Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olielek sind 1 maand
#11
Is de carterpan los geweest? In dat geval zou ik die pakking/flens gaan verdenken. Droge pakking redt je het daar niet mee. gewoon lekker in de curil groen en geen gedoe. Zeker uitkijken voor TE vast draaien.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#12
Hoi Volvovrienden,

ik heb dit weekend mijn stuurbekrachtigingspomp uitgebouwd en laten reviseren bij Hans de Haas in Oirschot.
Het olielek is verholpen  en de pomp maakt geen bijgeluiden meer..... tot zover goed nieuws.

Bij het terugzetten vd pomp heb ik ca 0,6 L ATF olie in  her reservoir gedaan, alleen de stuur bekrachtiging werkt nu niet goed meer.

Af en toe voel ik dat hij even werkt, vooral als ik wat meer gas geef, maar de meeste tijd werkt hij niet.

De v-snaar zit strak genoeg, olie is op peil.......  
Wat kan hiervan de reden zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

mvg
Aad
rode 240 GL 1985 - B230A - 262K km
groene 940 1998 - B230FK - 385K km
Antwoord
#13
Haha dus toch de stuurpomp :-) ALs ie het niet doet na revisie, zou ik teruggaan naar Hans in Oirschot.

Als de olie op peil is en je na het vullen wat van stop tot stop heen en weer gestuurd hebt, is de lucht eruit en zou ie het moeten doen als nieuw.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
Thanks Marc voor je snelle reactie..... ik ga ermee aan de slag..... en houd jullie op de hoogte ?
rode 240 GL 1985 - B230A - 262K km
groene 940 1998 - B230FK - 385K km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tikkende motor en enorm olielek S40rijder 4 3.013 23 December 2010, 13:17
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)