Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Andere stoelen?
#1
Hallo, 

Mijn stoelen zijn aan vervanging toe. Het lijkt me wel wat om er andere in te zetten en zit te denken aan beter zittende. Wat zijn ervaringen met inbouwen van niet-140-stoelen in een 140? Het liefst met zo min mogelijk aanpassingen.
Dankjewel alvast voor de reactie!
Antwoord
#2
Welkom hier, ik zie dat je 3 posts hebt, waarvan dit bericht dubbel is. Dus relatief nieuw hier neem ik aan.

Ik weet het niet voor 140. In mijn vroege 240 heb ik latere 240 stoelen. De vroege (<78?) zijn met zeegras gevuld, en hebben niet de beste ergonomie en comfort. Ooit anderer verkregen, latere, met schuimvulling en betere zitvorm. Welicht zelfs pullman. Passen 1 op 1. op de rails. 4 bouten per stoel.

Nu heeft een vroege 240 veel gemeen met 140. Ik weet niet hoe dat met stoelen, en meer specifiek, de rails zit. Maar redelijke kans dat er een en ander uitwisselbaar blijkt. Als dat zo is, dan kun je dus redelijk doorstomen tot de later 240 zetels... Misschien zelfs uit de 700 serie?

Ik heb wel de originele stoelen bewaard, ik vind het zelf prettig terug te kunnen naar origineel, maar vioor nu comfort....

edit: mmm... zelf ook een dubbel post gemaakt
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#3
(13 September 2022, 21:40)BartJu schreef: Welkom hier, ik zie dat je 3 posts hebt, waarvan dit bericht dubbel is. Dus relatief nieuw hier neem ik aan.

Ik weet het niet voor 140. In mijn vroege 240 heb ik latere 240 stoelen. De vroege (<78?) zijn met zeegras gevuld, en hebben niet de beste ergonomie en comfort. Ooit anderer verkregen, latere, met schuimvulling en betere zitvorm. Welicht zelfs pullman. Passen 1 op 1. op de rails. 4 bouten per stoel.

Nu heeft een vroege 240 veel gemeen met 140. Ik weet niet hoe dat met stoelen, en meer specifiek, de rails zit. Maar redelijke kans dat er een en ander uitwisselbaar blijkt. Als dat zo is, dan kun je dus redelijk doorstomen tot de later 240 zetels... Misschien zelfs uit de 700 serie?

Ik heb wel de originele stoelen bewaard, ik vind het zelf prettig terug te kunnen naar origineel, maar vioor nu comfort....

edit: mmm... zelf ook een dubbel post gemaakt

Hallo, neem lederen van een 164. Zitten heel comfortabel en passen één op één. Groet

Hallo neem lederen zetels van een 164. Zitten heel comfortabel en passen één op één. Groeten
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Andere stoelen? Erikson 0 454 13 September 2022, 17:31
Laatste bericht: Erikson
  andere motor geplaatst, gek probleem met koppeling? -wj- 9 5.520 23 April 2013, 11:56
Laatste bericht: -wj-
  Rugleuning vergrendeling 142 stoelen. Madman 2 2.469 6 October 2012, 09:10
Laatste bericht: Madman

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)