Topics: 42
Mijn Volvo is bijna klaar, alleen moet mijn voorruit nog geplaatst worden. De ruit, klemmetjes en sierlijst heb ik in mijn bezit.
De oude ruit is verwijderd en de sponning is geheel schoon (opnieuw gelast en in de lak gezet).
Ik zoek iemand die mij kan helpen met het plaatsen van de ruit. Ik kan het zelf niet.
Aangezien ik nog geen APK heb, kan ik niet rijden en heb ik "hulp aan huis" nodig.
De auto staat in Bladel.
De (vak)garages/glashandels rekenen hoofdprijzen, is hier iemand die het goedkoper kan doen? (75 euro?)
Mark
Topics: 52
Wat zijn hoofdprijzen? Persoonlijk zou ik na alle moeite die laatste euro maar even stukslaan op een vakmannetje. Ook zo wat als ie over twee jaar weer begint te lekken en roesten onder je voorruit toch?
200 euro (met uitschieters naar boven en een enkele naar onder) vind ik toch best een hoofdprijs
Topics: 125
markfranken schreef:200 euro (met uitschieters naar boven en een enkele naar onder) vind ik toch best een hoofdprijs
200 eur lijkt me zeer schappelijk voor iemand die dan ook daarbij inbegrepen een ruit plaatst. Heb ik al 2 keer voor 200 kompleet met klemmen, ruit en voorrijkosten zo gedaan met een mooie blauwe band bovenin.....
75 eur met voorrijden is dan misschien iets te goedkoop maar wie weet doen ze het wel voor ergens rond de 100 eur die Vaklui....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 107
Het meeste werk is de oude ruit verwijderen en de sponning schoonmaken, hetgeen al gedaan is begrijp ik uit Marc's bericht.
Het inplakken van de ruit is 5 a 10 minuten werk + 15 euro kit , dan is dan zit je met 200-15=185 euro ver boven het uurtarief van Moskowitz
dat bedoel ik Jos, dan lijkt mij 75 euro toch schappelijk (en is 200 wel erg prijzig).
Aangezien ik zelf de ruit heb aangeleverd, zit er toch geen garantie op.
Topics: 289
markfranken schreef:dat bedoel ik Jos, dan lijkt mij 75 euro toch schappelijk (en is 200 wel erg prijzig).
Aangezien ik zelf de ruit heb aangeleverd, zit er toch geen garantie op.
garantie op het venster niet maar wel de montage.. "hier" is al eens die club voorbij gekomen die goede gebruikte ruiten komt monteren..
Topics: 107
Er zijn een aantal van die ruitenzetters die het land rondrijden en autoruiten aan huis zetten.
Als je er een paar benadert en zegt dat alleen de ruit erin gekit hoeft te worden en de rest van het werk reeds gedaan is dan lijkt het me sterk dat er niet eentje je ruit voor 75 euro erin wil plakken.
Hebben jullie telefoonnumers van die gasten?
Topics: 52
Aha. Je hebt al een ruit. Dat had ik even niet door/niet goed gelezen (staat er vrij duidelijk

). Dan moet et voor 75 euro lukken. Ik heb een keer een ruit laten plaatsen voor 200 maar dat was incl nieuwe ruit. Die kost ook 100 nog wat euro. Die deed niet aan huis helaas. Overigens een stukje rijden zonder voorruit ging bij mij prima, alleen wel een stofbril op en de ruitensproeiers niet gebruiken. Als je dan de garage ernaast apk laat doen ben je legaal naar de garage gereden toch.