21 March 2014, 10:52
Beste Volvo liefhebbers,
Hierbij zou ik mezelf willen voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.
Ik ben Lev, rond de dertig jaar oud en woon in Vlissingen. Heb een voorliefde voor ouder rommel en het liefst vierkant.
Dan kom je al snel uit op een Volvo, op een of andere manier kan ik het niet uitleggen maar ik vind het gewoon mooi als je een kind van 3 jaar oud vragt om een auto te teken dat het een Volvo is. Zo een wil ik hebben.
Ik heb een witte Volvo 740 2.3 sedan gehad met 430.000km op de teller, tripje moscow meegedaan en zo'n ding is geweldig. Daarna een metalic groene Volvo 745 2.0 TIC uit 1989 gehad prima ding ook, maar die 2.3 liter motor vind ik toch beter. Wel lekker snel voor zo'n relatief oude auto en erg praktisch zo'n station.
Door omstandigheden een jaar lang geen Volvo gehad en nu weer een gekocht en wat voor een:
Een Volvo 242 2.1 GL uit 1979 (329.000km). Best lastig te kopen aangezien die geschorst was, geen APK had en ik maar weinig tijd had om te beslissen (niet naast de deur, de eigenaar was niet aanwezig en het autobedrijf waar die stond ging over 20 minuten dicht).
Naja de eigenaar vroeg er 700 euro voor het auto bedrijf 2450 euro. Apart.. maar goed, toch maar kopen omdat het een wijs en mooi ding is.
Als snel bleek er aardig wat aan de hand voor de keuring, maar goed niet al te vies van een beetje werk heb ik het een en ander al wel vervangen om de kosten te drukken.
Problemen:
- Handrem werkt niet (kabel afgebroken)
- Achterremmen versleten
- Choke veertje komt niet terug, (vermoedelijk kabel kapot)
- Raammechanisme defect aan de bestuurders kant
- Uitlaat pot midden en achter lek
- Kachelunit werkt niet
- Dashboard verlichting werkt niet
- kilometerteller defect
- V-snaren versleten
- Ruitenwissers op
- Stuur brokkelt af
- Radio werkt niet + de boxen
- krantenbak bestuurders zijde kapot
- Motorklep sluit niet soepel aan de rechterkant
- Te rijk afgesteld CO-waarde te hoog
- Rondom roest vorming (Deuren, voorschermen het voor de deur, achterscherm, achterbak
- rechter koplamp schijnt niet helemaal jofel.
Naja zelf al wel het een en ander gedaan:
- Raammechanisme gerepareerd
- Uitlaatpot achter vervangen
- Ruitenwissers vervangen
- krantenbak en stuur vervangen
- Motorklep steun eerst gesmeerd en als die echt niet werkt vervangen want ik heb er nog een liggen.
- Kachelunit vervangen voor een die wel werkt
- Rechterkoplamp gesteld en gangbaar gemaakt om zo de juiste hoogte in te stellen voor de APK
Al met al genoeg te doen en nu staat die bij de garage om er een APK op te zetten. Binnenkort zal ik wel even wat foto's posten want het is wel een mooi ding ondanks al die problemen, maar goed die zijn er om op te lossen denk ik maar.
Hierbij zou ik mezelf willen voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.
Ik ben Lev, rond de dertig jaar oud en woon in Vlissingen. Heb een voorliefde voor ouder rommel en het liefst vierkant.
Dan kom je al snel uit op een Volvo, op een of andere manier kan ik het niet uitleggen maar ik vind het gewoon mooi als je een kind van 3 jaar oud vragt om een auto te teken dat het een Volvo is. Zo een wil ik hebben.
Ik heb een witte Volvo 740 2.3 sedan gehad met 430.000km op de teller, tripje moscow meegedaan en zo'n ding is geweldig. Daarna een metalic groene Volvo 745 2.0 TIC uit 1989 gehad prima ding ook, maar die 2.3 liter motor vind ik toch beter. Wel lekker snel voor zo'n relatief oude auto en erg praktisch zo'n station.
Door omstandigheden een jaar lang geen Volvo gehad en nu weer een gekocht en wat voor een:
Een Volvo 242 2.1 GL uit 1979 (329.000km). Best lastig te kopen aangezien die geschorst was, geen APK had en ik maar weinig tijd had om te beslissen (niet naast de deur, de eigenaar was niet aanwezig en het autobedrijf waar die stond ging over 20 minuten dicht).
Naja de eigenaar vroeg er 700 euro voor het auto bedrijf 2450 euro. Apart.. maar goed, toch maar kopen omdat het een wijs en mooi ding is.
Als snel bleek er aardig wat aan de hand voor de keuring, maar goed niet al te vies van een beetje werk heb ik het een en ander al wel vervangen om de kosten te drukken.
Problemen:
- Handrem werkt niet (kabel afgebroken)
- Achterremmen versleten
- Choke veertje komt niet terug, (vermoedelijk kabel kapot)
- Raammechanisme defect aan de bestuurders kant
- Uitlaat pot midden en achter lek
- Kachelunit werkt niet
- Dashboard verlichting werkt niet
- kilometerteller defect
- V-snaren versleten
- Ruitenwissers op
- Stuur brokkelt af
- Radio werkt niet + de boxen
- krantenbak bestuurders zijde kapot
- Motorklep sluit niet soepel aan de rechterkant
- Te rijk afgesteld CO-waarde te hoog
- Rondom roest vorming (Deuren, voorschermen het voor de deur, achterscherm, achterbak
- rechter koplamp schijnt niet helemaal jofel.
Naja zelf al wel het een en ander gedaan:
- Raammechanisme gerepareerd
- Uitlaatpot achter vervangen
- Ruitenwissers vervangen
- krantenbak en stuur vervangen
- Motorklep steun eerst gesmeerd en als die echt niet werkt vervangen want ik heb er nog een liggen.
- Kachelunit vervangen voor een die wel werkt
- Rechterkoplamp gesteld en gangbaar gemaakt om zo de juiste hoogte in te stellen voor de APK
Al met al genoeg te doen en nu staat die bij de garage om er een APK op te zetten. Binnenkort zal ik wel even wat foto's posten want het is wel een mooi ding ondanks al die problemen, maar goed die zijn er om op te lossen denk ik maar.