13 March 2013, 18:41
Hola,
Ik heb dus zo'n poepbruine 244, die ik nu probeer zelf "bij te houden". Opzich is het ding motorisch prima in staat, maar kwa uiterlijk liet/laat hij wat te wensen over. Roest valt mee, maar de lak is gewoon niet helemaal lekker.
Enige tijd geleden (2 jaar ofzo), hebben we mijn auto roestvrij gemaakt en zelf bijgespoten met de bekende Motip spuitbussen. Na verloop van tijd (vooral na vorst/sneeuw), kwamen er op de plekken waar we met de spuitbus bezig zijn geweest allemaal krassen/barsten naar voren. Mijn favorieten automaterialen zaak kon me vertellen dat ik waarschijnlijk niet lang genoeg gewacht heb tussen het opdrogen van de primer en het spuiten van de lak.
Enfin, afgelopen november een nieuwe poging gewaagd (een week vrij voor gepakt zelfs...) om die plekken en wat plekjes met steenslag bij te werken.
De lak bleek echter al snel aan de doffe kant, en ook zag ik dat het leek alsof het water er op bleef staan. Nu heeft het de afgelopen dagen weer flink gesneeuwd en gevroren hier in Limburg en wat zie ik ... wederom de barsten in mijn lak.
Kan iemand me nu vertellen wat ik eigenlijk verkeerd doe?
Ik doe:
- Schuren;
- Plamuren (indien nodig);
- Primer (2 dagen laten drogen, ongeveer);
- Kleur spuiten (tijd drogen);
- Lichtjes opschuren;
- Kleur spuiten;
- Lichtjes opschuren;
- Kleur spuiten;
- Lichtjes opschuren;
- Blanke lak.
Dit doe ik alles in onze hobby garage.
Het enige wat ik me op het moment kan voorstellen, is dat de garage te koud is geweest waardoor er iets niet goed gehecht heeft. Dat verklaard echter niet waarom het nu pas is gaan barsten?
Of is die spuitbus lak gewoon per definitie ***** en niet geschikt voor grotere oppervlakken?
Cheers :-)
Ik heb dus zo'n poepbruine 244, die ik nu probeer zelf "bij te houden". Opzich is het ding motorisch prima in staat, maar kwa uiterlijk liet/laat hij wat te wensen over. Roest valt mee, maar de lak is gewoon niet helemaal lekker.
Enige tijd geleden (2 jaar ofzo), hebben we mijn auto roestvrij gemaakt en zelf bijgespoten met de bekende Motip spuitbussen. Na verloop van tijd (vooral na vorst/sneeuw), kwamen er op de plekken waar we met de spuitbus bezig zijn geweest allemaal krassen/barsten naar voren. Mijn favorieten automaterialen zaak kon me vertellen dat ik waarschijnlijk niet lang genoeg gewacht heb tussen het opdrogen van de primer en het spuiten van de lak.
Enfin, afgelopen november een nieuwe poging gewaagd (een week vrij voor gepakt zelfs...) om die plekken en wat plekjes met steenslag bij te werken.
De lak bleek echter al snel aan de doffe kant, en ook zag ik dat het leek alsof het water er op bleef staan. Nu heeft het de afgelopen dagen weer flink gesneeuwd en gevroren hier in Limburg en wat zie ik ... wederom de barsten in mijn lak.
Kan iemand me nu vertellen wat ik eigenlijk verkeerd doe?
Ik doe:
- Schuren;
- Plamuren (indien nodig);
- Primer (2 dagen laten drogen, ongeveer);
- Kleur spuiten (tijd drogen);
- Lichtjes opschuren;
- Kleur spuiten;
- Lichtjes opschuren;
- Kleur spuiten;
- Lichtjes opschuren;
- Blanke lak.
Dit doe ik alles in onze hobby garage.
Het enige wat ik me op het moment kan voorstellen, is dat de garage te koud is geweest waardoor er iets niet goed gehecht heeft. Dat verklaard echter niet waarom het nu pas is gaan barsten?
Of is die spuitbus lak gewoon per definitie ***** en niet geschikt voor grotere oppervlakken?
Cheers :-)