23 May 2019, 15:58
Binnenkort te koop aangeboden:
Complete set 17” 5 spaaks stalen velgen van een Opel Insignia en 20mm custom made (stalen) spoorverbreders (5x108 > 5x120).
Spoorverbreders heb ik zelf laten maken zodat ik deze maar 20mm dik hoefden te zijn en ik toch een verloop had naar 5x120 van de Opel velgen.
Heb de spoorverbreders uit staal laten maken omdat ik het voor alu allemaal te dun vond en staal gewoon dan meer kan hebben. Is iets zwaarder, maar echt licht zullen de Volvo’s toch niet worden...
ET van de Opel velgen is 40, met 20mm spoorverbreders kom je dus uit op een ET van 20.
Wielbouten heb ik van een audi a3 genomen, deze hadden de juiste conus voor de Opel velgen. Wielbouten moeten iets worden ingekort en de originele tapeinden moeten ook iets worden ingekort. Spoorverbreders zijn op de foto nog blank metaal, deze worden nog verzonken. Een centreerring/rand heb ik niet voor gekozen. Dit zou het allemaal nog duurder maken. De spoorverbreders en velgen centreren zich in principe ook gewoon op de conus van de bouten. Rijd nu een week rond met mn eigen set, dit rijd ook gewoon goed.
Heb 2 sets laten maken, 1 set houd ik zelf. De andere set mag in de verkoop. Ben zelf rond de €650 kwijt geweest voor het laten maken en frezen van de spoorverbreders. Hier komen de losse velgen dan nog bij...
Om weer een beetje terug te krijgen en iemand anders een hoop werk en geld te besparen bied ik de andere set spoorverbreders en velgen aan voor €300.
Lijkt mij een hele nette prijs voor velgen + spoorverbreders...
Steekmaat word dan 5x120, volgens mij zijn BMW velgen dan ook zo te monteren.
Zitten nu onder mijn 760, past natuurlijk ook op vele andere Volvo’s.
![[Afbeelding: 8YcxIzd.jpg]](https://i.imgur.com/8YcxIzd.jpg)
Complete set 17” 5 spaaks stalen velgen van een Opel Insignia en 20mm custom made (stalen) spoorverbreders (5x108 > 5x120).
Spoorverbreders heb ik zelf laten maken zodat ik deze maar 20mm dik hoefden te zijn en ik toch een verloop had naar 5x120 van de Opel velgen.
Heb de spoorverbreders uit staal laten maken omdat ik het voor alu allemaal te dun vond en staal gewoon dan meer kan hebben. Is iets zwaarder, maar echt licht zullen de Volvo’s toch niet worden...
ET van de Opel velgen is 40, met 20mm spoorverbreders kom je dus uit op een ET van 20.
Wielbouten heb ik van een audi a3 genomen, deze hadden de juiste conus voor de Opel velgen. Wielbouten moeten iets worden ingekort en de originele tapeinden moeten ook iets worden ingekort. Spoorverbreders zijn op de foto nog blank metaal, deze worden nog verzonken. Een centreerring/rand heb ik niet voor gekozen. Dit zou het allemaal nog duurder maken. De spoorverbreders en velgen centreren zich in principe ook gewoon op de conus van de bouten. Rijd nu een week rond met mn eigen set, dit rijd ook gewoon goed.
Heb 2 sets laten maken, 1 set houd ik zelf. De andere set mag in de verkoop. Ben zelf rond de €650 kwijt geweest voor het laten maken en frezen van de spoorverbreders. Hier komen de losse velgen dan nog bij...
Om weer een beetje terug te krijgen en iemand anders een hoop werk en geld te besparen bied ik de andere set spoorverbreders en velgen aan voor €300.
Lijkt mij een hele nette prijs voor velgen + spoorverbreders...
Steekmaat word dan 5x120, volgens mij zijn BMW velgen dan ook zo te monteren.
Zitten nu onder mijn 760, past natuurlijk ook op vele andere Volvo’s.
![[Afbeelding: 8YcxIzd.jpg]](https://i.imgur.com/8YcxIzd.jpg)
![[Afbeelding: d1bnhqq.jpg]](https://i.imgur.com/d1bnhqq.jpg)
1984 Volvo 760 T5 - 1999 Volvo V70 T5