29 November 2021, 20:27
Ik heb nadat de auto kuren kreeg, nieuwe rotor, kap, condensator en puntjes gekocht. Mocht allemaal niet baten. En ook de bobine- naar rotorkap vervangen. Ik bestel nu een nieuwe Boschbobine voor een 240 en hoop dat daar het probleem lag. Dit betekent dat ik er vanuit ga dat na de bobine die erbij zat en de oude die ik nog had liggen mogelijk kapot zijn. Heb vandaag verder de draden van ballast weerstand (bruin) naar bobine + en de zwarte van condensator naar bobine - gecontroleerd maar geen kortsluiting of iets dergelijks. De ballastweerstand geeft overigens de juiste 1.5 waarde aan.
Nog even een vraag.
Begrijp ik het goed dat dan een 3 ohm bobine uiteindelijk hetzelfde oplevert als een 1.5 ohm bobine met 1.5 ohm ballastweerstand? Ik heb geen verstand van electriciteit, maar 2 x 1.5 ohm achter elkaar, dan zou ik denken dat dit minder op zou leveren dan de 3 ohm van een 3 ohm bobine.
Nog even een vraag.
Begrijp ik het goed dat dan een 3 ohm bobine uiteindelijk hetzelfde oplevert als een 1.5 ohm bobine met 1.5 ohm ballastweerstand? Ik heb geen verstand van electriciteit, maar 2 x 1.5 ohm achter elkaar, dan zou ik denken dat dit minder op zou leveren dan de 3 ohm van een 3 ohm bobine.