Berichten: 126
Topics: 9
Lid sinds: May 2011
Hoi,
Ik wil mijn auto gaan verlagen, maar mijn vraag is wat is beter, Bilstein of koni geel schokbrekers
Groet Kenneth
Old volvo's never die, they only go faster
Berichten: 2.853
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Andere schokbrekers hoeven niet perse.
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Koni geel kun je verstellen geloof ik. Bilsteins niet, maar ik meen dat die iets goedkoper zijn. De zachtste stand van koni geel schijnt overigens nog wel vrij stug te zijn.
Berichten: 126
Topics: 9
Lid sinds: May 2011
Oke, bedankt voor jullie reacties.
Even informeren hier en daar
Old volvo's never die, they only go faster
Berichten: 1.718
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Kijk ook eens bij Funsdaf zijn site,
http://www.performance-parts.nl. Hij heeft beiden op stock.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Bilsteins zijn dubbelwerkend..
Berichten: 725
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Koni Geel is anders ook ingaand en uitgaand dempend...
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Ik heb Koni Geel, ben heel tevreden over de stugheid. Zachtste stand is niet echt super stug, vol stug is wel stevig. Heb wel nu een set die stuk is, de zuigerstang heeft speling. Wat dat betreft denk ik dat Bilsteins beter zijn. De Koni's hebben nu 12.000 km achter de kiezen en ik heb geen extreem gekke dingen gedaan met de dempers.
Dit weekend gaan er waarschijnlijk Bilsteins onder, dan kan ik vergelijken. Ga je stevig verlagen dan zou ik voor ingekorte Bilsteins gaan. B8 ofzo, zijn diverse versies beschikbaar, zijn wel weer stugger.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 126
Topics: 9
Lid sinds: May 2011
@Jw240 oke, bedankt voor je reactie.
Ik ben niet van plan om extreem te gaan verlagen. Maar dat ik nog beetje normaal over drempels kan etc.
Ook wil ik graag PU bussen enzo. Maar moet nog even een beetje sparen..
Old volvo's never die, they only go faster
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Ondertussen de Koni's er uit gehaald en de Bilstein B6 er terug in. Geen eerlijke vergelijking maar nu met verse schokbrekers rijdt het wel een stuk fijner. Eerste indruk is wel dat de Bilsteins wat softer zijn dan de Koni's op vol hard. Werkt goed zo. De 'oude' Koni's hebben na 12.000 km millimeters speling op de zuigerstang (gemeten aan eind zuigerstang), lekken een beetje olie en hebben al lichte slijtagesporen op de zuigerstang. Nu maar eens kijken hoe dat met de garantie zit...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni