Geertkroon,
Ik ben ervaringsdeskundige hiermee.
Ik heb een B230E met LPG, zelf omgebouwd .....
(
http://volvolvo.nl/showthread.php/8729-L...pg+verslag)
Neem een OMVL R90E verdamper, mÃ
t een plunjer op gasdruk om de luchtschijf open te drukken tijdens rijden op LPG.
Neem een schakelaar waarmee je op LPG start (of op benzine) maar nooit (!!!!!) Ã
Ã
n die met draaiende motor overschakelt.
Monteer het mengstuk direct onder het inlaatspruitstuk, in de balg dus! nergens anders!
Zorg dat je kleppen netjes gesteld zijn, en je ontsteking mag voor LPG aan de vroege kant staan, nooit te laat!!!
Ik heb ook nog een nokkenas met weinig klepoverlap geplaatst om elk risico uit te sluiten.
Maar ik denk dat je met dit systeem ook prima met de originele as kunt rijden.
Welke as er in een B23E zit, en wat daar de overlap van is, zouden we nog even op moeten opzoeken.
Hiermee kun je met een Kjet uitstekend op LPG rijden.
(die plunjer heb je niet eigenlijk niet nodig, want het mag niet misgaan. maar ALS het nou misgaat scheelt het je een hoop schade)
Setje van drift zou voor jou een leuke oplossing kunnen zijn.
In dat geval bouw je alles zelf netjes volgens de regels in (zie voorschriften van vogels autogas op hun site) (kan iedereen!!!) en ga er mee naar de RDW.
Succes!
Vragen? stel ze!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......