26 September 2008, 07:40
Nu ik ook een volvo heb, zal ik mezelf ook eens goed voorstellen.
Ik ben Mark, woonachtig en werkzaam in Eindhoven.
Voor mijn nieuwe baan heb ik af en toe een auto nodig.
Na vroeger (tot vorig jaar) altijd youngtimer toyota te hebben gereden (corolla 1975, celica 1978), vond ik het nu tijd worden om een auto met een wat luxeuzere (is dit een woord??) uitstraling. Vandaar dat ik bij Volvo ben uitgekomen.
Ervaring heb ik nog niet met deze modellen.
Maar genoeg over mij, nu de auto:
Het is een volvo 245 DL
2 liter (denk ik) injectie op gas!
Amerikaans model, een b20e motor (als ik het goed heb)
Heeft uiteraard wel wat werk en mogelijkheden (kansen) maar dat is juist de SK hobby, toch??
Het belangrijkste zit erin en dat is rood leer interieur! En stuurbekrachtiging.
Hij is goed hard, enkel wat vervelende plekjes die tzt behandeld moeten worden. Rondom de voorruit zitten wat blaasjes.
Verder is het een echte boot, hij drijft alle kanten op! Zo snel mogelijk nieuwe schokdempers halen dus.
En verder kijken wat ik aan de wegligging kan doen. Als er iemand achterin zit is (voor die persoon) bochten nemen niet echt prettig.
Hij deint ook goed na!
Gelukkig heeft ie nog 2 jaar apk!
Hier volgende foto's die gisteravond zijn gemaakt:
![[Afbeelding: DSC_0640.JPG]](http://lh6.ggpht.com/markfranken1981/SNx7tqo_F3I/AAAAAAAAAGs/xOTzJumH9hM/s800/DSC_0640.JPG)
![[Afbeelding: DSC_0638.JPG]](http://lh5.ggpht.com/markfranken1981/SNx7rzG5NUI/AAAAAAAAAGc/jouaBIOwKPg/s800/DSC_0638.JPG)
![[Afbeelding: DSC_0639.JPG]](http://lh3.ggpht.com/markfranken1981/SNx7s8gLtgI/AAAAAAAAAGk/hyMG60fxyno/s800/DSC_0639.JPG)
Deze morgen maak ik nog wat foto's bij daglicht.
Wat wil ik eraan doen:
-roest wegwerken
-achterklep vervangen
-interieur beetje vernieuwen
-rubbers vernieuwen (Amerikaanse zon is fel)
-centrale vergrendeling
-electrische ramen
-cruise control
Als jullie mij een eind op weg kunnen helpen graag.
Ik heb ook nog weinig ervaring met rijden op gas, dit vergt ook wel wat oefening denk ik.
De wagen moet starten op benzine, dan moet er een knopje op een middenstand gezet worden (zodat alle benzine door de carbs/injectie) gejaagd wordt, waarna het knopje opgezet kan worden op gas.
Ik ben ook benieuwd welke onderdelen van andere volvo's overgezet kunnen worden.
Dat zal ik allemaal wel vinden, maar als iemand enkele tips/links heeft, graag!
Voor onderdelen hou ik me ook aanbevolen:
Hemeltje, rood interieur onderdelen en achterklap zijn nu het belangrijkste.
Groeten Mark
Ik ben Mark, woonachtig en werkzaam in Eindhoven.
Voor mijn nieuwe baan heb ik af en toe een auto nodig.
Na vroeger (tot vorig jaar) altijd youngtimer toyota te hebben gereden (corolla 1975, celica 1978), vond ik het nu tijd worden om een auto met een wat luxeuzere (is dit een woord??) uitstraling. Vandaar dat ik bij Volvo ben uitgekomen.
Ervaring heb ik nog niet met deze modellen.
Maar genoeg over mij, nu de auto:
Het is een volvo 245 DL
2 liter (denk ik) injectie op gas!
Amerikaans model, een b20e motor (als ik het goed heb)
Heeft uiteraard wel wat werk en mogelijkheden (kansen) maar dat is juist de SK hobby, toch??
Het belangrijkste zit erin en dat is rood leer interieur! En stuurbekrachtiging.
Hij is goed hard, enkel wat vervelende plekjes die tzt behandeld moeten worden. Rondom de voorruit zitten wat blaasjes.
Verder is het een echte boot, hij drijft alle kanten op! Zo snel mogelijk nieuwe schokdempers halen dus.
En verder kijken wat ik aan de wegligging kan doen. Als er iemand achterin zit is (voor die persoon) bochten nemen niet echt prettig.
Hij deint ook goed na!
Gelukkig heeft ie nog 2 jaar apk!
Hier volgende foto's die gisteravond zijn gemaakt:
Deze morgen maak ik nog wat foto's bij daglicht.
Wat wil ik eraan doen:
-roest wegwerken
-achterklep vervangen
-interieur beetje vernieuwen
-rubbers vernieuwen (Amerikaanse zon is fel)
-centrale vergrendeling
-electrische ramen
-cruise control
Als jullie mij een eind op weg kunnen helpen graag.
Ik heb ook nog weinig ervaring met rijden op gas, dit vergt ook wel wat oefening denk ik.
De wagen moet starten op benzine, dan moet er een knopje op een middenstand gezet worden (zodat alle benzine door de carbs/injectie) gejaagd wordt, waarna het knopje opgezet kan worden op gas.
Ik ben ook benieuwd welke onderdelen van andere volvo's overgezet kunnen worden.
Dat zal ik allemaal wel vinden, maar als iemand enkele tips/links heeft, graag!
Voor onderdelen hou ik me ook aanbevolen:
Hemeltje, rood interieur onderdelen en achterklap zijn nu het belangrijkste.
Groeten Mark