Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Met name voor auto's met injectie zoals 1800ES met B20E en D-jet of 240 met B230E en K-jet is een gasinjectiesysteem wellicht beter dan een venturi systeem.
Zie ook het verhaal van BS-autotune:
http://www.bs-autotune.nl/content/view/29/43/
Nu kwam ik het OMVL Dream XXI N gasinjectiesysteem tegen.
Zie ook
http://www.omvlgas.it/upload/product/OMV..._bassa.pdf
Heeft iemand daar ervaringen mee?
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
En als ik nou een B20e kop op een B18B motor zet: grotere kleppen. En in de benzine-injectorgaten de LPG injectors zet... Dan moet ik alleen de benzinepomp uitzetten... ???
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
laptoprob schreef:En als ik nou een B20e kop op een B18B motor zet: grotere kleppen. En in de benzine-injectorgaten de LPG injectors zet... Dan moet ik alleen de benzinepomp uitzetten... ???
weet niet of de koelkanalen helemaal overeen komen..!
als je op LPG schakelt wordt de brandstofpomp toch uitgeschakelt? (lees: electrische klep er tussen..) Trouwens, danzou ik zelfs kiezen de mechanische pomp te vervangen met een electrische..
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
laptoprob schreef:En als ik nou een B20e kop op een B18B motor zet: grotere kleppen. En in de benzine-injectorgaten de LPG injectors zet... Dan moet ik alleen de benzinepomp uitzetten... ???
gewoon een b18 spruitstuk kopen en 4 x m6 slangpilaartjes erin draaien voor LPG dampgas injectie.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
f3rdy schreef:gewoon een b18 spruitstuk kopen en 4 x m6 slangpilaartjes erin draaien voor LPG dampgas injectie.
die gaatjes heb ik er ook al inzitten.. nu de rest nog..
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
Okee, dat lukt wel. Maar hoe de mechanische benzinepomp uitzetten?
groeten, Rob
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Volgens mij kun je een mechanische pomp niet echt uitzetten.
Wel kun je gewoon de uitstroom blokkeren met een klepje zoals Jambon ook schreef.
Je houdt echter dan wel de belasting van het systeem door de pomp, dus is een elektrische mooier.
Dan moet je echter ook weer een retourleiding aanleggen en een drukregelaar gebruiken.
Maar goed, nu het complexe deel.
Hoe stuur je de LPG computer van het LPG systeem aan?
Met een ECU uit een 740? Kdfi? Megasquirt? etc?
Welke sensoren moet je plaatsen?
RPM (triggerwheel) / TPM / Lambda
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Wel interessant ja (zag dit topic pas na je 144GL berichtje).
Ben je al wat verder met de aansturing? Welke signalen heb je nodig voor aansturen.
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
Ik zou zeker niet voor een 740 motormanagment gaan als je een b20 motor hebt. De lpg computer van de OMVL modificeert het signaal van je 740 ecu maar het lijkt me dat dit volgens enkele lineaire of een simpele kromme gaat. Waarschijnlijk krijg je de afstelling zo nooit ideaal. Beter neem je gewoon kdfi, toerental signaal tap je af van je contactpunten (niet ideaal maar t werkt), koelvloeistof sensor van een b20e, en je koopt een TPS sensortje van een paar euro.
De dure investeringen zijn
je KDFI
LPG parts (injectoren en verdamper)
WIDEband ego control, een narrow band schijnt ook wel te kunnen werken maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Worth a try!
ps LPG computer en een KDFI is een beetje zonde van je geld IMO.
Berichten: 38
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2011
Ben eigenlijk benieuwd of jij al verder bent? Electrische benzine pomp lijkt me onzin met een carburateur dan zou je die ook nog moeten aanpassen, gewoon een benzine afsluiter voor de pomp en een "ouderwetse" drie standen schakelaar Lpg-niks-benzine. Ik zou eerder een electronische ontsteking overwegen bijv. Een 123 Ignition