Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Mensen,
Zat de optie lijst nog even door te lezen, maar cruise Control ontbreek nog op de 245 1984.
Alleen de systemen van Volvo die ik werken met een electronisch snelheids signaal. En dat heeft mijn 245 niet.
Ik heb wel een oud Conrad systeem liggen maar vraag mij af hoe Volvo het toen had.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.614
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
9 July 2014, 10:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 July 2014, 14:07 door Arjan..)
Ik denk dat er een opnemer achterop de teller zat, te zien op dit plaatje. Dit zat waarschijnlijk alleen op de auto's die met cruise control afgeleverd werden.
Onderdeelnummer VDO opnemer 1259564, Yazaki opnemer 1308635
Voor de universele setjes was destijds een adapter leverbaar voor in de kilometertellerkabel, zie hieronder. Ik heb deze in de tellerkabel zitten, draad is goed maar ik heb de cruise control nog niet werkend.
Mijn complete set staat
hier
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
9 July 2014, 10:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 July 2014, 10:52 door A_A.)
Die set heb ik ook liggen! Zat in 1998 werkend in mijn auto met een magneet op de aandrijf as als puls gever.
Maar toen ik de auto na 14 jaar terug kocht was de cc er uitgehaald. Wel netjes, dus met alles er op en erbij. Als je foto's van de kleuren oid wil laat maar even horen.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.614
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Volgens mij is het aansluiten van de bedrading wel goed gegaan. De staalkabel werd aangetrokken als er versneld moest worden. Dit heb ik geinterpreteerd als dat alles elektrisch goed aangesloten was. Probleem lijkt te zitten in de overbrenging van de staalkabel naar de gasrol. Hij lijkt niet hard genoeg aan de staalkabel te trekken ofzo. Vacuumlek in cruise control? Gasrol loopt te zwaar? Heb al een hefboompje aan de gasrol gemaakt maar werkt ook niet. Weet je toevallig nog hoe jij de staalkabel op de gasrol/carburateur/gaspedaal had aangesloten? Zal als ik thuis ben en het droog is eens foto's van mijn knutselwerkje maken.
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Die adapter op de foto zit die niet op de versnellingsbak geschroefd?
Volgens mij werkt het bij een volvo 262 ook met zo'n adapter.
Berichten: 1.614
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
De adapter zit inderdaad op de versnellingsbak geschroefd op de plaats van de tellerkabel.
Misschien heeft Volvo dan ook zoiets geleverd in combinatie met de oude tellerbak (<1981)?
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Bij mij zat er een magneet met 2 slangklemmen op de aandrijf as. Tussen cardan en diff. Aansluiting op carb weet ik niet meer. Had de auto in 1998 gekocht met dat ding er in. Zal kijken of er nog sporen te vinden zijn.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.614
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Ok, bedankt. Zal binnenkort ook even een fotootje maken van mijn gasrol.
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Kan zo op de motor niks meer vinden van dat ding.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km