Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OMVL Dream XXI N gasinjectiesysteem - ervaringen?
Met name voor auto's met injectie zoals 1800ES met B20E en D-jet of 240 met B230E en K-jet is een gasinjectiesysteem wellicht beter dan een venturi systeem.
Zie ook het verhaal van BS-autotune: http://www.bs-autotune.nl/content/view/29/43/

Nu kwam ik het OMVL Dream XXI N gasinjectiesysteem tegen.
Zie ook http://www.omvlgas.it/upload/product/OMV..._bassa.pdf

Heeft iemand daar ervaringen mee?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
En als ik nou een B20e kop op een B18B motor zet: grotere kleppen. En in de benzine-injectorgaten de LPG injectors zet... Dan moet ik alleen de benzinepomp uitzetten... ???
Antwoord
laptoprob schreef:En als ik nou een B20e kop op een B18B motor zet: grotere kleppen. En in de benzine-injectorgaten de LPG injectors zet... Dan moet ik alleen de benzinepomp uitzetten... ???

weet niet of de koelkanalen helemaal overeen komen..!

als je op LPG schakelt wordt de brandstofpomp toch uitgeschakelt? (lees: electrische klep er tussen..) Trouwens, danzou ik zelfs kiezen de mechanische pomp te vervangen met een electrische..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
laptoprob schreef:En als ik nou een B20e kop op een B18B motor zet: grotere kleppen. En in de benzine-injectorgaten de LPG injectors zet... Dan moet ik alleen de benzinepomp uitzetten... ???

gewoon een b18 spruitstuk kopen en 4 x m6 slangpilaartjes erin draaien voor LPG dampgas injectie.
Antwoord
f3rdy schreef:gewoon een b18 spruitstuk kopen en 4 x m6 slangpilaartjes erin draaien voor LPG dampgas injectie.

die gaatjes heb ik er ook al inzitten.. nu de rest nog..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Okee, dat lukt wel. Maar hoe de mechanische benzinepomp uitzetten?

groeten, Rob
Antwoord
Volgens mij kun je een mechanische pomp niet echt uitzetten.
Wel kun je gewoon de uitstroom blokkeren met een klepje zoals Jambon ook schreef.
Je houdt echter dan wel de belasting van het systeem door de pomp, dus is een elektrische mooier.
Dan moet je echter ook weer een retourleiding aanleggen en een drukregelaar gebruiken.

Maar goed, nu het complexe deel.
Hoe stuur je de LPG computer van het LPG systeem aan?
Met een ECU uit een 740? Kdfi? Megasquirt? etc?
Welke sensoren moet je plaatsen?
RPM (triggerwheel) / TPM / Lambda
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Wel interessant ja (zag dit topic pas na je 144GL berichtje).
Ben je al wat verder met de aansturing? Welke signalen heb je nodig voor aansturen.
Antwoord
Ik zou zeker niet voor een 740 motormanagment gaan als je een b20 motor hebt. De lpg computer van de OMVL modificeert het signaal van je 740 ecu maar het lijkt me dat dit volgens enkele lineaire of een simpele kromme gaat. Waarschijnlijk krijg je de afstelling zo nooit ideaal. Beter neem je gewoon kdfi, toerental signaal tap je af van je contactpunten (niet ideaal maar t werkt), koelvloeistof sensor van een b20e, en je koopt een TPS sensortje van een paar euro.

De dure investeringen zijn

je KDFI
LPG parts (injectoren en verdamper)
WIDEband ego control, een narrow band schijnt ook wel te kunnen werken maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Worth a try!

ps LPG computer en een KDFI is een beetje zonde van je geld IMO.
Antwoord
Ben eigenlijk benieuwd of jij al verder bent? Electrische benzine pomp lijkt me onzin met een carburateur dan zou je die ook nog moeten aanpassen, gewoon een benzine afsluiter voor de pomp en een "ouderwetse" drie standen schakelaar Lpg-niks-benzine. Ik zou eerder een electronische ontsteking overwegen bijv. Een 123 Ignition
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230FD ervaringen? Kogelman 6 3.378 7 August 2021, 16:20
Laatste bericht: Kogelman
  Weber ervaringen? okkehel 26 23.063 23 August 2018, 23:06
Laatste bericht: Bostel
  Ervaringen met nieuwe AAV? Madman 10 11.608 23 September 2017, 18:54
Laatste bericht: Madman
  Luchtmassameter van AliExpress, ervaringen? henri84 3 3.993 8 September 2017, 13:20
Laatste bericht: aRjen.T
  blos lpg carb ervaringen? Jerry 2 3.248 17 April 2016, 22:54
Laatste bericht: Jerry
  Ervaringen met zelf uitdraaien Krukaskeerringdeksel B18/B20 Boele 27 13.538 17 July 2014, 16:25
Laatste bericht: Marc1970
  LPG inbouwen voor B28E PRV V6 K-Jetronic - Ervaringen of tips 760evert 0 2.640 23 April 2012, 22:09
Laatste bericht: 760evert
  Lpi ervaringen in C70 turbo-motoren Heja Viking 18 13.786 31 January 2012, 21:45
Laatste bericht: Heja Viking
  ervaringen dieselrijders hugo 23 13.427 14 August 2005, 23:07
Laatste bericht: huge

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)