Berichten: 349
Topics: 76
Lid sinds: Jul 2010
Mijn kachelmotor is kapot en nu heb ik een nieuwe gekocht van Scantech. Nu moet ik alleen die grote plastic ring overzetten van de motor en die zit met drie rubbertjes vast. Het loshalen is gelukt alleen nu krijg ik met geen mogelijkheid die drie rubbertjes weer terug. Er zal vast een heel simpel trucje voor zijn (hoop ik) maar ik weet het trucje niet. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Berichten: 143
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2008
Ik heb ze toen ingesprayed met siliconenspray.
Maar dat komt niet zo nauw denk ik, vet/boter/olie als het maar glijd
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: May 2005
Ik heb de gaatjes wat groter geboord. Geen smeermiddel hielp. Met het trekken en wurgen ging het rubbertje ook nog stuk. Gelukkig had ik wat reseve rubbertjes Toen ik de gaatjes met in de originele uitvoering vergeleek werd het al snel duidelijk.
Berichten: 349
Topics: 76
Lid sinds: Jul 2010
Het is gelukt, wat een rotklus met die rubbertjes. Vandaag het kachelhuis weer inbouwen en hopen dat ie het doet. In -en uitbouwen is trouwens wel een leuke klus en goed te doen voor een hobbyist.