 240, 260 1975" in de sectie: SECTION 8 - BODY

Directe link naar de 10.8Mb pdf
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kachel demontage handleiding paul mensch 9 4.905 10 December 2020, 10:43
Laatste bericht: ZoZo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)