Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Niet voorgesteld?
Hallo Volvo-vrienden,

Terug van vakantie wilde ik nog wat aanvullen op mijn voorstelpagina maar ik kan hem niet vinden. Begin mij nu af te vragen of ik mijzelf en mijn allemachtig prachtige auto wel heb voorgesteld. Als ik dat wel al heb gedaan mijn excuses!

Mijn naam is dus RenÃ. Rij al heel lang Volvo maar eigenlijk altijd nieuwe Volvo's (V70). Met het huidige belastingklimaat in Nederland was ik het meer dan zat om heel veel geld te betalen voor een auto waar ik weinig mee had. Op de middelbare school had de vader van mijn beste vriend een 245GLT. Antraciet metallic. Ik vond dat zo'n ontzettend indrukwekkende auto! Die wilde ik later ook hebben!

Begin dit jaar dus de beslissing genomen. Leaseauto eruit en er zou een Volvo Amazon of 240 komen. Al snel bepaald dat het een 240 moest worden. Hierdoor kan mijn vriendin in een 14% auto rijden en kunnen we met de 240 op vakantie. Via via in contact gebracht met een meneer die al een tijd een 240 (super polar)had voor de lol. Auto stond 's winters in de staling (uit de wegenbelasting), hoefde niet te worden verkocht maar hij reed er amper mee. In maart met de beste man afgesproken bij de stalling. Doek er af en daar kwam een prachtige 240 super polar met 101 extra opties onder vandaan. Accu aangesloten, sleutel omdraaien en daar kwam de motor (B230F) tot leven. Ik was verkocht....hahahaha.... Auto dus gekocht! Auto laten taxeren (euro 8500) en all risk verzekerd tegen taxatiewaarde. Kilometerstand was 258.000. Bij 98.000km is de b200f vervangen voor een b230f omdat deze meneer de 2.0 net even te weinig vond. Effectief heeft het blok dus 160.000km gereden. Volledige historie, inclusief de Italiaanse onderhoudsboekjes van de Volvo dealer aanwezig. Verder heeft de man zelf een compleet super uitgebreid onderhoudsverslag bijgehouden. Enige wat niet zo goed was waren de banden. Die hadden er 85000km opzitten.

Inmiddels heb ik er nieuwe banden onder laten zetten (volle bepakking + familie in de auto dus dan moet alles in orde zijn) en er 8000km mee gereden. Probleemloos wel te verstaan. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik hopeloos verliefd ben op de auto. We zijn wezen kamperen in Normandië. Heerlijk daar gereden op GPL (en een tank met Euro95 E10, zie vraag elders) over de bochtige weggetjes, raampjes open en iedere keer die heerlijk motor te horen! Kortom, dit is een auto voor het leven.... Hij mag nooit meer weg!

Enige wat ik wil veranderen is de achtervering. Met volle bepakking hangt hij erg laag achter (dakkoffer + kofferbak vol met o.a. de waard tent van 45kg). Op zich raakte de band de wielkast niet maar dat moet anders. Ga dus maar eens buurten om achter zwaardere vering te laten monteren.

[Afbeelding: IMG_2728.jpg]
[Afbeelding: L1010399-3.jpg]
Antwoord
Zow! Dat is een chique exemplaar ja. Wees er maar zuinig op :-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
-zijn-nieuwe-240" target="_blank" rel="noopener" class="mycode_url">Welkom opnieuw.

Heb hier nog set zwaardere achterveren voor 245 staan. Mag je proberen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Haha, ik zag het onderwerp later staan bij fotomateriaal... :redface: Maar over de zwaardere achterveren: De auto is volgens mij verlaagd. Als ik nou verzwaarde achterveren erop zet dan gaat de achterkant weer op de standaard hoogte neem ik aan. Dan zou ik voor dus ook weer de standaard veren erop moeten zetten. Klopt dat?
Antwoord
Rene68 schreef:Haha, ik zag het onderwerp later staan bij fotomateriaal... :redface: Maar over de zwaardere achterveren: De auto is volgens mij verlaagd. Als ik nou verzwaarde achterveren erop zet dan gaat de achterkant weer op de standaard hoogte neem ik aan. Dan zou ik voor dus ook weer de standaard veren erop moeten zetten. Klopt dat?

Hij lijkt achter nog niet zo laag. Misschien dat een setje turbo/GLT versie achterveren een goede oplossing is. Die zijn 25 mm lager dan standaard en iets zwaarder geveerd......

Hele mooie 240 overigens....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Gewoon, omdat het kan nog maar eens een foto van mijn 240.... Man, wat vind ik hem mooi en wat ben ik er blij mee!!!!    
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.080 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Ik en mijn Volvo is niet meer... a.huis 6 5.423 13 September 2014, 20:55
Laatste bericht: Texel32
  Nog niet voorgesteld..bij deze. Pluk 7 4.551 14 March 2011, 21:17
Laatste bericht: Erikhans
  IK en mijn NIET Volvo! TheSaint77 32 13.887 13 December 2008, 20:35
Laatste bericht: TheSaint77
  Alsof ik nog niet genoeg te doen had... nico_v 26 12.372 5 November 2007, 09:52
Laatste bericht: Walter S

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)