Topics: 1
Ik ben al een tijdje op zoek zoek naar een 240 automaat. heb geen grote kijk op techniek van auto's. Nu trof ik op marktplaats een auto die er m.i. mooi uitziet maar op de achteruit zie je een 240/260 reg. sticker zitten. Ik vraag me af of ik dit nu als gunstig of ongunstig moet opvatten als zo'n auto bij een garage te koop staat?
2 scenario's om m'n vraag toe te lichten.
De auto is van een liefhebber geweest: gunstig. zal er goed voor hebben gezorgd. Maar ook: de auto is mogelijk van een kenner geweest: ongunstig, zag er kennelijk geen gat meer in, zag een gegronde reden om er vanaf te willen?
wat vinden 240 kenners?
Het gaat overigens om een volvo 240 glt aut bij garage van schagen in heemstede. ik woon daar niet in de buurt. vandaar deze vraag.
Dirk jan
Topics: 26
Ik denk dat je het positief moet inzien. Ik ben zelf geen lid van het register. In een 240 kun je altijd nog een gat zien. (beetje rare zin) Opgeven
is geen optie bedoel ik. Eigenaar wilde mischien een andere hobby. Een 100 serie of een Citroen of een Mercedes. Deze auto zal bekend zijn bij
het register en als je ook lid wordt kun je alsnog een kijk op techniek ontwikkelen. Succes!
Even gezocht en gevonden:
http://voorraad.wheelerdelta.nl/s5be3402...id=4603589
Ziet er top uit! Als de wagen ook goed (roestvrij, geen storingen en onderhoud gehad) is dan is de prijs ok.
Maak een proefrit. Kijk of de airco het doet en of de automaat goed schakelt. Bij welke km stand is de
distributie gedaan? Roest onder de achterdorpel, achterklep en onder de achterwielbakken? Klap de zitting
van de achterbank omhoog en kijk of daar geen roest onder zit.
Topics: 67
Prachtige auto, Prijs lijkt me ook niet gek. Rijden om te kijken of alles goed voelt.
Lijkt dezelfde airco als ik heb. En nog een set winterbanden ook !
Als ik nog geen 245 automaat zou hebben zou ik gaan kijken.
Topics: 38
2 September 2012, 14:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 September 2012, 14:13 door ruuds70.)
De airco is niet standaard en zeker geen ecc. Bij ECC hoef je volgens mij niks anders te doen dan de temperatuur in te stellen en de knoppen op auto (automatische stand van ventilator en luchtverdeling) te zetten. Er zit ook geen combined unit op, dus automatische luchtverdeling is al niet mogelijk. Zegt natuurlijk niks over de koelende werking, die kan perfect zijn.
Wat me echter wel echt opvalt is dat het een model 1988, misschien een vroege 1989 betreft en volgens mij is ABS pas leverbaar vanaf MY 1991 of vergis ik me hier? Als er wel ABS op zit heeft iemand lang geknutseld. Kan natuurlijk maar dan zijn de remleidingen aangepast want bij een ABS is het triangel-rem-leidingen systeem niet meer mogelijk en moet het dubbele remleidingen-systeem aangepast worden. Voor mij zou dit een reden zijn om dit precies uit te zoeken of gewoon verder te kijken hoe mooi en aantrekkelijk deze 240 er ook bij staat.
En wat die sticker betreft, dat zegt niks, geeft misschien de indruk dat het een liefhebbers auto is maar dat is echt maar relatief. Ik zou daar geen waarde aan hechten of je moet de vorige eigenaar weten op te sporen via het register.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Ik denk dat de kans groot is dat de in de advertentie vermelde ABS niet in de auto zit.
Topics: 4
Mooie strakke auto staat ook achter prima op hoogte niet doorgezakt waarschijnlijk nieuwe achterveren gezien de km.Sticker is al heel wat jaartjes oud inmiddels allang een nieuw type sticker ben zelf lid van het register vandaar het geleuter over de sticker..
Vlood 51.
Topics: 28
Ziet er goed uit hoor.
Het enige wat de pret echt kan bederven is roest ! Zoek op de bekende plaatsen zoals achterbalk onder achterklep, wielbakken en spatbord randen achter. Inspecteer ook de vloer onder de achterbank en bij de voorstoelen. Als de roestduivel nog niet heeft toegeslagen: mooie auto ! De rest is te overzien, techniek is simpel, onderdelen zijn niet duur en vele forumleden kunnen en zullen je helpen bij alle technische vraagstukken. Dat is wellicht het leukst van een 240: iedereen helpt !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 1
dankvoor de reacties. ik ga morgen even kijken en ga goed op roest letten. zijn er nog speciale aandachtspunten voor de automaatbak? ik neem aan dat dit een 4 traps is?
Topics: 38
Succes, ben benieuwd of er abs op zit. Ik zie deze 240 niet meer bij de verkoper staan. Gekocht?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)