Berichten: 54
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
@ Astrix,
Bedankt voor de foto's (plaatje bij het praatje).
Je heb dus de voet wat opgehoogd met aluminium plaatjes als ik het goed begrijp? Hoeveel mm ongeveer heb je gebruikt en dit sluit dus mooi af (geen lekkende voetpakking?)
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
7 December 2011, 21:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 December 2011, 21:50 door Marc1970.)
Deze gaskleptandwieltjes is een DGAS ding denk ik, andere Webers hebben weer andere overbrenging tussen 1e en 2e gasklep. Zoals vacuum of nokjes, zodat de tweede klep na de eerste opent.
http://www.carburetion.com/Weber/weberdiagrams.asp
Veel dubbele downdraft Webers hebben dezelfde 93x46 boutgaten voor de voet, dat scheelt weer. DMTR is wat kleiner, 45x87:
http://archive.mirafiori.com/show.php?fid=2&msg=169197 Kweenie wat de B230K had.
Mooi verhaal over allerlei Weber types en wat ze kunnen doen voor je Lada Niva (en hoe):
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resourc...erSwap.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 53
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2018
21 August 2018, 19:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 August 2018, 19:43 door Bostel.)
Ik ben ook aan het denken om een andere carburateur te kopen, ik twijfel tussen de Weber 32/36 DGV of de 38/38 DGMS. Zijn er echt grote verschillen kwa rijden, vermogen en verbruik?
Als ik mij niet vergis heb ik een B200K en zouden deze allebei zo op het spruitstuk moeten passen?
Ik heb zelf al gezocht naar deze 2 carburateurs en wat ik gevonden had was : bij de 32/36 DGV komt de 2e trap er pas op het laatste in wat sommigen al storend ervaren. Bij de 38/38 DGMS gaan de 2 trappen synchroon open, dat zou wel wat slechter zijn naar verbruik toe maar de auto zou er wel aangenamer mee rijden en meer vermogen mee halen....
Zijn er nog dingen waar je op moet letten bij het kopen of eentje monteren?
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Waarschijnlijk passen ze op het spruitstuk van de B230K uit 740, die met de Pierburg 2B5/2B7, maar dat weet ik ook maar van lezen. Hier iemand die het boutpatroon in de 240 heeft gemeten, 50 x 91,4 en een Cisac reviseert:
http://forums.turbobricks.com/showthread...753&page=4
Jouw carb is een 34/34, de 38/38 wordt misschien lastig af te stellen met sproeiers en zo.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 53
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2018
Ik had er bijna eentje gekocht omdat ik er vanuit ging dat dit zou passen maar ik dacht nog net op tijd, toch nog even navragen.
Denk je dat de 38/38 te groot is voor mijn blok en dat die daarom lastig af te stellen is?
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik zou er niet te gauw van uit gaan dat iets zelfs maar past, laat staan dat het fantastisch werkt. Weber vindt dat beide op 2 liter motoren passen maar dat de kleinere zuiniger rijdt in een 'normale' auto:
http://www.redlineweber.com/html/Types/m...choice.htm
Sproeierbezetting 32/36:
https://www.ipdusa.com/products/6370/100...nual-choke
Dus, maar ja, als je nu voor een paar tientjes ergens mee kan beginnen is dat misschien leuker dan 3 jaar wachten op de ideale Weber. Ik zou wel opletten dat alles mechanisch in orde is, een carb met speling op de gasklep-as of lekkende vlotter wordt nooit wat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 53
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2018
Bedankt voor alle info, als ik zo een ander spruitstuk op de kop kan tikken ga ik het misschien wel eens proberen maar ik denk dat ik voorlopig eens eerst ga proberen om de originele carburateur wat meer op punt te krijgen.