Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 ‘86
#1
Hallo

Een tijdje geleden een Volvo verkregen via een erfenis.

Hij heeft nu 10 jaar in de schuur gestaan. Werd daarvoor de laatste paar jaar alleen naar buiten gereden voor de apk keuringen.

[Afbeelding: 57cd50ab3ee71dda6f03800d0a4f5d70.jpg]

Na een vlugge schoonmaak aan de buitenkant viel het mij niet tegen
Kregen hem aan de praat met verse benzine. Gelijk maar de banden en olie verwisseld.[Afbeelding: e060124715793f170c103019201905ef.jpg]

Staat nu weer een verse apk op.

Zijn wat kleine dingetjes die ik nog even moet aanpakken als de onderdelen binnen komen.

Voor nu is het heerlijk rijden en cruisen met de familie op de achterbank.

Klein dingetje wilde ik weten nog. Er heeft nooit een radio in gezeten en die wil ik wel graag hebben. Liefst onderin ook weet iemand een frontje/beugel ergens? Kan ze niet vinden op het net.[Afbeelding: cee02ace93dfd474741db159b253fb2b.jpg]
Auto is helemaal origineel denk ik. (Geloof niet dat m’n oud tantes iets aangepast hebben)

Geen radio
Geen stuurbekrachtiging
Geen airco

Wel een blije bestuurder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#2
Das een beste! Ik had de radio gewoon op een plankje gelegd onderin, alle draden aan de achterkant houden m wel op z'n plek, gaat nergens heen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Dat ziet er weer netjes uit, zo heb je nog eens eer van je poetswerk!

Wat de radio betreft, in 1976 zet er (iig in de mijne) een soort vak. Hierin past de originele radio precies, maar moderne DIN is iets kleiner. Maar die past dus ook. Iets over in de hoogte (ventilatie kan geen kwaad toch?) en twee wigjes (de helften van een houten wasknijper Wink ) links en rechts ernaast zodat hij niet kan schuiven.
Gaat al bijna 15 jaar goed...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 116.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT, 151.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT, 58.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 225.000 km
Antwoord
#4
Ik heb bij mij ook gewoon een DIN radio gemonteerd. Die is eigenlijk ietsje kleiner maar geen probleem. In de zijkant van de meeste aftermarket radio’s zitten boutgaten. In mijn 240 vond ik gaten in de ‘radio-ruimte’ en daar heb ik dan de boutjes kunnen doorsteken om zo de andere radio toch vast te kunnen zetten.
Antwoord
#5
Mooie wagen, zo origineel en van een familielid is menig volvo-zoekend markplaatsspeurder jarloers op. Lekker origineel en binnen de familie houden, veel plezier ermee Smile
- Volvo 245L 1975 B200/M47 [link]
Antwoord
#6
Ja zo op de weinige plaatjes lijkt het wel een net ding.
En als je er op zon manier aankomt zou ik hem ook zeker niet weg doen.
Beetje bijhouden en lekker cruisen ermee...
Antwoord
#7
[Afbeelding: 37a66ef02c5b4ca6b60deb5a81aa2b78.jpg]
[Afbeelding: f4509865912ce002cfd6afdb6c07102d.jpg]
De bekende plekken zijn gelast, even 2 gaatjes dr bij boren en de sierlijsten kunnen er weer op[Afbeelding: 19d2f84b7f14fa4807de23836c3284a6.jpg]
Zo zagen de hoeken er uit. Niet erg fraai.

Ben lekker bezig als het weer en de tijd het toelaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#8
Hou de dorpels en wielranden goed schoon zeker van oudere 240's en al helemaal als ze al is zijn bijgewerkt.
Het blijven kritische punten en vaak beginnen ze hier weer te roesten later over een aantal jaren.
En als tip zou ik je geven de dorpel ook van binnenuit tectyleren met dunne tectyl speciaal voor holle ruimtes.
Deze kan je van binnenuit bereiken moet je even de vloerbekleding omhoog halen dan zie je in je dorpel plastic dopjes zitten.
Deze eruit halen en je kan deze tectyleren spuitbus met slang of met compressor kan ook.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)