Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Naar aanleiding van dit bericht.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1038/Rotterdam/ar...m-in.dhtml
Lijkt me dat een B230f hieraan wel voldoet (lambda geregelde motor).
Klopt dat?
En om het verhaal compleet te maken welke motoren nog meer?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volgens de Duitsers kan de B230F zelfs nog naar EURO 2:
http://www.volvo760.de/daten/euro2/euro2.htm#a2 Daar komt al die milieuzonering vandaan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
8 November 2015, 23:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2015, 23:47 door Dopski.)
ter info;
EURO I, Euro 1 of Euro1 (Europese richtlijnen*70/220/EEC, 91/444/EEC, 93/59/EEC, 96/69/EC en 91/542/EEC) werd de emissiestandaard voor voertuigen in de Europese Unie in 1992.
De uitstoot (ik kon voor personenauto's alleen de 1+ vinden ):
Euro Iâ , July 1992, CO: 2.72 (3.16),
HC+NOx; 0.97 (1.13)
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Dopski schreef:Naar aanleiding van dit bericht.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1038/Rotterdam/ar...m-in.dhtml
..ben benieuwd, de A16 loopt dwars door de stad..
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
8 November 2015, 23:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 November 2015, 00:18 door Dopski.)
Tsjaa...
Door de betreffende zone lopen geen snelwegen, maar grenst inderdaad aan de a20, a16, a13 en Maas. Daar kun je diesel, olie, ruwe olie, benzine etc etc wegstoken zoveel je wilt. Maar laten we dat ongenoegen in het oude topic bundelen.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Dopski schreef:Tsjaa...
Door de betreffende zone lopen geen snelwegen, maar grenst inderdaad aan de a12 en a13 en maas. Daar kun je diesel, olie, ruwe olie etc etc wegstoken zoveel je wilt. Maar laten we dat ongenoegen in het oude topic bundelen.
..pak jij um aan deze kant, doe ik de andere..
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Jambon schreef:..ben benieuwd, de A16 loopt dwars door de stad..
Snelwegen vallen toch niet onder de stadszone?
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Nee, zie
http://www.gezonderelucht.nl/
Dit is wat ik heb kunnen vinden aan normen voor Euro 1:
CO: 2.72 g/km
HC: 0.5335 g/km
NOx: 0.4365 g/km
Die CO-norm lijkt me best mee te vallen. Een verbruik van 1 op 10 komt overeen met 237 g CO
2/km. Dat betekent dus dat je tijdens de meting door je bevriende garage 1,8 %vol. CO zou mogen uitstoten om aan de Euro 1-eis te voldoen. Weet niet zo goed wat de NOx en HC uitstoot zijn van onze hokken.
Ik zie ook 240's uit 1989 geregistreerd staan met U9-milieuclassificatie. Moet dus met een B230F zeker haalbaar zijn.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
15 November 2015, 01:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 November 2015, 01:12 door Dopski.)
Citaat:Heb je een benzineauto met de aanduiding E2, K6-G en U9? En staat je auto met een van deze aanduidigen geregistreerd bij de RWD? Dan hoef je niets te doen: je auto is automatisch ontheven.
Autoâs die met een aanduiding E2, K6-G en U9 bij de RDW geregistreerd staan, mogen straks gewoon de milieuzone in. Je hoeft daarvoor niets te doen. Staat je auto niet op deze manier geregistreerd bij de RDW? Maar kun je wel aantonen dat jouw auto net zo schoon, of schoner, is dan een auto die de milieuzone wÃl in mag? Dan kun je een ontheffing aanvragen
De 240 met b230f is inderdaad vaak geregistreerd als U9. Als E2 ok K6-G heb ik ze nog niet gezien en natuurlijk zijn er ook genoeg 240's met b230f van 92 en later. Dus met die gegevens, samen met een uitdraai van de uitstoot verwacht ik wel ontheffing te kunnen krijgen.
Of misschien de motorswap bij de RDW laten registreren en dan gelijk de u9.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
15 November 2015, 10:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 November 2015, 10:50 door Marc1970.)
Mijn 240 van DET sep 1988 is K6, die G erachter heb ik nog nooit gezien dus ik neem aan dat dat flauwekul uit de Rotterdamse hoge hoed is.
Die systemen zijn zo lekker inconsequent, mijn benzine blazende en olie lekkende 140's mogen de hele dag over de Coolsingel razen, haha. Waarschijnlijk valt-ie in de milieuzuiverende categorie der tweetaktmotoren, en daar gaan we geen beleid op zetten natuurlijk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969