Topics: 9
Hey, ik ben van plan om in de nabije toekomst mijn auto te voorzien van een nieuw laagje verf. Maar heb geen idee wat het mij gaat kosten. Ik zou dus alles opnieuw in een leuk kleurtje laten zetten. Dit omdat hij begint te roesten aan de raam en wielkasten,het leek het mij geen slecht idee om hem dan maar helemaal onder handen te nemen zodat hij nog jaren zonder roest kan. Iemand een idee van prijzen en plaatsen wara ik dit kan laten doen?
Cheers
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Topics: 14
Vraag Sander eens naar de mogelijkheden in Polen (scheelt zo de helft van de prijs in NL/België)...
Je hebt trouwens conurrentie Sander; ik las laatst over een bedrijf dat zo'n tig auto's per maand die kant op brengt om te laten restaureren! Ga jij er nog 'iets' mee doen?!
Hier in Brabant (waalre) zit ook een kerel die een spuitkabine heeft en redelijk netjes schijnt te werken (semi-profesioneel zal ik maar zeggen).
Vriendje heeft laatst voor 500 e hele zijkant over laten spuiten. Hij was tevreden, meer weet ik er ook niet van. Is misschien ook wel wat als Polen geen optie zou zijn.
79-er 242 GT B23e
THX
Hoe gaat dat in zijn werk stel dat ik hem naar Polen zou laten gaan, en in wat voor staat krijg ik hem terug.(ben eigenlijk een beetje wantrouwig daarvoor) De plaatselijke spuiter hier kon hem voor 1300 euro doen en dan moest ik hem zelf schuren. Zijn er nog tips waar je moet op letten als je hem wil gaan spuiten, (de mijne is nu wit en ik wil hem graag zwart).
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Topics: 49
Divadi schreef:Vraag Sander eens naar de mogelijkheden in Polen (scheelt zo de helft van de prijs in NL/België)...
Je hebt trouwens conurrentie Sander; ik las laatst over een bedrijf dat zo'n tig auto's per maand die kant op brengt om te laten restaureren! Ga jij er nog 'iets' mee doen?!
He Divadi, je bedoelt die jongens van First Floor Classics zeker? Ik hou ze in de gaten...... :wink:
Je weet dat ik graag zou willen. Ik volg (grotendeels noodgedwongen) de weg van de geleidelijkheid. Gewone werk gaat ook door en ik durf de gok niet aan om alles ervoor te laten vallen. Volgende week ga ik de 265 ophalen. Dat zou al een week eerder, maar lukte niet ivm prive-troubles in Polen. Ziedaar al 1 van de 1000 mogelijke problemen. Je kunt dat natuurlijk ook kansen noemen, maar als jurist ben ik getraind om altijd eerst naar de 'shit' te kijken.......

hock:
Ik ga bij het ophalen van de 265 wel (verder) praten met mijn contacten. Ik wil in ieder geval zeker weten dat de uitvoering van het werk gegarandeerd is/blijft. Als dat ok is/blijft ga ik wel eens kijken naar vervoer, verzekeringen ed. In de tussentijd hou ik me beschikbaar voor tips en contacten.
Groeten,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 14
Spreek jij de taal trouwens? Lijkt me dat dat al een hoop twijfel weg kan nemen. Vervoer zou ik gewoon een oude Mercedes transporter voor aanschaffen; zo'n 300-serie-ding blijft altijd lopen!
Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt; er krijgen er steeds meer lucht van deze ontwikkeling!
Cheerz!
Topics: 18
Citaat:De plaatselijke spuiter hier kon hem voor 1300 euro doen en dan moest ik hem zelf schuren. Zijn er nog tips waar je moet op letten als je hem wil gaan spuiten, (de mijne is nu wit en ik wil hem graag zwart).
Als je een auto in een totaal andere kleur wilt laten spuiten en je wilt het GOED doen dan is het erg veel werk. De binnenkanten,motorruimte,koffer e.d. onder handen nemen is erg tijdrovend.
Misschien is het dan zo'n gek idee nog niet om eens in Polen te kijken.
Wat doet jouw plaatselijke spuiter trouwens voor die 1300 euro?
Alleen de buitenkant of al het binnenwerk ook?
Voor alleen de buitenkant is het VEEL te duur als je 'm ook zelf nog moet schuren en strak maken. Met wat zoekwerk kan dat voor de helft minder.
Let ook op de kwaliteit van het spuitwerk; er zijn nogal wat spuiters die nog steeds het spuiten met lak op waterbasis niet goed onder de knie hebben.
Vaak te schraal in de lak gezet en structuurverschillen in de lak op verschillende delen van de auto.
Er schiet me nu nog wat te binnen: in Polen wordt waarschijnlijk nog steeds met 2K lak gewerkt ,wat hier niet meer mag vanwege de milie-eisen, en dat geeft naar mijn mening het mooiste resultaat.
Nee ik was van plan om alles te laten doen dus ook de binnenkant en alles.
Ik heb trouwens een afspraak gemaakt,in november gaat hij binnen en ik hoop hem begin januari graag af te hebben. Ik mag de volvo in de garage laten staan waar ik hem ga laten spuiten, en kan dan 's avonds gaan werken aan mijn "soon to be" blacky. Ik heb al verchillende wagens gezien die hij gespoten heeft en de kwaliteit was zeer goed, dus ik denk dat het wel snor zit. Strak maken doet hij trouwens ook.
Topics: 34
Voor alles erop en eraan is 1300 euri redelijk.
Wel jammer dat je de kleur niet origineel laat Bert. Op je typeplaatje staat namelijk wel je witte kleurcode dan nog...
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Topics: 12
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Zou je wat fotos willen / kunnen maken van dit project.
Ben ook zeker geinteresseerd in de vorderingen en vooral het eind resultaat.
Succes!!!
he tough get going!