Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ABS uit 940 naar 740 zetten
#1
Beste mensen,

Onderwerp zegt het al. Ik heb een 940 donor met ABSen wil de ABS (naast de motor en de rest) graag overzetten in mijn Volvo 740. Is dat mogelijk en heeftt iemand hier ervaring mee? Of moet ik dan het hele remsysteem van mijn 740 ook vervangen? 

Groeten,

Rafiq 
Antwoord
#2
Je houdt wat remleidingen over, dat is geen ramp.

De ABS sensor vd achterwielen zit in de achteras, dat is weer een extra klusje. Ik kan me voorstellen dat de hoofdremcilinder ook anders is bij andere opzet/verdeling voor achter. Zeker meer kans op succes als je ook de hele voorpoot overzet: http://www.forums.turbobricks.com/showth...p?t=341968

Maar eh stel je niet teveel voor van ABS in de 940, er komt op willekeurig wegdek zoveel druk/gewicht op de voorwielen die krijg je nauwelijks geblokkeerd.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
(31 August 2021, 13:30)Marc1970 schreef: Je houdt wat remleidingen over, dat is geen ramp.

De ABS sensor vd achterwielen zit in de achteras, dat is weer een extra klusje. Ik kan me voorstellen dat de hoofdremcilinder ook anders is bij andere opzet/verdeling voor achter. Zeker meer kans op succes als je ook de hele voorpoot overzet: http://www.forums.turbobricks.com/showth...p?t=341968

Maar eh stel je niet teveel voor van ABS in de 940, er komt op willekeurig wegdek zoveel druk/gewicht op de voorwielen die krijg je nauwelijks geblokkeerd.

Klinkt lastiger dan gepland. Bedoel je dat in feite de ABS op een 940 overbodgi is? Zou dat dan ook bij een 740 gelden?
Antwoord
#4
Tja overbodig ik denk wel dat het destijds goed was voor de verkoop. ALs je in een extreme onhandige hoek hard moet remmen zou het kunnen helpen. Ik krijg m alleen in actie als ik half in de berm rijdend expres hard afrem, dat is niet waar en hoe je normaal rijdt zeg maar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  solid girling remschijf naar geventileerd 240R 4 4.534 28 November 2010, 19:37
Laatste bericht: 240R
  Schroefje om remschijf vast te zetten noodzaak? Jeroen V 6 6.052 16 March 2010, 21:30
Laatste bericht: mvgeffen
  mijn pedaal zakt ver naar beneden. rijschooljeroen 12 8.618 30 August 2009, 20:25
Laatste bericht: rijschooljeroen

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)