Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
Ik heb al een tijdje gele koni's liggen voor onder mijn 240 dl uit 86.
Deze wil ik op korte termijn gaan monteren icm verlagingsveren di ik al net zo lang heb liggen, maar ik las ergens op het forum dat er bij bepaalde modelen extra ringen of onderdelen nodig zijn om de koni te plaatsen.
weet iemand hoe dit precies zit??
m vr gr Niels
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
als je vervangings dempers heb kan je ze zo uit wisselen.
ik heb zelf rondom rooie koni's past er zo onder geen probleem
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ja dat klopt maar als je originele gasdempers hebt komen er wel een paar andere dingen bij zoals de buffer en rubber beschermhuls en 2 ringen
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
een protection-kit heet dat
daar zitten al deze dingen in.
rubberen stootblokken
stofhoezen
en ringen voor de stofhoes op te hangen.
Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
Ik heb ze inmiddels gemonteerd (zonder problemen en zonder extra ringen) icm verlagings veren en meteen maar nwe remschijven en blokken aan de voorzijde.
Er is 'alleen' een remklauw met muurvaste cilinders.
Weet iemand hoe ik deze eruit krijg.........of ik ergens een revisie setje voor een remklauw kan krijgen......????
m vr gr Niels
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als de klauw nog aangesloten en aan de auto zit: remblokjes ertussen uit, zuigers (= niet cilinder) terugduwen met een grote sleutel, met de rempedaal de zuigers er weer uitduwen tegen de remblokken aan, remblokken er weer uit, terugduwen en blijven herhalen tot het weer werkt.
Als de remklauw al los is kan je met perslucht de zuigers meestal wel in beweging krijgen, tegen een blokje aan. Als een (1) zuiger eruit is (met een knal) zet je hem er m.b.v. wat remvloeisof weer in en met een lijmklemmetje vast zodat je tegenoverliggende los kunt blazen.
Let op je vingers, remzuigers kunnen enorme krachten overbrengen.
Marc
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
bedankt voor de info!!
en met de cilinders bedoelde ik idd de zuigers.........
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
inmiddels gelukt!!!!!!!
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd