Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
geen ervaring, wel 2 gekocht voor m'n SU's, gedaan vanwege de grotere doorlaat, volgens mij monteert Mandigers ze desgewenst ook (heb dat een laten vallen toen ik om info langs ben geweest), wellicht hem ens bellen, is iemand die gelooft in wat ie doet, nu weet je nog niks...
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
Jambon schreef:=9356.msg143074#msg143074 date=1295597107]
geen ervaring, wel 2 gekocht voor m'n SU's, gedaan vanwege de grotere doorlaat, volgens mij monteert Mandigers ze desgewenst ook (heb dat een laten vallen toen ik om info langs ben geweest), wellicht hem ens bellen, is iemand die gelooft in wat ie doet, nu weet je nog niks...
zijn ze nou effectief zo veel groter in doorlaat? Er zit een gigantische sproeier door het midden heen [/align]
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
alls is te berekenen ntl, de doorlaat van de carb is in mijn geval 45mm+, de mengstukken ook. Ja de sproeier zit als een "brok ijzer" in het gat, maar de brandstof zit wel direct mooi in de werveling waar ie thuis hoort. met een beetje geduld is daar ook nog wel iets te verbeteren, ik denk dan aan een ovaal buisje..
afgezien van deze standaard opstelling, ik heb gesproken met iemand van Volvo die oa research voor de motoren doet/deed. Ik kwam daar met een 2 traps Weber die ik aanvankelijk op LPG wilde zette. Vervolgens ging ie naar z'n magazijntje en zette r een prototype van de 340 carb naast, volledig LPG uitgevoerd, buisje in het huis geboord, de losse venturi ad achterzijde een groef zodat ie aansluit op het buisje, gas er op, geen inlaat restrictie, en de brandstof precie daar waar de vlinderklep zit, kan niet beter..
heb ik niet gedaan uiteindelijk, nog steeds geen LPG overigens, maar dit is ws de best upgrade voor een standaard systeem, minder geknepen, betere menging..
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
[i][i][i]Door gebruik te maken van de door Tinustechniek gefabriceerde LPG-mengstukken, is geen tradi tionele LPG-venturi meer nodig. Hierdoor is er minder luchtflowrestrictie, wat de prestaties zowel op gas als benzine ten goede komt. Daarbij geeft dit mengstuk nagenoeg geen verstoring van de carburateurafstellingen op benzine. Beschikbaar voor SU (HS6 en HIF6) en Stromberg carburateurs.[/i][/i][/i]
Het stukje zegt dat er juist minder restrictie is, nu heb ik een standaard mengstuk. Een ronde met al die gaatjes. Het lijkt me wel dat die van Tinus de LPG "mooier" inbrengt alleen dat stukje van minder restrictie kan ik niet bevatten. Ze zijn niet echt prijzig dus misschien maar bestellen en proberen.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
minder restrictie doordat het gat de oude diameter behoudt,, daar zit dan wel de "sproeier" in maar eea zal gerust werken... ziet r een beetje uit als de acceleratiesproeier van een valstroom carb.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
@jambon, dat is ook zo, mijn huidige verdeelstuk vernauwd de doorlaat een ietwat, met deze geen last van. Zou ik alles weer moeten afstellen als ik het verdeelstuk vervang?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
wellicht, hij heeft meer plek voor lucht/brandstof.. ik verwacht dat het "ongeveer" afstellen zodat ie bij deellast en stationair fatsoenlijk loopt ook nauwkeuriger kan zijn.. afstellen kan nooit kwaad ntl...
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
vernauwen moet ie omdat anders te weinig vacuum aanwezig is voor het binnenhalen van LPG, die inlaat wijst nu ook richting kop zeg maar...