Topics: 34
Om op vakantie mijn estate veilig tot de nok te kunnen laden wil ik een hondenrek monteren.
Weet iemand waar je zo'n ding tegen een redelijke prijs kan halen?
Of volstaan de standaard Halfords-dingen ook best? Ziet dat er een beetje uit?
240 GL Estate LPG 1991
Topics: 36
Vergeet dat Halfords-spul maar. Op het moment dat je denkt dat ie goed vast zit hoef je er maar onder de verkeerde hoek tegen te tikken en hij komt in het geheel naar beneden gezeild :oops:
Dit is zeker een reden waarom (doorgaans) de prijs niet zo zacht is van een Volvo-hondenrek.
Ik weet niet of de dealer ze nog levert, op sloperijen zijn ze vaak snel verkocht (regelmatig even bellen dus) en verder Marktplaats of eBay in de gaten houden
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 20
En hoe monteer je een hondenrek in een 245 waar er nog geen in gezeten heeft?
zitten de bevestgingspunten onder het plafond?
Topics: 21
Je moet aan elke kant een bout in het plafond draaien en een blokje waar je dan de pennen van het hondenrek inschuift.
Wil je een foto hiervan zien dan maak ik morgen wel een voor je.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Roelof schreef:Weet iemand waar je zo'n ding tegen een redelijke prijs kan halen?
â⬠109,- excl. verzenden bij
http://www.w-und-g.de/willkommen.htm
Bert N schreef:Je moet aan elke kant een bout in het plafond draaien en een blokje waar je dan de pennen van het hondenrek inschuift.
Wil je een foto hiervan zien dan maak ik morgen wel een voor je.
Bert, zit er al draad onder het plafond om e.e.a. te monteren?
Ik heb het gevoel dat het rek gemonteerd moet worden op de plaats waar ook de veiligheidsgordels voor het derde bankje gemonteerd zijn...
Klopt dat?
Ik las verderop in dit forum dat het derde bankje niet gebruikt kan worden in combinatie met het hondenrek...
Topics: 21
Ja er zit al draad in het plafond. Ergens op dit forum is dit ook al eens behandeld hoe het een en ander zit met een extra bankje.
http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=739
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 135
misschien zijn er mensen die er nog een hebben liggen?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 6
estate voor 145 eurie
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Topics: 12
bij mij zit ie erin,en t derde bankje,er zit al draad boven de hemel,toch blijft zo n ding wel altijd n hoop extra gerammel veroorzaken,wat dan wel weer fraai is,ik weet niet of daar nog aan te komen is,is n speciaal voor op t hondenrek te bevestigen rijtje van 3 hoofdsteunen,uit 1 geheel,helemaal in stijl van de hoofdsteunen voor,maakt t wel af,omdat t rek er nu eenmaal zit en ik geen zin heb in loze gaten in de hemel zoek ik wel zo n hoofdsteunsetje,maar dan in beige,wordt lastig denk ik
45 1993,v70 awd 97