Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met Roofrack door de wasstraat?
#1
Ik heb onlangs een USA style roofrack op mij 245 gemonteerd, dat maakt zo'n auto echt af, mooi hoor. Nu vraag ik mij af of ik er nog wel mee door de wasstraat kan, daar staat immers een verbod voor imperials. Zullen de slierten van de borstels om de dwarsliggers slaan en het rack eraf rukken ??? ??? Iemand ervaring met roofrack in de wasstraat??
Antwoord
#2
Bij ons wassen ze dergelijke dienstauto's met de hand, en dat kan ik verder toch wel aanraden Wink
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#3
Alstublieft, niet door de wasstraat! Echt waar het is zo slecht voor je wagen.
Antwoord
#4
Mijn buurvrouw heeft een Jeep Cherokee met zo'n geval op het dak. Niks aan de hand,
gewoon door de wasstraat.
Antwoord
#5
a.borgonjen schreef:Ik heb onlangs een USA style roofrack op mij 245 gemonteerd, dat maakt zo'n auto echt af, mooi hoor. Nu vraag ik mij af of ik er nog wel mee door de wasstraat kan, daar staat immers een verbod voor imperials. Zullen de slierten van de borstels om de dwarsliggers slaan en het rack eraf rukken ??? ??? Iemand ervaring met roofrack in de wasstraat??

Gewoon met het handje wassen: Beter voor de lak en doordat je dan met je auto bezig bent ontdek je sneller roestblaasjes en andere ellende waar je dan snel bij bent. Kortom: niet door de wasstraat doen!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#6
tuurlijk past dat!
Ik ga al 9 jaar met een roofrack door de wasstraat.
en dat de wasstraat zo slecht is..
het zal wel, maar na 9 jaar mag ik toch wel constateren dat het enigszins meevalt.
Niet wassen is slechter.
Moet ik er wel bij zeggen, dat ik hem zelf ook nog bijhou


244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#7
Maar waaróm is een wasstraat zo slecht dan? Kom eens met een paar tegens.
Groeten van Frans
Antwoord
#8
v700r schreef:Maar waaróm is een wasstraat zo slecht dan? Kom eens met een paar tegens.

Ik weet er wel een paar:

1 omdat die borstels zo duur zijn worden ze vaak te laat vervangen met als gevolg dat je van die kringkrasjes over je hele autolak krijgt. Dat is alleen met hard en langdurig poetswerk weer enigszins te herstellen.

2 de borstels komen niet op de juiste belangrijke plekken van de oude 240's zoals de onderzijde van de deuren en de onderranden/binnenranden van de wielkasten achter.

3 (voor de milieufreaks) in de wasstraat gebruik je (veel) meer water en zeep dan nodig is.
Antwoord
#9
Enorm veel krassen, bij veelvoudig gebruik van de krasstraat.
Heb auto's voorbij zien komen die nog geen jaar oud waren en van motorkap tot achterklep helemaal onder de krassen zitten door de wasstraat.
Ik wil niet zeggen dat als je met de hand wast je geen krassen kan krijgen, want dat is ook niet zo als je het verkeerd doet.
Perfecte manier is om met 2 emmers te wassen, 1 voor het sop en de ander voor de (spons) washand spoelen.
Speciale washand is nog veel beter want die nemen het vuil veel beter op als een spons waar het vuil op het opppervlak blijft liggen dus krijg je nog swirls.
En die was je na je wasbeurt gewoon uit met de wasmachine. Wink
Antwoord
#10
jos245 schreef:(voor de milieufreaks) in de wasstraat gebruik je (veel) meer water en zeep dan nodig is.






Rijden milieufreaks in een 240 dan?
Ja krassen zou kunnen maar ik spuit hem eerst even zelf af (maak ook de velgen goed schoon) voor ik die wasstraat in ga. Weinig krassen (ja 1, van de fiets van m'n dronken buurvrouw), zeg maar geen, in de lak. In Alphen aan den Rijn hebben ze het nieuwste van het nieuwste op wasstraatgebied en daar ben ik toch wel hÃÂÃÂl tevreden over want voorheen dacht ik er net zo over maar ik ben om. Nooit meer met het handje wassen voor mij.
Groeten van Frans
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Achterlicht valt uit elkaar door de warmte... Gerben 4 1.075 1 August 2022, 13:19
Laatste bericht: Peter Timmer
  Monteren roofrack roger2401990 24 13.908 30 January 2012, 12:00
Laatste bericht: Rob
  oud type kachelkraan vervangen door nieuw type pepijnwk 2 3.576 5 July 2011, 15:13
Laatste bericht: pepijnwk
  Eindelijk! Hij zit er op! Roofrack volvo fan 5 4.154 3 June 2011, 11:39
Laatste bericht: xnoxemx
  Snowcaps na de wasstraat... Volvo Eindhoven 9 3.690 18 April 2011, 14:53
Laatste bericht: Volvo Eindhoven
  Binnenzijde zijraam estate door gerot Sjaakie 11 4.121 25 October 2010, 23:44
Laatste bericht: Sjaakie
  retro roofrack monteren Jeroen V 13 5.747 12 September 2010, 02:05
Laatste bericht: volvo fan
  Roofrack volvorider 10 5.696 13 September 2007, 12:59
Laatste bericht: Zwarte Flirt

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)