Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auto slaat aan bij starten om meteen weer af te slaan.
#1
Wat is de situatie..

Het betreft een '76 244. Er was sluiting door eerder gerommel met als gevolg ellende..

Ik heb er een kabelboom ingelegd van een' 79er.

Daar zijn enkele veranderingen in gekomen, zoals bv een grotere zekeringkast.

Waar loop ik nu tegenaan?

In stand 3 van het contact wordt oa de startmotor geactiveerd en heb ik spanning op de weerstand van de ontsteking. Zoals de bedoeling..

Sleutel los, komt weer in stand 2, dan slaat ie af.

Er is geen spanning meer op de bobine.

Ik heb geprobeerd met een losse draad op de bobine vanaf een punt met spanning op stand 2, in principe zou dit een lopende motor moeten betekenen..

Ik zie iets over het hoofd helaas, maar wat..



Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#2
Probeer s vanaf de accuplus, wel weer loshalen na het experiment anders gaart je bobine langzaam.

Staat er ook echt 12V op die draad? Misschien is stand II wel stuk/los. Of is de stekkerbezetting van het contactslot wel net 1 pin verschoven.

Volgens mij gaat het 'lopende' deel van de auto niet eens via de stoppenkast.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Klopt Marc, gaat direct vanaf het contact naar de weerstand, e n zo naar de bobine.

Er gaat ook maar 1 draad heen. Dus niet eens een bypass tijdens het starten om maar in de buurt van 12v te komen..

Heb ondertussen een ander contact slot contact geplaats, dito effect..

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Desnoods ga ik op de Polen van de "contactslotplug" stekkeren volgens het schema..

Als dat helpt zal ik idd wat moeten verplaatsen..

Het oude contact is zelfs een '67er..

Nu heb ik er eentje van hetzelfde jaar als de kabelboom.

Wat ik op latere schema's zie is dus de bypass van de weerstand, een doorverbinden vanaf het relais van de starter.

Echter, deze starter heeft ook geen doorverbinder, de auto is standaard' 76, en heeft blijkbaar niet nodig dat de 12v herstelt tijdens het starten..

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Ja de contactslotplug, die bedoelde ik, daar gebeurt het denkwerk van de bedrading.

ALs er een voorschakelweerstand ergens in de motorruimte hangt, was de auto daar origineel mee uitgerust gok ik.

En iets met de stationairboring sluiter-regeling, die bestaat ook in twee versies, een 'standaard open' tonnetje en een 'standaard dicht'.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  s90 android auto + DABradio amsmad2021 3 540 5 July 2021, 10:00
Laatste bericht: Volvo Eindhoven
  Slecht starten, geen gehoor brandstofpomp EliasL 9 1.693 7 March 2021, 17:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  Richtingaanwijzer slaat niet af JaapV 6 4.766 25 January 2018, 08:32
Laatste bericht: superD
  Motor slaat na 2 a 3 tellen af na intall 123 Steven245 1 1.855 18 September 2017, 22:07
Laatste bericht: Marc1970
  Steeds weer een platte batterij Sjarzebuzze 3 2.511 19 January 2017, 00:24
Laatste bericht: jos245
  Kabelboom route door auto Volvo 142 B23 8 5.191 10 September 2015, 21:47
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  motor slaat af als lamda sonde lampje gaat branden Jaap SHREK 5 4.401 5 March 2015, 11:49
Laatste bericht: Jaap SHREK
  Auto valt stil. lopezdijkstra 8 6.920 24 May 2014, 12:39
Laatste bericht: lopezdijkstra
  Motor draait, maar slaat niet aan martin_b 5 5.449 16 April 2014, 19:14
Laatste bericht: martin_b
  rechterachterlicht doet het soms niet, na enige tijd weer wel Claus 14 8.041 9 July 2013, 19:13
Laatste bericht: Peter245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)