Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Is de carterpan los geweest? In dat geval zou ik die pakking/flens gaan verdenken. Droge pakking redt je het daar niet mee. gewoon lekker in de curil groen en geen gedoe. Zeker uitkijken voor TE vast draaien.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 33
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2010
Hoi Volvovrienden,
ik heb dit weekend mijn stuurbekrachtigingspomp uitgebouwd en laten reviseren bij Hans de Haas in Oirschot.
Het olielek is verholpen en de pomp maakt geen bijgeluiden meer..... tot zover goed nieuws.
Bij het terugzetten vd pomp heb ik ca 0,6 L ATF olie in her reservoir gedaan, alleen de stuur bekrachtiging werkt nu niet goed meer.
Af en toe voel ik dat hij even werkt, vooral als ik wat meer gas geef, maar de meeste tijd werkt hij niet.
De v-snaar zit strak genoeg, olie is op peil.......
Wat kan hiervan de reden zijn?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
mvg
Aad
rode 240 GL 1985 - B230A - 262K km
groene 940 1998 - B230FK - 385K km
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
2 March 2020, 11:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 March 2020, 19:23 door Marc1970.)
Haha dus toch de stuurpomp :-) ALs ie het niet doet na revisie, zou ik teruggaan naar Hans in Oirschot.
Als de olie op peil is en je na het vullen wat van stop tot stop heen en weer gestuurd hebt, is de lucht eruit en zou ie het moeten doen als nieuw.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 33
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2010
Thanks Marc voor je snelle reactie..... ik ga ermee aan de slag..... en houd jullie op de hoogte ?
rode 240 GL 1985 - B230A - 262K km
groene 940 1998 - B230FK - 385K km