Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264 loopt op 5 cilinders
Hallo,

Mijn 264 GLE '81 LPG loopt met regelmaat op 5 cilinders. Het verloop hiervan is vreemd.
Laat ik het proberen uit te leggen.
Stationair loopt hij op 5 cilinders. Als ik het stationairtoerental opvoer loopt hij op 6 cilinders.
Als ik optrek loopt hij op 5 cilinders. En als ik met een constant toerental/snelheid rijd loopt hij op 6 cilinders.
Als ik rijd en ik voer de toerental langzaam op dan blijft hij op 6 cilinders lopen.
Voer ik het toerental abrupt op dan loopt hij op 5 cilinders, tot dat het toerental en snelheid overeen komen dan loopt hij weer op 6 cilinders.
Ik heb de bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap reeds vervangen. De kleppen zijn gesteld. En ik heb ook geen kapotte koppakking. Mijn auto loopt alleen op LPG en niet op benzine. Bij de "kenners" heb ik reeds navraag gedaan of de B28E blokken problemen kennen met kapotte/verbrande kleppen. Deze zeggen dat ze dit euvel met deze blokken nog nooit hebben meegemaakt.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk euvel ?
Alle input is welkom.

Groet,
Greasemonkey
Antwoord
Hallol GM,

Ik heb iets soortgelijks gehad, nieuwe bougies, nieuwe kap, nieuwe kabels, toen bougies ietsje krapper gezet en het was weg en bleef tot nog toe weg!

Succes ermee!

Groet, Jan
Antwoord
Jan,

Kap, kabels en bougies zijn reeds vervangen. Dit bood helaas geen resultaat.
Nu ben ik bang dat ik toch met een compressiemeter aan de gang moet.
Dan hoop ik op een zwevende klep of een gebroken klepveer.

Met groet,

Greasemonkey
Antwoord
Greasemonkey schreef:Jan,

Kap, kabels en bougies zijn reeds vervangen. Dit bood helaas geen resultaat.
Nu ben ik bang dat ik toch met een compressiemeter aan de gang moet.
Dan hoop ik op een zwevende klep of een gebroken klepveer.

Met groet,

Greasemonkey
Hoop er maar niet op!
Ben je wel even mee bezig Tongue
Kijk even met rem reiniger of er niet ergens een vacuum lek zit, zijn ze erg gevoelig voor.
Spuit dus met draaiende motor rond de kop en als je toeren verschil hoort heb je een lek, wel motip rem reiniger gebruiken en geen eco spul!
Heb zelf bijvoorbeeld mijn injector zitting rubbers vernieuwd, waren hard geworden, mag wel na 30 jaar ja toch.
Zoog dus veel valse lucht via de benzine injectoren.
Vooral als je voor de wagen straat de 2 achterste linker cilinders hebben dit euvel vaker dan de rest.
Dit omdat ze niet echt gemakkelijk te vervangen zijn zonder het ÃÃn en ander te demonteren.
Of er is een injector erg vervuild,
De rubbers kosten ongeveer tussen de 25 a 30 euro en is echt geen overbodige luxe na 30 jaar trouwe dienst.
Neem even contact op met VOMD, heeft ze pas nog voor mij besteld!
Scheelde echt enorm
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
Ha die vet aap!

Heb je dat gene wat jan zei al geprobeerd dan?

Hij raadde aan een bougie wat krapper te zetten. Hierop antwoord jij dat je alles al vervangen hebt. Juist bij nieuwe bougies moet je ze goed met een voelertje afstellen. Als je weet welke cillinder het is, zou ik toch proberen of het "krapper" zetten van de bougie helpt. Zo gedaan namelijk en als het dan helpt scheelt het een hoop gedoe!

Je rijdt alleen op gas toch? Want dan zou een vuile (benzine) injector afvallen. Hier heb ik dan weer de nodige ervaringen mee.

Groetjes Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
Hee hallo yep ik heb hetzelfde probleem!! Sad Met de 264 uit 1977!! Ik heb alleen nog een extra probleem met deze auto en ik zie dat de eigenaar voor albert er ook last mee heb gehad! rook uit de uitlaat en koelvloeistof verlies. :'(
Ik denk dat het een lekke koppakking is of iets met de gasverdamper.

groetjes 264liefhebber
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  262 Bertone loopt op 5 cilinders DylanKlumper 1 2.346 11 May 2020, 22:53
Laatste bericht: RonnieDuck
  op een paar cilinders starten paul54 2 3.599 5 March 2009, 20:05
Laatste bericht: RonnieDuck
  stand van zaken.. ( de v6 loopt!! ) andre850 21 18.025 28 December 2006, 21:51
Laatste bericht: andre850

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)