Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lek in radiator
#1
Zag daarnet een plasje water onder de 740 TD liggen. Even gecheckt en het reservoir was bijna zo goed als leeg. :o :o :o Was me al opgevallen vandaag dat de naald van de temperatuur wat hoger kwam dan normaal. Maar dacht dat het aan het weer lag. was hier vandaag echt gloeiend heet.

Zit blijkbaar met een lek in de radiator. Morgen natuurlijk laatste dag verlof. Moet weer lukken.

Zou het tijdelijk willen oplossen. Er zijn additieven die je kan toevoegen maar werkt dat voldoende om nog een weekje rond te rijden?

Wil zo snel mogelijk een nieuwe radiator erin natuurlijk. Maar dat zal wel een weekje duren vrees ik.

Iemand ideeen waar het niet te duur is om een nieuwe te vinden? Moet geen origneel volvo zijn. Zolang hij maar koelt.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#2
Iets tijdelijk zou ik niet doen Kjell, ik heb het ook geprobeert indertijd en het zijn verloren kosten.
Gewoon laten reviseren en de radiator is weer als nieuw. Das de beste en goedkoopste oplossing.
Antwoord
#3
Beslist niet doen, lost het probleem heel even op ;D en dan komt het dubbel terug. :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#4
Ik heb geen enkele moeite met gebruikte onderdelen. Ga naar Sloperij Delft en daar staan zeker 10 240-740 radiateurs op een rij, van ouwe koperen vol met vliegen tot zo goed als nieuwe, 25 euro moest de man ervoor hebben. In Delft, dus daar heb je weinig aan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Belg schreef:Iets tijdelijk zou ik niet doen Kjell, ik heb het ook geprobeert indertijd en het zijn verloren kosten.
Gewoon laten reviseren en de radiator is weer als nieuw. Das de beste en goedkoopste oplossing.

Waar heb jij dat laten doen Koen? Wist niet dat dat kon.

Zit wel met het probleem dat ik hem nodig heb voor het werk. De witte zit met een olielek dat ik moet opsporen, dus die is ook even buiten strijd. En men grijze is nog niet ingeschreven.

Groeten


Marc1970 schreef:Ik heb geen enkele moeite met gebruikte onderdelen. Ga naar Sloperij Delft en daar staan zeker 10 240-740 radiateurs op een rij, van ouwe koperen vol met vliegen tot zo goed als nieuwe, 25 euro moest de man ervoor hebben. In Delft, dus daar heb je weinig aan.

Bedankt voor de tip maar Delft heb ik idd weinig aan. Ik heb ook geen probleem met 2de hands. Hier in de buurt zijn twee sloperijen maar die bekijken je al raar als je om zulke oude spullen komt. Hebben ze niet liggen of houden ze hun niet meer mee bezig.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#6
Ik heb vandaag gelukkig een 2 de hands exemplaar kunnen scoren bij CS parts in Beernem. Specialist in volvo afbraak en 2 de hands onderdelen.

Ik ben voorlopig uit de nood.

Bedankt voor de reacties.

Groeten uit een regenachtig Belgie.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#7
Oef. Hij zit er in en voorlopig geen lekages meer. Hopelijk is de motor niet beschadigd door het lage koelvloeistof peil.

Voor zover ik hoor draait alles nog hetzelfde.

Vreemd vond ik wel het verschil in gewicht van beide radiators. Ze zijn beide origineel Volvo. Maar de oude weegt beduidend meer dan mijn 2 de hands exemplaar. En de oude ziet er eigenlijk ook beter uit ook al lekt hij.

Heb dus eventueel wel interesse om de oude radiator terug te laten repareren.

Maar het belangrijkste is dat alles weer goed koelt en naar behoren functioneert.

Groeten uit Belgie.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#8
Das goed nieuws Kjell. Ik heb indertijd de mijne laten reviseren. Ik vermoed dat ze het binnenwerk dan volledig vernieuwen. Je bent de radiator dan wel een dag of twee kwijt. In de buurt waar ik woon is er een bedrijf die bijna niets anders doet.

Groeten, Koen
Antwoord
#9
De ERF (Eindhovense Radiatoren Fabriek) kan reviseren, ben er wel eens geweest voor een custom radiator, zag er goed uit. misschien is dat niet al te ver weg voor jou?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#10
Jw240 schreef:De ERF (Eindhovense Radiatoren Fabriek) kan reviseren, ben er wel eens geweest voor een custom radiator, zag er goed uit. misschien is dat niet al te ver weg voor jou?

Bedankt voor de tip. Ik vond hier ondertussen ook in Lovendegem (dicht bij Gent) een bedrijf dat revisie van radiatoren doet. Ga dus daar even informeren of het loont om te repareren.

Ziet er in ieder geval professioneel en ervaren uit. ==> http://www.autoradiatoren.be/

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 aut. Radiator welk oem? Kwekkel 5 2.719 17 May 2020, 13:15
Laatste bericht: Kwekkel
  Het is winter -20. Kartonnetje voor de radiator? Kwekkel 8 6.712 23 January 2016, 23:12
Laatste bericht: Kwekkel
  Radiator sander264 4 3.251 20 December 2013, 00:25
Laatste bericht: sander264
  radiator ontluchten? zweedse schone 7 8.763 9 April 2013, 20:24
Laatste bericht: zweedse schone
  radiator 940 en 240 dezelfde? scimitar 1 1.644 7 June 2011, 09:54
Laatste bericht: Marc1970
  Radiator verwijderen b23a automaat Jeroen V 3 2.621 3 January 2011, 17:21
Laatste bericht: Jeroen V
  Radiator '70 145 lek, te repareren? laptoprob 5 3.116 3 February 2010, 14:54
Laatste bericht: laptoprob
  radiator lekt Arabier 3 2.549 19 January 2009, 22:05
Laatste bericht: Arabier
  sproeiende radiator, kan ik vanmiddag nog naar huis rijden? Bramvolvo 20 9.931 8 November 2007, 12:24
Laatste bericht: MK940

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)