Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kunnen we het gezellig houden?
#1
Geachte volvisten.

Ik mag al een jaar of vijf hier op het forum meelezen en praten. Zelf heb ik het als een gezellig rustig Volvo eigen en respect naar elkaar zijnde forum ervaren. De laatste paar maanden zijn de moderatoren het mikpunt van kritiek omdat de verkoopregels niet worden na geleefd. Henqui en dopski verdienen het niet om elke keer commentaar te krijgen. laten we het aub gezellig houden hier. Zodat het forum de uitstraling heeft net als onze auto's. niet snel, niet patserig, niet brutaal. Ik wilde dit even gezegd hebben.
#2
waar is de 'like' button? ;-)
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
#3
ik lees inmiddels ook alweer even mee. Ik heb zeker het begrip voor de verkopers die zich slachtoffer voelen/zijn maar snap ook de moderators goed. ergens moet je de lijn trekken op dn duur. soms komt het hard aan als je de 1e bent en ziet dat andere 'gespaard' blijven. hou het lief allemaal! stomme vragen bestaan nu eenmaal niet Wink

misschien een goede tussenoplossing dat posts in de te koop sectie bevestiging nodig hebben van de moderators zodat er niks gepost kan worden als het niet aan de eisen voldoet ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
#4
265gl schreef:Geachte volvisten.

Ik mag al een jaar of vijf hier op het forum meelezen en praten. Zelf heb ik het als een gezellig rustig Volvo eigen en respect naar elkaar zijnde forum ervaren. De laatste paar maanden zijn de moderatoren het mikpunt van kritiek omdat de verkoopregels niet worden na geleefd. Henqui en dopski verdienen het niet om elke keer commentaar te krijgen. laten we het aub gezellig houden hier. Zodat het forum de uitstraling heeft net als onze auto's. niet snel, niet patserig, niet brutaal. Ik wilde dit even gezegd hebben.
Je hebt uiteraard het gelijk aan je zijde, echter het verbaast mij te lezen dat er kennelijk al een paar maanden kritiek is op moderatoren. Is ooit uitgezocht. onderzocht of nagegaan, waarin die kritiek dan zijn oorsprong vindt? Wat bijvoorbeeld zijn hoofdpunten van kritiek, en wat wordt met die kritiek dan gedaan? Ik weet het echt niet...
#5
Laurens Zondag schreef:ik lees inmiddels ook alweer even mee. Ik heb zeker het begrip voor de verkopers die zich slachtoffer voelen/zijn maar snap ook de moderators goed. ergens moet je de lijn trekken op dn duur. soms komt het hard aan als je de 1e bent en ziet dat andere 'gespaard' blijven. hou het lief allemaal! stomme vragen bestaan nu eenmaal niet Wink

misschien een goede tussenoplossing dat posts in de te koop sectie bevestiging nodig hebben van de moderators zodat er niks gepost kan worden als het niet aan de eisen voldoet ?
Goed voorstel. Kan dan gelijk eens goed gekeken worden of de aangeboden auto´s wel geheel zuiver zijn, want ik zie hier toch ook bijvoorbeeld een blauwe 244, die van 1978 zou zijn...alles aan die auto is van de jaren 80, behalve het neusje, en dat zit er zo in. Ben dan ook benieuwd hoe zo´n Volvo aan een DET van 1978 komt...
#6
244dl schreef:Goed voorstel. Kan dan gelijk eens goed gekeken worden of de aangeboden auto´s wel geheel zuiver zijn, want ik zie hier toch ook bijvoorbeeld een blauwe 244, die van 1978 zou zijn...alles aan die auto is van de jaren 80, behalve het neusje, en dat zit er zo in. Ben dan ook benieuwd hoe zo´n Volvo aan een DET van 1978 komt...

Ik denk dat meer de verantwoording is van de gene wie de advertentie aanmaakt. het is namelijk wet verboden om een omgekate auto te verkopen.... en bij twijfel of het een een omgekatte auto is kun je altijd advies in winnen van de mensen hier. Nadeel namelijk is als de moderators echt alles moeten gaan controleren dat er dan bijna geen advertenties meer geplaatst worden. De moderators doen dit namelijk allemaal in hun vrijetijd.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
#7
Laurens Zondag schreef:Ik denk dat meer de verantwoording is van de gene wie de advertentie aanmaakt. het is namelijk wet verboden om een omgekate auto te verkopen.... en bij twijfel of het een een omgekatte auto is kun je altijd advies in winnen van de mensen hier. Nadeel namelijk is als de moderators echt alles moeten gaan controleren dat er dan bijna geen advertenties meer geplaatst worden. De moderators doen dit namelijk allemaal in hun vrijetijd.
Dat weet ik inmiddels. Echter wellicht zouden leden dan in elk geval zo´n omkatgeval massaal moeten boycotten, of melden. Iedereen overigens die een beetje kennis heeft van Volvo 240 serie, en die mensen zitten hier, weet dat het model met de ronde koplampen en de platte achterlichten die niet `de hoek om gaan`, gemaakt is van 1974 t-m 1978. Bekijk je nu dit aangeboden model, dan lijkt het me verstandig daarvan af te blijven, want de aanbieder meldt zelf niet wat er met deze auto is gebeurd. Kan natuurlijk altijd nog...de auto is inclusief bumpers van voor tot achter een model vanaf begin jaren 80, met wel dus de `eerste neus`, maar die plaats je in een kwartiertje. Ik zie nu trouwens dat de plaatser van die advertentie ook moderator is...misschien een reden temeer even een en ander toe te lichten, Rob.
#8
Ik (als mod) vind de sfeer eigenlijk prima. Volgens mij hebben we alleen gisteren een kleine "flame" gehad. Dat kan mijn tere huidje best hebben. De vorige is erg lang geleden voor zover ik weet, als er überhaupt een geweest is.

Met de betreffende persoon is het vanmorgen rechtgezet... naar mijn idee.

Eerst toestemming lijkt me overdreven. Een prijs en foto's plaatsen kan niet zo moeilijk zijn. Anders moet men weer lang wachten, wij zijn ook niet altijd online...
Maar kan geen kwaad om de forumregels nog eens even te updaten evenals de handleiding voor foto's te plaatsen. Aangezien dat niet meer op het forum kan maar alleen extern.
#9
265gl schreef:Zodat het forum de uitstraling heeft net als onze auto's. niet snel, niet patserig, niet brutaal. Ik wilde dit even gezegd hebben.
Daar sluit ik me volledig bij aan.
#10
Als iedereen zich keurig aan de regels houdt hebben de moderatoren ook minder werk om als politie agent te hoeven optreden. Enige wat me verbaasd is dat als iemand zich niet aan de afspraken houdt er naar anderen gewezen wordt. Ofdat dan een reden kan zij om je anders te gedragen.
Anyway waar maken we ons uberhaupt druk om. Volvo forumpje is niet zo belangrijk. Respect voor de modeatoren die hun vrije tijd er voor opofferen om dit forum in stand te houden.


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  TOCH MAAR HOUDEN! Patrick244 GLE 12 5.929 18 May 2006, 21:49
Laatste bericht: PP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)