Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koplampreflector vevangen. Goed zelf te doen?
Mijn koplampreflectoren zijn een beetje aangetast. Deze zijn los te verkrijgen, maar is dit goed zelf te doen?

M.v.g. Pierre
Niets is zeker, zelfs dat niet
Antwoord
Jazeker , zelfs de minder geoefende sleutelaar red dat op z'n sloffen Wink
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Dat heb ik voor de APK ook nog moeten doen. Ik zat er nog aan te denken om foto's van te maken, maar ik dacht dat hoeft toch niemand te weten.. Sad
Maar het stelt niet veel voor nee. Even de stekker van de koplamp lostrekken en dan de 3 moertjes losdraaien. Daarna de clignateur van de koplamp afhalen en het plastic of chromen siertstripje verwijderen. Dan moet je het glas demonteren. Deze zit vast met ik meen 8 klemmetjes. Deze kun je er zo afwippen. Als je het koplampglas er af hebt, moet je 3 plastic bevestigings klemmetjes (welke vast zitten op de koplamphoogte en breedte afstelschroeven) zo draaien dat het palletje door het gaatje in de reflector valt, zodat je de reflector er uit kunt pakken (jaja ;D je zult het begrijpen als je 't zelf ziet Big Grin). Als je een nieuwe besteld, vraag er dan meteen een nieuw afdicht rubber bij. Monteren lijkt me duidelijk.
Antwoord
Vraag er ook meteen een setje nieuwe klemmetjes bij, deze willen bij het losklikken ook wel eens sneuvelen
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Waar maak je die klemmetjes dan wel niet mee los? Met de moordenaar soms? ;D
Antwoord
Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik wat mee!

Ik ga dit weekend gelijk even langs bij estateservice (meteen ff horen wat z'n prijzen zijn in onderhoud van m'n Volvo) .
Antwoord
@LJ

Van dit soort opmerkingen zou ik zomaar een moordenaar kunnen worden ;D

Officieel heet zo'n tang trouwens een zweedse tang of steektang (ik vind in dit geval zweedse tang het meest toepasselijk Tongue)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:Vraag er ook meteen een setje nieuwe klemmetjes bij, deze willen bij het losklikken ook wel eens sneuvelen

De klemmtjes en afdichtrubber zitten erbij in de doos dus je hoeft niets bij te kopen , voor 39 euro meen ik.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
a.huis schreef:
Peter Timmer schreef:Vraag er ook meteen een setje nieuwe klemmetjes bij, deze willen bij het losklikken ook wel eens sneuvelen

De klemmtjes en afdichtrubber zitten erbij in de doos dus je hoeft niets bij te kopen , voor 39 euro meen ik.

klopt! Alles zit er bij om de koplampen te reviseren, met een beetje geluk is het dan weer goed voor de komende 15 jaar ;D

de set is niet verschillend voor links en rechts.... volvo heeft dezelfde reflectoren aan beide kanten gebruikt. erg slim.

Ik heb ze ook vervangen, weinig werk. Ik heb zelfs alle onderdelen even met een sopje afgewassen (tegen de algen) en gelijk achter de unit schoongemaakt. Ziet er weer als nieuw uit....

Prijs van Volvodealer en Scantech maakt niet veel uit, ik heb 65 betaald bij de dealer en 60 in duitsland (3 jaar geleden, de prijzen van scantech zijn sindsdien wat gezakt denk ik)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
De nieuwe koplampreflectoren. Kijkt ook weer stukken beter in het donker!

[img width=800 height=600]http://img293.imageshack.us/img293/9967/22052007242vc5.jpg[/img]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lekke koppakking V70 2.4 T 2001: wat te doen? Bar 2 3.939 25 November 2019, 06:52
Laatste bericht: aRjen.T
  Waar onderhoud laten doen Volvo 240 (super polar) in 't Gooi Rene68 2 5.384 7 September 2012, 21:22
Laatste bericht: Rene68
  Goed de winter door Yellow240 29 21.706 8 January 2011, 11:53
Laatste bericht: Jambon
  Een auto die al 8 maand stilstaat: is dat wel goed voor de motor? joopdepoop 5 4.853 11 March 2010, 08:52
Laatste bericht: oga244
  Krijg me radio niet goed vast Sjaakie 5 4.738 6 July 2009, 21:08
Laatste bericht: erik
  Doe het zelf garages in Zuid-Holland henqui 44 31.086 31 December 2007, 20:32
Laatste bericht: edwin

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)