Berichten: 409
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2005
D24knikkerbak schreef:Blokken zijn net zo degelijk, ze zijn alleen anders en moeten dus anders bereden worden. goed warm draaien dus. Daarna kun je best lekker door kachelen. 130-140 is best te doen. Heb er een gekoch met 250 op de teller, die staat nu op 320 in 2 jaar. Alleen vac.pomp vervangen door sloop exemplaar en het standaard werk(gloeibougies/distributieriem enz). Regelmatig onderhouden dan kan ie tonnen mee. Iedere morgen weer genieten als je em start...
D24 wordt regelmatig afgekraakt, volgens mij onterecht, weinig onderhoud en blijft gewoon doorrijden, is een echte ouderwetse diesel..en loopt wel 1 op 16..
Blok schijnt ook niet tegen lange afstanden te kunnen: rijd er 100 km per dag meer alleen maar snelweg en hij heeft 2 keer noorwegen en zweden overleeft!! Maar daar voelt ie zich ook thuis denk ik...
Eindelijk iemand die het ook ziet, ervaart, waardeert,..

alleen die 1 op 16 haal ik niet, zit 1 op 13/14,.
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
ach, 1 op 16 of 1 op 13...
het is weer een stuk beter dan 1 op 7 wat het verbruik van mijn 245 op LPG was (wel met verhoogd grijs-kenteken-dakje)
bovendien zou ik met PPO (pure plantaardige olie) ook weer een stuk genstuger uitkomen dan een gasauto!! (laat staan het onderhoud)
wat is jullie olieverbruik?
er staat een auto op internet voor weinig met een blok dat
1.5 liter olie op 1000 km verbruikt.
dat vind ik nogal wat!!
mijn B21a zoop ook 1 op 1000 maar dat was dan ook een blok ui '76 met ruim 250.000 op de teller.
misschien helpt een nieuwe oliekeerring bij de krukas/nokkenas en een nieuwe kleppakking ook het e.e.a.!!
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
hugo schreef:wat is jullie olieverbruik?
GEEN
Ik maak niet al te veel km's met m'n GLT uit 1989, maar vanaf december is het olieverbruik nul komma nul (4000 km gereden)
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
deusjevo schreef:hugo schreef:wat is jullie olieverbruik?
GEEN
Ik maak niet al te veel km's met m'n GLT uit 1989, maar vanaf december is het olieverbruik nul komma nul (4000 km gereden)
ik vraag het eigenlijk aan de dieselrijders ons ons
grts Hugo (volgens mij mag je in je handen wrijven met zo'n motor!)
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
hugo schreef:Ik vraag het eigenlijk aan de dieselrijders ons ons
grts Hugo (volgens mij mag je in je handen wrijven met zo'n motor!)
:oops: :oops:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Berichten: 54
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Ik heb mijn diesel in januari gekocht met 145 000 km op de teller, hij had 4 tot 5 jaar stil gestaan maar zag (ziet) er nog goed uit.
Na 1 maand brak mijn distributieriem (terwijl die er nog geen 15 000 km op lag) dus riem nokkenas en enkele kleppen kapot.
De hele boel dan maar laten maken.
Vorige week zat er een gat in mijn diesel leiding.
Maar voor de rest rijd hij als een trein.
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Berichten: 54
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Tja eigenlijk had dat kunnen weten, maar in mijn feestvreugde denkt ge der soms niet bij na. Zijn er dan nog dingen die ik het best in het oog houd omdat hij zo lang heeft stil gestaan ?
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Berichten: 3
Topics: 0
Lid sinds: May 2005
Mooi al die diesel rijdertjes bij elkaarrr. Olieverbruik is bij mij niet veel vind ik. Denk dat ik er om de 10000 km 1 ltr bijknikker, afhankelijk van of je hem ontzien hebt of niet. Rijdt wel lange afstanden scheelt denk ik ook wel. Blijven echt mooie blokkies... Jammer alleen dat ik al 5 keer zoon lamstral op de tv gezien heb de afgelopen maand die met een witte zakdoek achter een dieselpijp gaat zitten en dan laat zien dat ie zwart is, goh, sjonge sjonge had ik niet verwacht.
Daarna lekker mekkeren over fijnstof....ja hoor we zijn er weer, de vervuiling is zichtbaar en dan gaan we hakken en geld schrapen..Over de onzichtbare shit die naar buiten komt hoor je geen hond...
Met een beetje lef komt je bij -20 bij mij achter mijn auto zitten. Hoeft ie ook niet te bukken of een zwarte zakdoek te krijgen

:evil:
Krijg je 600 eur subsidie, kan ik nergens een filter krijgen...! Hoe gaan we dat doen?? wil em de rnu ook wel onder zetten, alleen worden die krengen niet gemaakt of weet iemand een adres
45'90 D24
Berichten: 82
Topics: 6
Lid sinds: May 2005
die diesels zijn toch van die zescylinders?
dat meen ik mij te herrinneren maar weet het eigenlijk niet zeker meer,
if so, dan zijn dat toch die motoren die ook in de vw lt bussen zijn gebruikt?
Distr-riem voor de nokkenas en eentje voor de pomp?
Nogmaals, ik weet het niet zeker meer maar er staat me iets van bij
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie