(11 January 2017, 20:56)Dopski schreef: Die achtpolige pin onder de motor kap heeft niets te maken met je kabelboom van je LH2.4.
Die stekker is van/voor je motorkabelboom, voor de startmotor dynamo ontsteking etc etc, die moet uiteraard wel aangesloten zijn. De draden die hierin zitten hebben volgens mij geen bemoeienis met de ECU's.
De kabelboom die je nodig hebt heeft de grote connectoren met kap die jij hier op de foto hierboven laat zien. Die gaan naar ECU's (ontsteking en brandstof). Het andere eind is inderdaad een 8polig (oude versie) of 11polige stekker. Daarmaast zit er natuurlijk een stekker voor het brandstofpomprelais aan (zie je op de foto ook zitten). De stekker die jij laat zien komt me niet bekend voor, maar ik zou de kabelboom sowieso doormeten of de kabels goed zijn en naar de juiste pin gaan van de ECU. Hier zijn hele handige PDF's voor.
Je LH2.4 kabelboom zit aan de kant van de "8-of-11-polige stekker" op de accu (via een dikke zekering) en op een aantal pinnen in je zekeringkastje. Daarnaast gaan er natuurlijk een paar naar de Lambdasonde enzo.
Misschien komen de kleuren en pinnen voor de ECU gewoon overeen. Aangezien ik ook niet zo'n stekker had, ik had immers net als jij een non LH2.4 auto, ben ik op zoek gegaan naar een contrastekker. Die kon ik nergens vinden dus heb uiteindelijk een universele stekker gekocht en daar netjes een kabelboompje van gemaakt die aansluit op de "voormalige 11?pologe stekker en op de verschillende aansluitpunten in de auto.
Ik heb nu ff de info niet bij de hand, maar volgens mij heb ik het in mijn topic uitgetypt en ook wat foto's erbij.
http://volvolvo.nl/thread-2700-page-64.html
Dopski, bedankt voor je antwoord.
Ik heb inmiddels ook antwoord van Elbert en geeft aan dat er verschillende stekkers zijn. Op mijn stekker zitten een aantal overbodige kabels zoals bijvoorbeeld voor de airco.
Hij heeft alle pin-nummers en kleuren naar mij gemaild en deze kan ik dus aansluiten op de bestaande 8 polige stekker in de auto. Hier kan ik mee verder!
Wel vreemd dat ik jullie posts niet kan zien op de computer maar wel via tapatalk.. EDIT: nu met f5 is het wel zichtbaar
EDIT2: De mail die ik van Elbert terug heb gekregen
Je hebt wel de goede kabelboom. De stekker binnen, die bij jou 24 polig is
(met 15 draden), kan ook 9 of 11 polig zijn.
Dat is afhankelijk van bouwjaar.
Die 24 polige bevat ook de draden, die in jouw auto naar de 8 polige stekker
op het schutbord gaan. Die schutbordstekker
zou ik afknippen en de draden kunnen dan naar binnen toe. Vervolgens knip je
ook de 24 polige stekker af en dan is het een kwestie
van alles evt. verlengen en aansluiten.
Hier is een overzicht van een 93 kabelboom stekker met de draadkleuren:
1. Blue Switched power from ignition switch
2. Red/Gray AC relay or climate control
3. Red/Yell(fat) Fuel Pump Relay pin 5 12V battery
4. Grn (2 wires) Green female bullet AC pressure switch or AC
compressor
5. Blk/Blu Pulse signal from speedometer
6. Violet Shift light for manual transmission
7. Pink/Wht (2 wires) Check Engine Light (CEL)
8. Red/Yell Power for oxygen sensor
9. Pink: Momentary power from starter when cranking
10. Empty
11. Empty
12. Empty
13. Empty
14. Empty
15. Empty
16. Empty
17. Black Oil Pressure Sender Dash oil pressure lamp
18. Yell Coolant temp sender Dash engine temp gauge
19. Red Alternator D+ Dash charging lamp
20. Empty
21. Blu/Yell (fat) Starter solenoid Ignition switch “START”
position
22. Empty
23. Empty
24. Empty
De draden 17 t/m 21 kan je aansluiten op de draden die je naar binnen hebt
gehaald.
Als bij die laatsten ook een blauwe zit kan die op de draad Nr 1.
De belangrijke draden om aan te sluiten zijn verder nr 3 en 8 op de +12V
(gezekerd).
Als je auto van 86 of later is kan je nr 5 ook nog aansluiten. Laat even
weten, dan heb ik een plaatje.
De rest is niet direct nodig, tenzij je airco hebt.
Hopelijk kom je hiermee verder.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk