Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ik overweeg aanschaf amazon maar zit met nog een paar vragen
Zoals het topic al doet vermoeden ben ik een beetje aan het rondkijken naar een amazone om de witte 240 gezelschap te houden.

Nu heb ik er eentje op het oog maar zit met nog een aantal vragen en wel:

- hoelang gaat een lpg-tank mee, maw moet deze gekeurd worden na een x-aantal jaar (installatie is van '99)
- geen rembekrachtiging en geen gescheiden remsysteem, hoe betrouwbaar is dat?
- is het duur en ingewikkeld om rembekrachtiging in te bouwen?
- B18 blok rijdt dat ok, of zit er niet genoeg "power" in?
- verder nog zaken waar ik goed op moet letten om de kat uit de zak te houden?

Ben benieuwd.

Jeroen
Antwoord
Zoals het topic al doet vermoeden ben ik een beetje aan het rondkijken naar een amazone om de witte 240 gezelschap te houden.

Nu heb ik er eentje op het oog maar zit met nog een aantal vragen en wel:

- hoelang gaat een lpg-tank mee, maw moet deze gekeurd worden na een x-aantal jaar (installatie is van '99)
- geen rembekrachtiging en geen gescheiden remsysteem, hoe betrouwbaar is dat?
- is het duur en ingewikkeld om rembekrachtiging in te bouwen?
- B18 blok rijdt dat ok, of zit er niet genoeg "power" in?
- verder nog zaken waar ik goed op moet letten om de kat uit de zak te houden?

Ben benieuwd.

Jeroen
Antwoord
Mijn tip (als ex-Amazon-rijder): geef liever een paar duizend Euro meer uit en koop in 1x een goede want je blíjft sleutelen aan die dingen. :-\ Ik was zelf zo'n 2200 Euro verder en had ik alleen voornamelijk motorisch een hoop zaken aangepakt. Een Amazon is veel intensiever qua sleutelen dan een 240 (wat dat betreft is een 240 ideaal: het vergt weinig sleutelwerk en als dat wel het geval is dan is het eigenlijk zo gepiept) en vooral stil laten staan doet een Amazon niet goed. Wink

Geen rembekrachtiging gaat op zich wel, maar het is raadzaam om wel een bekrachtiger in te bouwen. Die dingen zijn ongeveer 350 Euro (voor een nieuwe, zet er aub geen tweedehands rommel onder of je moet levensmoe zijn) en het inbouwen is goed zelf te doen. Een gescheiden remsysteem is bij de B20's van 1968-1970 toegepast en remt niet slechter dan bijvoorbeeld een 440. Tongue

B18 is snel zat, maar een B20 is toch een stuk krachtiger en wat zuiniger (hij hoeft namelijk minder hard te werken Wink ). Als je een B18 met dubbele carburateur hebt dan heb je weer lekker veel vermogen (wel wat onzuiniger).

De zaken waar je op moet letten bij een Amazon:
- motor mag niet "als een zonnetje" lopen maar moet schommelen qua toerental. Loopt 'ie tà netjes/strak dan weet je dat 't ver versleten is;
- de Amazons roesten hard bij: binnenschermen, balken links en rechts als je de motorkap opent, ribbeldelen achter (en het stukje wat erboven zit), dorpels en onderaan bij de portieren. Dorpels en kriksteunen ook goed in de gaten houden. Wink En bij lekkage van de voorruit zijn de bodemplaten links- en rechtsvoor vaak ook rot.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Mijn tip (als ex-Amazon-rijder): geef liever een paar duizend Euro meer uit en koop in 1x een goede want je blíjft sleutelen aan die dingen. :-\ Ik was zelf zo'n 2200 Euro verder en had ik alleen voornamelijk motorisch een hoop zaken aangepakt. Een Amazon is veel intensiever qua sleutelen dan een 240 (wat dat betreft is een 240 ideaal: het vergt weinig sleutelwerk en als dat wel het geval is dan is het eigenlijk zo gepiept) en vooral stil laten staan doet een Amazon niet goed. Wink

Geen rembekrachtiging gaat op zich wel, maar het is raadzaam om wel een bekrachtiger in te bouwen. Die dingen zijn ongeveer 350 Euro (voor een nieuwe, zet er aub geen tweedehands rommel onder of je moet levensmoe zijn) en het inbouwen is goed zelf te doen. Een gescheiden remsysteem is bij de B20's van 1968-1970 toegepast en remt niet slechter dan bijvoorbeeld een 440. Tongue

B18 is snel zat, maar een B20 is toch een stuk krachtiger en wat zuiniger (hij hoeft namelijk minder hard te werken Wink ). Als je een B18 met dubbele carburateur hebt dan heb je weer lekker veel vermogen (wel wat onzuiniger).

De zaken waar je op moet letten bij een Amazon:
- motor mag niet "als een zonnetje" lopen maar moet schommelen qua toerental. Loopt 'ie tà netjes/strak dan weet je dat 't ver versleten is;
- de Amazons roesten hard bij: binnenschermen, balken links en rechts als je de motorkap opent, ribbeldelen achter (en het stukje wat erboven zit), dorpels en onderaan bij de portieren. Dorpels en kriksteunen ook goed in de gaten houden. Wink En bij lekkage van de voorruit zijn de bodemplaten links- en rechtsvoor vaak ook rot.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Was het deze misschien die je op het oog had? Ik vind het een mooie aanbieding. Wink

Maar besef wel dat je in een aanmerkelijk oudere auto stapt als de 240, maar ik vind het heerlijke auto's om in te rijden.
Maak gewoon een proefrit en als het goed voelt, gewoon doen! ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Was het deze misschien die je op het oog had? Ik vind het een mooie aanbieding. Wink

Maar besef wel dat je in een aanmerkelijk oudere auto stapt als de 240, maar ik vind het heerlijke auto's om in te rijden.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Daar dacht ik ook al aan, heb um gezien, geen verkeerd otomobiel..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Daar dacht ik ook al aan, heb um gezien, geen verkeerd otomobiel..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Was het deze misschien die je op het oog had? Ik vind het een mooie aanbieding. Wink

Grappig, dit is wel de amazone waar het gekriebel mee begonnen is. Ik heb contact gehad met de verkoper maar heb toen bedacht dat ik het bij de 240 hou. Maar ik blijf twijfelen. Qua prijs (wie weet gaat bij deze amazone de vraagprijs nog flink naar beneden) ligt deze boven mijn budget dus ben verder gaan zoeken en er staan er nog een paar op marktplaats welke misschien wel interessant kunnen zijn.

http://auto.marktplaats.nl/volvo/4427733...-rood.html

of deze:

http://auto.marktplaats.nl/volvo/4410884...e-121.html

@bartwillem: bedankt voor tips, super, ga hier zeker wat aan hebben.

Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Was het deze misschien die je op het oog had? Ik vind het een mooie aanbieding. Wink

Grappig, dit is wel de amazone waar het gekriebel mee begonnen is. Ik heb contact gehad met de verkoper maar heb toen bedacht dat ik het bij de 240 hou. Maar ik blijf twijfelen. Qua prijs (wie weet gaat bij deze amazone de vraagprijs nog flink naar beneden) ligt deze boven mijn budget dus ben verder gaan zoeken en er staan er nog een paar op marktplaats welke misschien wel interessant kunnen zijn.

http://auto.marktplaats.nl/volvo/4427733...-rood.html

of deze:

http://auto.marktplaats.nl/volvo/4410884...e-121.html

@bartwillem: bedankt voor tips, super, ga hier zeker wat aan hebben.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanschaf advies XC90 2.5 benzine Bane_87 0 246 7 September 2024, 05:48
Laatste bericht: Bane_87
  aanschaf 245 TRS 5 4.474 26 April 2021, 07:05
Laatste bericht: Dopski
  244 zoek en aanschaf tips 244w 51 33.091 19 May 2020, 23:57
Laatste bericht: Volvo240
  2 vragen Volvoson 2 3.056 14 April 2017, 16:42
Laatste bericht: Volvoson
  Vragen over daktent op een 245 air 5 6.758 27 April 2016, 13:13
Laatste bericht: Huureendaktent.nu
  Vraag over aanschaf occasion 240 sandermulder 1 3.050 4 November 2015, 08:32
Laatste bericht: henqui
  Lid worden van een club.... maar welke dan ? EdRaket66 12 10.438 2 October 2015, 15:26
Laatste bericht: Wijnand
  klassieker of toch maar niet? Blaylock 5 4.610 9 January 2013, 21:20
Laatste bericht: Marc1970
  Een aantal vragen over de 240 isis 5 3.773 17 April 2012, 09:32
Laatste bericht: DennisvdB
  Software update HU 803, wellicht een overbodige vraag.... maar toch. AnjaT 3 5.247 16 April 2012, 13:25
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)