Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quaife ATB Sperdifferentieel 1250 euro incl.BTW
Het is lastig om aan een sperdiff te komen. Daarom ben ik gaan kijken bij Quaife. Deze kunnen ze wel leveren, maar enkel als ik er meerdere afneem (15 stuks). Ze kosten dan:

1250 euro per stuk incl. BTW.

Is er animo voor ?

Jeroen
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
In Zweden E 600 nieuw.... Ik breng mijn as straks naar .BE voor 520 in inbouw....

Hoewel ik een nieuwe ook wel lekker zou vinden, het blijven sluitage delen

:?
[img][/img]
Antwoord
de lockers uit de Dana 30 assen (die de jeeps voor hebben) passen ook in de 240 as (zelfde merrk/type). Alleen niet ideaal omdat de lock eigenschappen vor de vooras zijn van een jeep....
Een LSD is misschien fijner, geen idee...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Jw240 schreef:Een LSD is misschien fijner, geen idee...

Als je een Volvo 240 hebt, heb je toch geen LSD meer nodig?
Antwoord
geestschrijver schreef:Als je een Volvo 240 hebt, heb je toch geen LSD meer nodig?

Ligt eraan wat je met je 240 doet....vanf half nov tot per ongeluk 1 mei gevarieerde pakken sneeuw onder mijn banden gehad. In combinatie met weinig vegen, stijgen en dalen, haarspeldbochten en moderne tegenliggers met een woordenboek aan afkortingen om op - i.p.v. naast- de weg te rijden....enz enz is een limited sper best fijn !

Big Grin Big Grin Big Grin
[img][/img]
Antwoord
HALLO
ER ZIJN 2 VERSCHILLENDE ACHTER ASSEN VOOR DE VOLVO 240.
TYPE 1030 EN 1031 EN OOK VERSCHILLENDE TYPE SPER DIFF,
VOOR TYPE 1030 KAN MEN HET DIFF UIT DE 140 SERIE GEBRUIKEN
VOOR HET TYPE 1031KAN MEN EEN QUAFE OF SELHOLM GEBRUIKEN
VOOR SELHOLM GA MAAR http://WWW.MOBECK.COM EN DAN SELHOLM SELECTEREN
GROETEN
Antwoord
bertvolvo schreef:ER ZIJN 2 VERSCHILLENDE ACHTER ASSEN VOOR DE VOLVO 240.

...en twee verschillende LSD's, ook, blijkbaar
Antwoord
bij mijn weten zijn er wel 3 type
1/dana:origineel volvo(optie 140/240)1030 as dit is met diverse schijvjes met binnen en buiten vertanding
2/Quaife:dit is bij mijn weten een torsen diff dit is met 4 wormwielen
schakeltuit waneer men gas lost (heb er rallycross mee gereden)
3/selholm:dit is een kogelsper enkel voor 1031 as,deze spert naagelang er kracht op de wielen komt(deze wordt veel in zweden gebruikt voor de super natiole klasse rallycross 240, 740,940,S40 achterwielaangedreven)
groeten
Antwoord
bertvolvo schreef:VOOR HET TYPE 1031KAN MEN EEN QUAFE OF SELHOLM GEBRUIKEN

Mmm, Sek 17250 is wel ff slikken....en dan nog inbouwen... Cry Confusedhock:
[img][/img]
Antwoord
Nou bedankt, ik heb begrepen dat ik niet naar Belgie hoef want een lockup is niet echt wat ik zoek. Wel een LSD....

Ik begreep dat de Dana te gevoeling zijn en dat de Quaife wel goed is maar met tandwielen werkt die ook niet altijd aankunnen....

Ik wil als je over glad wegdek rijdt dat de kracht niet bij 1 spinnend wiel blijft hangen. Aan je reactie valt af te leiden dat Selholm daarvoor de beste is ? :?: :oops:
[img][/img]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke olie in sperdifferentieel 940 i.c. bj. 96 JanO 2 1.107 4 December 2022, 22:32
Laatste bericht: Marc1970
  Defect of heb ik een sperdifferentieel? Advies gevraagd..! ronsvolvo 12 9.359 21 October 2013, 16:59
Laatste bericht: Arn02

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)