Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project Volvo 142R
#21
Aha gaaf om te zien die Subaru (niet mijn stijl qua exterieur en ik houd niet van dat type MY00, vond de impreza pas mooi worden rond modeljaar 2004), maar wel een gaaf ding!..

Als je die kennis al hebt, dan is er zeker wat moois mogelijk! SR20 is volgens mij redelijk vergelijkbaar qua grootte met een B230. Dus dat is vast wel passend te maken. en ook nog enigszins betaalbaar.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
#22
Ik heb dat dus precies andersom. Ik heb de classic impreza (van voor 2001) altijd het mooiste gevonden. Maar da's meer een nostalgisch dingetje van vroeger. Toen ik mijn neef voor het eerst voorbij zag komen in zijn rally Impreza dacht ik: "die auto MOET ik ook". Alleen was ik toen nog niet oud genoeg voor een rijbewijs. Die fascinatie voor dat model is nooit meer weg gegaan.

Maar als je de Impreza niet cool vind qua uiterlijk dan is het maar goed dat ik geen plaatje kan posten van mijn huidige Mini Tongue Die is nog een paar slagen erger Wink
Antwoord
#23
Van de oude impreza's vind ik de 22b wel gaaf (maar wie eigenlijk niet Tongue).

Ik vind je R56 mini wel heel erg cool juist. ook leuk om te zien hoe je het wrapwerk hebt gedaan (forum post op NewMiniclub forum). Wat voor een soort folie heb je gebruikt?
Wrappen staat ook nog op mijn lijstje om weer eens op te pakken (heb 2 cursussen gevolgd bij Spandex), en wil graag zelf ooit een Winter camo look op mijn 245 Turbo maken (inclusief oude vierkante skikoffer, ala budget Jon Olssen Tongue)

[Afbeelding: aac45533354a9cd2e6e7ed457fd41c0e_view.jpg]


(nee ik stalk je niet, maar ik was benieuwd dus heb even een google sessie gedaan :p )
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
#24
Barracuda_82 schreef:En waarom dat BMW blok? Omdat een M3 blok cool is, of omdat het een makkelijke swap is?
Makkelijk om in te bouwen in een 142 zeker niet. Dan zou ik inderdaad eerder voor een 4-pitter gaan. Sr20det wordt veel gedaan in diverse klassiekers (staat ergens een link naar eentje in een amazon). Zag laatste en Saab b206 turbo in een e30, ook leuk.
Antwoord
#25
Estoque schreef:Van de oude impreza's vind ik de 22b wel gaaf (maar wie eigenlijk niet Tongue).

Ik vind je R56 mini wel heel erg cool juist. ook leuk om te zien hoe je het wrapwerk hebt gedaan (forum post op NewMiniclub forum). Wat voor een soort folie heb je gebruikt?
Wrappen staat ook nog op mijn lijstje om weer eens op te pakken (heb 2 cursussen gevolgd bij Spandex), en wil graag zelf ooit een Winter camo look op mijn 245 Turbo maken (inclusief oude vierkante skikoffer, ala budget Jon Olssen Tongue)

(nee ik stalk je niet, maar ik was benieuwd dus heb even een google sessie gedaan :p )

Thanks Smile En ik ben niet bang dat je me stalkt hoor. Ik had al een vermoeden dat je het wel op zou gaan zoeken Wink

De Subaru was mijn eerste wrap, de Mini de tweede. Ik heb hem gewrapped met 3 verschillende folies (wit, goud en rood) van KPMF welke ik gekocht heb bij MDP Supplies in Engeland. De banen zijn met knifeless tape gemaakt. Alle logo's en teksten zijn door een vriend van me gesneden (cheapstickers.nl) en de geprinte stickers (rothmans logo op de kap en nog wat kleine stickers) heb ik weer bij een ander bedrijf besteld. Het ontwerp van de hele auto is van mijn hand.

Een Jon Olsson wrap was bij mij ook nog een tijdje een optie, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb gezien dit tegenwoordig veel gedaan word en je het zelfs als optie op een Audi kan bestellen. Niets mis met het ontwerp, maar ik ben graag "uniek".

Arn02 schreef:Makkelijk om in te bouwen in een 142 zeker niet. Dan zou ik inderdaad eerder voor een 4-pitter gaan. Sr20det wordt veel gedaan in diverse klassiekers (staat ergens een link naar eentje in een amazon). Zag laatste en Saab b206 turbo in een e30, ook leuk.

SR20DET is idd een mooi blok, alleen misschien nog iets te lastig/duur. Een blok aanschaffen kan misschien onder de 2000 euro, maar dan moet er nog tjoening op en een hele mikmak aan onderdelen. Uiteindelijk word het dan nog behoorlijk duur.

Als ik dan bijvoorbeeld een wat oudere BMW opzoek (735 van eind jaren 90 bijvoorbeeld), dan heb ik voor minder dan 2000 euro een complete (schade)auto uit Duitsland waar ik álles van af kan schroeven. Maar van BMW's heb ik weer geen kaas gegeten, dus geen idee of dat uberhaupt een goede basis is.

Maar goed... zo lang ik nog bezig ben om die 142 te ontroesten en uberhaupt klaar te maken voor een harttransplantatie heb ik nog de tijd om te researchen. Ruim de tijd dus Smile
Antwoord
#26
Barracuda_82 schreef:Thanks Smile En ik ben niet bang dat je me stalkt hoor. Ik had al een vermoeden dat je het wel op zou gaan zoeken Wink

De Subaru was mijn eerste wrap, de Mini de tweede. Ik heb hem gewrapped met 3 verschillende folies (wit, goud en rood) van KPMF welke ik gekocht heb bij MDP Supplies in Engeland. De banen zijn met knifeless tape gemaakt. Alle logo's en teksten zijn door een vriend van me gesneden (cheapstickers.nl) en de geprinte stickers (rothmans logo op de kap en nog wat kleine stickers) heb ik weer bij een ander bedrijf besteld. Het ontwerp van de hele auto is van mijn hand.

Een Jon Olsson wrap was bij mij ook nog een tijdje een optie, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb gezien dit tegenwoordig veel gedaan word en je het zelfs als optie op een Audi kan bestellen. Niets mis met het ontwerp, maar ik ben graag "uniek".

Was ook mijn idee toen ik de 245 van mij kocht (en toen reed Jon nog met z'n lambo en was hij zijn R8 aan het bouwen). Nu is het inderdaad beetje afgezaagd, maar Metallic Paars (zo is mijn 245) met Witte/Grijze/Zwarte camouflage vlakken staat gewoon goed. En dat in combinatie met een echte vierkante dakkoffer, dat moet vet staan. Ik heb het ooit wel eens gephotoshopped, maar kan ik zo niet vinden op mijn PC.

En daarnaast heb ik nog hele andere dingen aan mijn hoofd Tongue, want inmiddels staan beide 240's van mij al een maand stil (245 Turbo moet ik een nieuw stuurhuis onder bouwen en de 242 hebben we een coiloversetje voor klaar liggen en moet een M90 bak onder aangezien de m46 overleden is. dus werk zat Tongue).

Maar serieus gave Mini!
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
#27
De ca18det van nissan is ook een leuk tjoening opject. Relatief goedkoop en de tuning spulletjes zijn ook niet duur en veel aangboden. Ik heb zelf meerdere auto's gehad met een ca18det en ben er nogsteeds over te spreken. Heb er met een (getuned tot rond de 300pk) op en neer naar den helder gereden (200km) en heeft me in die 1,5 jaar dat ik hem had nooit in de steek gelaten. Ze zijn relatief klein en simpel in elektronica. (6touwtjes en t draait).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#28
Marc1970 is mijn held voor vandaag! Ik heb door voorruit er uit gehaald en het blijkt helemaal niet zo erg te zijn als het in eerste instantie leek! De eerste echt meevaller in dit project. Joepie!

De ontzettende roest die ik zag waren dus al die clipjes die helemaal vergaan zijn. De rand was ook al wel flink aangetast, maar nog lang niet doorgerot. Deze ga ik dus mooi schoon maken en ontroesten voor de ruit weer terug kan.

Verder heb ik inmiddels het hele interieur er uit. Onder devloerbekleding ligt een of andere dikke mat. Die was zeiknat, beschimmeld en bah. Dat heb ik er meteen uit getrokken en weggegooid. Die shit hoef ik niet meer terug.

Al die nattigheid is natuurlijk niet handig, dus aan de bijrijderskant zit een gat waar je je voet doorheen kan steken. Wel makkelijk te fixen met wat plaatstaal.

De andere kant is wel wat roestig, maar nit doorgerot. Weer een kleine meevaller. Verder ligt het dashboard er al half uit. Daar achter lijkt het allemaal mooi droog en hard.

Ik heb ook gezocht naar de mogelijke rot bij de vooras, maar niets kunnen vinden. Ik weet ook niet of ik naar het goede punt kijk. Ik heb er een foto van gemaakt, maar die kan ik dus nog niet posten. Heeft iemand misschien een foto of plaatje waar die plek op aangegevn staat?
Antwoord
#29
In het topic van Jambon van zijn grijze project. Ook een 142.
Post je foto's maar dan keur ik ze gelijk goed.
Antwoord
#30
Dopski schreef:In het topic van Jambon van zijn grijze project. Ook een 142.
Post je foto's maar dan keur ik ze gelijk goed.
..blauwe ruis.. ennuh, ja, kan erg rot zijn boven de balk, of juist helemaal niet. De interieurlekkage kan ook via de uitzetramen en de 'scharniertjes' ervan binnenkomen, zo ook via de naad welke je onder de voorschermen tegen de voetenbak ziet lopen, die kunnen ook achter de schopplaten l + r doorgeroest zijn.. check ook het balkdeel boven de achterste schroefveren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 16 343 22 April 2024, 20:22
Laatste bericht: marc-f
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 2.381 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 128 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 200.312 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.119 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 57.626 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 2.716 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 42.124 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.285 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.741 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)