Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bilsteins of koni geel?
#1
Hoi,

Ik wil mijn auto gaan verlagen, maar mijn vraag is wat is beter, Bilstein of koni geel schokbrekers

Groet Kenneth
Old volvo's never die, they only go faster
Antwoord
#2
Andere schokbrekers hoeven niet perse.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#3
Koni geel kun je verstellen geloof ik. Bilsteins niet, maar ik meen dat die iets goedkoper zijn. De zachtste stand van koni geel schijnt overigens nog wel vrij stug te zijn.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#4
Oke, bedankt voor jullie reacties.
Even informeren hier en daarWink
Old volvo's never die, they only go faster
Antwoord
#5
Kijk ook eens bij Funsdaf zijn site, http://www.performance-parts.nl. Hij heeft beiden op stock.
Antwoord
#6
Bilsteins zijn dubbelwerkend..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Koni Geel is anders ook ingaand en uitgaand dempend...
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
#8
Ik heb Koni Geel, ben heel tevreden over de stugheid. Zachtste stand is niet echt super stug, vol stug is wel stevig. Heb wel nu een set die stuk is, de zuigerstang heeft speling. Wat dat betreft denk ik dat Bilsteins beter zijn. De Koni's hebben nu 12.000 km achter de kiezen en ik heb geen extreem gekke dingen gedaan met de dempers.
Dit weekend gaan er waarschijnlijk Bilsteins onder, dan kan ik vergelijken. Ga je stevig verlagen dan zou ik voor ingekorte Bilsteins gaan. B8 ofzo, zijn diverse versies beschikbaar, zijn wel weer stugger.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#9
@Jw240 oke, bedankt voor je reactie.
Ik ben niet van plan om extreem te gaan verlagen. Maar dat ik nog beetje normaal over drempels kan etc.
Ook wil ik graag PU bussen enzo. Maar moet nog even een beetje sparen..Wink
Old volvo's never die, they only go faster
Antwoord
#10
Ondertussen de Koni's er uit gehaald en de Bilstein B6 er terug in. Geen eerlijke vergelijking maar nu met verse schokbrekers rijdt het wel een stuk fijner. Eerste indruk is wel dat de Bilsteins wat softer zijn dan de Koni's op vol hard. Werkt goed zo. De 'oude' Koni's hebben na 12.000 km millimeters speling op de zuigerstang (gemeten aan eind zuigerstang), lekken een beetje olie en hebben al lichte slijtagesporen op de zuigerstang. Nu maar eens kijken hoe dat met de garantie zit...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  koni's Laurens Zondag 3 3.085 8 July 2012, 19:28
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)