Wat een verhaal....

hock:
Die verkoper is gewoon "de foute autohandelaar". Een voorbeeld uit het boekje.
De pas op de plaats is hier altijd: Is dit allemaal waar? Ik ken de verkoper niet, ik ken de koper niet. De situatie is hier eenzijdig geschetst door de koper.
Uit dit verhaal haal ik deze punten:
- de verkoper houdt zich niet aan afspraken
- de koper is redelijk naief : In principe is een aanbetaling nooit meer dan 10% van het aankoopbedrag. En verdere betaling altijd bij aflevering of op rekening. Zo'n hoog voorschot is al een gillende alarmbel op zich.
En dat meneer de verkoper slecht hobbyist is, is ongeveer de slapste smoes ik ik ooit gehoord heb.
Deze meneer is gewoon een handelaar, RDW erkend en KvK ingeschreven. Daarbij mag hij heus wel warme gevoelens hebben voor zijn handelswaar.
<edit> na het doorlezen van de gehele draad op het V44 forum blijkt meneer NIET ingeschreven te staan bij de KvK.
Dan begin ik ook te twijfelen aan de RDW erkenning.
Dan ben ik ook benieuwd of het BTW nummer wel bij dit bedrijf / persoon hoort...
Ook interessant is dan het perceel van waaruit de handel en garage activiteiten worden gepleegd. Blijkbaar was dit een tuinderij. En die hebben vaak een landbouw/detailhandels bestemming. Een autobedrijf heeft echter een ander bestemmingsplan nodig. En een (andere) milieuvergunning met de nodige faciliteiten. (olie/water afscheider etc.)
<eind edit>
Het lijkt me dat de koper de verkoper in een aangetekend schrijven zijn grieven moet aangeven en een redelijke termijn van oplossing stellen. En bij geen reactie linea recta naar een advocaat.
Maar dan kom ik toch meer op het terrein van Sander, ons juridisch wonderkind