Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
signaal cruise control nog eens
Mijn 245 transfer (79) heeft een mechanische teller en daar is schijnbaar geen teller voor te krijgen met signaal voor cruise control.
Heb wel een originele cc en wil die toch gebruiken.
Ooit de achteras vervangen door een met snelheidssensor (gebruik ik nu niet)...........welke km-teller is hier op aan te sluiten en hebben die niet toevallig allemaal een voorbereiding voor een cc ?
Antwoord
Waarschijnlijk heb een cruise control voor later bouwjaar, de electronische tellers zijn pas ca. 1986-1987 uitgekomen.
Antwoord
Maar hebben de electronische tellers allemaal een voorbereiding voor een cc dan zou ik misschien de sensor op de achteras kunnen gebruiken (mech. teller vervangen door electrische teller).
Antwoord
Bij de electronische teller kun je een stekkertje van de CC module direct insteken. Wanneer deze puls 1 op 1 van de achteras afkomstig is dan kun je het daar aansluiten. Er zijn ook aftermarket cc modules die gebruik maken van een magneetcontact op de cardanas. Deze moet je zelf ijken...
Antwoord
Oke ik kan dus op zoek naar elke willekeurige electronische teller voor en 240 en deze plaatsen ?
Antwoord
Nee, de sensor zit op de achter as.
Die heb je dus al, als je de bekabeling aansluit zou je een signaal moeten krijgen. Met dat signaal kan de CC al iets waarschijnlijk.
Ik denk dat het niet nodig is de teller te verwisselen. Ze bedoelt Volvo-Eindhoven het ook.
Antwoord
Aha het 'kwartje valt' ..........ga ik komend weekend proberen, dank voor de info !
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  M47, zonder mechanische telleraansluiting, hoe snelheid signaal te krijgen? stockholmmarathon 6 4.244 14 May 2010, 23:48
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)