Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alsof ik nog niet genoeg te doen had...
Ik dacht ik laat weer eens iets van me horen Smile

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen met een plaatje:
[Afbeelding: img_4496.jpg]

;D

Inderdaad, een P210/Duett dus!

Ik zal even uitleggen waarom ik precies dit ding moest hebben.. Ik wil al sinds enkele jaren beginnen met dragracing (voor de lol dus). De bedoeling was oorspronkelijk om met de turbo af en toe te gaan racen, maar dat zie ik bij nader inzien toch niet zo zitten. Hij's op de baan niet verzekerd dus als er iets mis gaat krijg ik geen cent en dat wil ik dus voorkomen. Dus kwam ik tot de conclusie dat ik een pure dragrace auto moest bouwen. Om te beginnen dacht ik aan de 75-er.. Een V8 er in en rijden maar! Maar er zijn al een hele berg 240s met V8, en ik wilde eigenlijk toch wel iets aparts. Dus verder zoeken.. De keuze viel zoals jullie zien op een Duett! Het grote voordeel met de duett is dat het frame los zit, je kan dus de hele carosserie los halen en er mee doen wat je wilt zonder dat de boel verzwakt. Bovendien bouwt het een stuk makkelijker als je de 2 delen van elkaar kan scheiden. Verder wegen ze ook niet al te veel, het nadeel is dat ze vrij hoog zijn.

Ik ben al vanaf het voorjaar serieus op zoek, maar kon niets vinden. Ik ben zelfs bij wildvreemden aan de deur geweest om te vragen of ze hun Duett wilden verkopen. Wat ik vond waren auto's in zeer goede staat, te mooi om te verbouwen. Of echt waardeloze vrakken waar lui veel te veel geld voor wilden hebben.
Ik begon haast de moed op te geven, en toen kwam ik deze tegen! Hij was HEEL goedkoop, maar dan ook niet in rijdbare staat. Ik ging er gelijk heen om te kijken, en zo zag hij er dus uit. Het positieve met dit exemplaar is dat de vorige 2 eigenaars al zijn begonnen om hem op te knappen. Het frame is al gedaan en in goede staat, dus dat scheelt me weer een hoop werk. Verder is hij daarna ook niet meer in elkaar gezet, dus bijna alles zat al los. Dat kwam goed uit, want alles moest er toch uit, en alleen het absoluut noodzakelijke er weer terug in.
Er zit wat roest in de vloer, maar verder eigenlijk niets. Een boel deuken, maar die vallen wel recht te slaan hoop ik. Ik hoef geen showroom conditie ofzo Smile

Goed, omdat hij al zover uit elkaar was gehaald besloot ik om daar maar mee verder te gaan ipv te proberen om de huidige motor nog even aan de praat te krijgen. Ondertussen ziet hij er ongeveer zo uit:
[Afbeelding: img_4548.jpg]
[Afbeelding: img_4553.jpg]
[Afbeelding: img_4531.jpg]

De plannen zijn vrij groots:
Er komt om te beginnen een B21ET in met een 531 kop, H-as, grote IC en een leuke turbo, aangestuurd med megasquirt ofzoiets, weet nog niet. De versnellingsbak wordt een M45, we zien wel hoe lang die het uit houdt Wink Een nieuwe rechte firewall, dan kan ik de motor en bak ongeveer 20 cm naar achteren verhuizen.
Een vooras (heet dat zo? "voorwagen" in het zweeds) van een 140 (met schijfremmen dus) en een 1031 achteras van een 240 GLT, met ophanging van 240 of misschien in een keer 4-link.
De hele auto moet een paar dm lager worden.
Nieuwe vloer (aluminium?), ook grotere wielbakken.
Zo veel mogelijk lichte carosseriedelen (glasvezel).

Meer foto's zijn hier te vinden:
http://gallery.volvo240.org/images/cars/coc/

Ik zal proberen zo goed mogelijk te updaten, alleen heb ik het momenteel helaas vrij druk met andere dingen dus het kan zijn dat ik het af en toe vergeet. De turbo en de andere auto's gaan ondertussen ook gewoon verder. De 260s op een laag pitje maar de turbo wil ik nu toch wel eens een keertje af hebben.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
Je zal wel een hoop puristen op je dak krijgen.
Groeten van Frans
Antwoord
mooi project!!!! Wink Wink
kun je het dak niet afchoppen, zoals bij een 262 Bertone??
dacht dat ze in Usa dat deden met hotrods, als ik Boydd Coddington en Co. moet geloven( wat een eikel) ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Net als zo'n (vies)fel-groene 142 (youtube), dat ziet er echt gruwelijk uit.
Antwoord
De puristen maak ik me eerlijk gezegd weinig zorgen over. Die kunnen een andere Duett kopen die nog te redden valt, er zijn er zat alleen niet echt in deze prijsklasse. Om dit ding in goede orginele staat te krijgen zou echt een vermogen kosten. Hij werd ook verkocht als reservedelen-auto, en dan vind ik mijn idee toch wat beter Smile Ik wil wel zo veel mogelijk het orginele uiterlijk houden, ik ben al hard op zoek naar de ontbrekende onderdelen (koplampen, achterlichten, een paar chrome strips) en dat gaat zowaar redelijk voorspoedig.

Ik heb een paar maanden geleden even zitten spelen met photoshop, zoiets lijkt me wel wat (dit is het verkeerde model maar dat doet er even niet toe). Hoewel dat nog wel even kan duren, ik ga me eerst op de motor enzo concentreren voordat ik aan het uiterlijk begin.
[Afbeelding: sankt-duett.jpg]
Antwoord
fuck de puristen ! knallen met dat hok ;D ;D ;D ;D

prachtplan nico !! kan niet anders zeggen !

nog een dragracer erbij op het forum ;D ;D ;D ;D ;D
Antwoord
ziet er stoer uit! maar wel dat dak choppen!
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
GAAF!!!
;D ;D ;D ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Blijf aub updates posten, we hebben veel te weinig van dit soort superprojecten.
Dit wil ik graag kunnen blijven volgen. Lijkt me erg koel.

1 vraagje, waarom ga je niet achter een M90 bak aan?
Antwoord
Een M90 is me op dit moment wat te duur eigenlijk. Er komt later natuurlijk wel een betere bak in, maar met een M45 moet je het volgens zeggen tot rond de 300 pk kunnen redden. Wel op eigen risico natuurlijk, maar je kunt een hoop M45s kopen voor de prijs van een M90. Uit voorzorg maak ik de "assentunnel" (hoe dat ook heet) wegneembaar zodat je makkelijk bij de bak kan als het moet.
Om te beginnen wil ik een goede basis bouwen en als dat eenmaal werkt kan ik de boel verder gaan "ontwikkelen", ik hoef niet in een keer 10 sec te rijden Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.437 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Ik en mijn Volvo is niet meer... a.huis 6 4.946 13 September 2014, 20:55
Laatste bericht: Texel32
  Bestickering op de 245? Dat doen wij zo: dens245polar 4 2.782 8 September 2013, 13:10
Laatste bericht: dens245polar
  Niet voorgesteld? Rene68 5 3.268 31 May 2013, 20:49
Laatste bericht: Rene68
  Nog niet voorgesteld..bij deze. Pluk 7 4.290 14 March 2011, 21:17
Laatste bericht: Erikhans
  " Hoop werk gedaan" , voor mijn doen Sjaakie 8 4.722 8 June 2010, 10:19
Laatste bericht: frox
  Het zijn de kleine dingen die het doen: rechter buitenspiegel en zwart wieldopje ***t_blijft_behelpen*** 3 2.973 20 May 2010, 10:07
Laatste bericht: Arjan.
  doen?? sjemmie 4 2.476 10 June 2009, 22:11
Laatste bericht: Marc1970
  IK en mijn NIET Volvo! TheSaint77 32 13.356 13 December 2008, 20:35
Laatste bericht: TheSaint77
  Ik dacht: laat ik ook 'ns een keer gek doen. jos245 44 19.901 27 March 2008, 02:43
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)