Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montage elektrische snelheidsopnemer op M47
Ik heb gehoord dat ik de opnemer van een elektrische snelheidsmeter [Huke Basart] het beste met een beugel op de achterzijde van de versnellingsbak zelf [M47] kan monteren. Hoe diep mag ik boren en tappen in de alu wand van de M47? Iemand ervaring met dit klusje?

Alvast bedankt voor de adviezen!
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Misschien heeft iemand een technische tekening van de M47 zodat ik iets meer te weten kom?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Nicolaas H schreef:Ik heb gehoord dat ik de opnemer van een elektrische snelheidsmeter [Huke Basart] het beste met een beugel op de achterzijde van de versnellingsbak zelf [M47] kan monteren. Hoe diep mag ik boren en tappen in de alu wand van de M47? Iemand ervaring met dit klusje?

Alvast bedankt voor de adviezen!

Je kunt die beugel toch ook bij een van de bestaande bouten achter aan de bak bijdoen.
Antwoord
Ik heb hem met een strip vanaf de versnellingsbaksteun, let er wel op dat je de schroefdraad in het fragiele groene magneethoudertje even op tapt.
Ook de kruiskopschroefjes even vervangen voor inbusboutjes en kijken of het nergens wringt als de 2 delen op elkaar worden geschroefd.
Bij mij was dit namelijk wel het geval en dan kan het dingetje breken.
Veel succes met de montage!

Gr Martin
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Type M47 met elektrische of mechanische teller aandrijving? Erikvolvolvo 22 24.762 24 March 2014, 18:53
Laatste bericht: Dopski
  Montage overdrive hulp lenlux 1 1.751 28 May 2007, 08:22
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)