Topics: 26
Ook ik ontkom met onze 245 niet aan probleempjes....
Het volgende doet zich voor; het sier roofrack zit op 6 punten vast op het dak. Nu is op een punt het rack losgeschoten en staat iets omhoog. Blijkbaar zitten hier een soort plastic moeren die net als gipsplaatpluggen zich klemmen tussen het dak en het roofrack. Deze zijn in principe voor eenmalig gebruik. Er zijn dus nu twee van deze pluggen afgebroken.
Kent iemand dit probleem? En weet iemend of deze moeren nog verkrijgbaar zijn?
Topics: 22
Gewoon de zijkant van de hemel aan de binnenkant lostrekken(vanuit de hoek beginnen), dan kun je via gaten de moeren zien zitten.
Het verstandigste is het hele rek te verwijderen, maar dan gaan er gegarandeerd meer moeren naar zichzelf.
Het goedkoopste is de moeren te vervangen door een carrosseriering met een gewone moer.
Mij lukte het in m'n eentje, maar met z'n 2en is een stuk gemakkelijker.
Wel zorgen dat alle roest verwijderd is, noverox erop en daarna overspuiten, daarna je hele dak polijsten en dan pas weer het rek terug en flink wat siliconenpasta op en onder de bevestigingspunten.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 107
SiliconenKIT als je dat beter begrijpt, in ieder geval een afdichtichtingsmiddel dat zuurstof en water ver van de boutgaten houdt, zodat het niet verder roest.
Topics: 52
Topics: 107
Ik bedoelde met mijn post eigenlijk te zeggen dat je beter geen siliconenhoudende producten op de auto kunt gebruiken.
Mocht er ooit aan de auto gespoten moeten worden dan bezorg je de autospuiter mogelijk nachtmerries ;D
Er bestaat weliswaar siliconenverwijderaar maar om het helemaal weg te krijgen valt niet mee.
Een voorbeeld is deze auto die vorig jaar op de Volvobeurs stond. Het spuitwerk op zich was prima gedaan maar op de motorkap zaten een aantal siliconenkratertjes :o
![[Afbeelding: 58794010tk4.jpg]](http://img57.imageshack.us/img57/2342/58794010tk4.jpg)
Shot with
DiMAGE Xt
Ik denk dat dat onder de roofrack steunen niet zoveel uitmaakt en beter afdicht als stukken rubber.
Topics: 20
volvorider schreef:Kent iemand dit probleem? En weet iemend of deze moeren nog verkrijgbaar zijn?
Ja! Ik ken het probleem. Het gaat hier om zogenaamde rawlnuts, die van mijn 245 waren eveneens overleden. het enige wat echt helpt dat zijn nieuwe rawlnuts. Nou zijn deze slecht verkrijgbaar, maar ik heb via via vorig jaar een compleet setje met bijpassende schroeven op de kop getikt.....

Ik zal even voor je kijken bij wie dat ook alweer was, dat laat ik je weten. Heel even geduld graag...
Groeten, de Kater
twee minuten later was ik er weer. zoek even op dit forum op rawlnuts, ene peter54 heeft ze mij toen geleverd.....
Succes!
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Topics: 26
Dank voor de tip.
Rawlnuts gevonden in Engeland bij een bedrijfje die nog een paar op voorraad heeft, net besteld en mogelijk komende week binnen. Deze worden ook bij boten gebruikt. Het is overigens geen Volvo artikel, maar van een toeleverancier, vandaar dat ze wat schaarser gaan worden. Het bedrijfje in Engeland had in totaal nog 8 pakjes van 4 stuks. Heb er 4 gekocht!
Krijgt een vervolg!
Topics: 28
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982