Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik heb gehoord dat ik de opnemer van een elektrische snelheidsmeter [Huke Basart] het beste met een beugel op de achterzijde van de versnellingsbak zelf [M47] kan monteren. Hoe diep mag ik boren en tappen in de alu wand van de M47? Iemand ervaring met dit klusje?
Alvast bedankt voor de adviezen!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Misschien heeft iemand een technische tekening van de M47 zodat ik iets meer te weten kom?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Nicolaas H schreef:Ik heb gehoord dat ik de opnemer van een elektrische snelheidsmeter [Huke Basart] het beste met een beugel op de achterzijde van de versnellingsbak zelf [M47] kan monteren. Hoe diep mag ik boren en tappen in de alu wand van de M47? Iemand ervaring met dit klusje?
Alvast bedankt voor de adviezen!
Je kunt die beugel toch ook bij een van de bestaande bouten achter aan de bak bijdoen.
Berichten: 5
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2013
Ik heb hem met een strip vanaf de versnellingsbaksteun, let er wel op dat je de schroefdraad in het fragiele groene magneethoudertje even op tapt.
Ook de kruiskopschroefjes even vervangen voor inbusboutjes en kijken of het nergens wringt als de 2 delen op elkaar worden geschroefd.
Bij mij was dit namelijk wel het geval en dan kan het dingetje breken.
Veel succes met de montage!
Gr Martin