22 October 2007, 00:55
Ik dacht ik laat weer eens iets van me horen 
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen met een plaatje:
![[Afbeelding: img_4496.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/coc/2007-09-24/img_4496.jpg)
;D
Inderdaad, een P210/Duett dus!
Ik zal even uitleggen waarom ik precies dit ding moest hebben.. Ik wil al sinds enkele jaren beginnen met dragracing (voor de lol dus). De bedoeling was oorspronkelijk om met de turbo af en toe te gaan racen, maar dat zie ik bij nader inzien toch niet zo zitten. Hij's op de baan niet verzekerd dus als er iets mis gaat krijg ik geen cent en dat wil ik dus voorkomen. Dus kwam ik tot de conclusie dat ik een pure dragrace auto moest bouwen. Om te beginnen dacht ik aan de 75-er.. Een V8 er in en rijden maar! Maar er zijn al een hele berg 240s met V8, en ik wilde eigenlijk toch wel iets aparts. Dus verder zoeken.. De keuze viel zoals jullie zien op een Duett! Het grote voordeel met de duett is dat het frame los zit, je kan dus de hele carosserie los halen en er mee doen wat je wilt zonder dat de boel verzwakt. Bovendien bouwt het een stuk makkelijker als je de 2 delen van elkaar kan scheiden. Verder wegen ze ook niet al te veel, het nadeel is dat ze vrij hoog zijn.
Ik ben al vanaf het voorjaar serieus op zoek, maar kon niets vinden. Ik ben zelfs bij wildvreemden aan de deur geweest om te vragen of ze hun Duett wilden verkopen. Wat ik vond waren auto's in zeer goede staat, te mooi om te verbouwen. Of echt waardeloze vrakken waar lui veel te veel geld voor wilden hebben.
Ik begon haast de moed op te geven, en toen kwam ik deze tegen! Hij was HEEL goedkoop, maar dan ook niet in rijdbare staat. Ik ging er gelijk heen om te kijken, en zo zag hij er dus uit. Het positieve met dit exemplaar is dat de vorige 2 eigenaars al zijn begonnen om hem op te knappen. Het frame is al gedaan en in goede staat, dus dat scheelt me weer een hoop werk. Verder is hij daarna ook niet meer in elkaar gezet, dus bijna alles zat al los. Dat kwam goed uit, want alles moest er toch uit, en alleen het absoluut noodzakelijke er weer terug in.
Er zit wat roest in de vloer, maar verder eigenlijk niets. Een boel deuken, maar die vallen wel recht te slaan hoop ik. Ik hoef geen showroom conditie ofzo
Goed, omdat hij al zover uit elkaar was gehaald besloot ik om daar maar mee verder te gaan ipv te proberen om de huidige motor nog even aan de praat te krijgen. Ondertussen ziet hij er ongeveer zo uit:
![[Afbeelding: img_4548.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/coc/2007-10-04/img_4548.jpg)
![[Afbeelding: img_4553.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/coc/2007-10-04/img_4553.jpg)
![[Afbeelding: img_4531.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/coc/2007-10-01/img_4531.jpg)
De plannen zijn vrij groots:
Er komt om te beginnen een B21ET in met een 531 kop, H-as, grote IC en een leuke turbo, aangestuurd med megasquirt ofzoiets, weet nog niet. De versnellingsbak wordt een M45, we zien wel hoe lang die het uit houdt
Een nieuwe rechte firewall, dan kan ik de motor en bak ongeveer 20 cm naar achteren verhuizen.
Een vooras (heet dat zo? "voorwagen" in het zweeds) van een 140 (met schijfremmen dus) en een 1031 achteras van een 240 GLT, met ophanging van 240 of misschien in een keer 4-link.
De hele auto moet een paar dm lager worden.
Nieuwe vloer (aluminium?), ook grotere wielbakken.
Zo veel mogelijk lichte carosseriedelen (glasvezel).
Meer foto's zijn hier te vinden:
http://gallery.volvo240.org/images/cars/coc/
Ik zal proberen zo goed mogelijk te updaten, alleen heb ik het momenteel helaas vrij druk met andere dingen dus het kan zijn dat ik het af en toe vergeet. De turbo en de andere auto's gaan ondertussen ook gewoon verder. De 260s op een laag pitje maar de turbo wil ik nu toch wel eens een keertje af hebben.

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen met een plaatje:
![[Afbeelding: img_4496.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/coc/2007-09-24/img_4496.jpg)
;D
Inderdaad, een P210/Duett dus!
Ik zal even uitleggen waarom ik precies dit ding moest hebben.. Ik wil al sinds enkele jaren beginnen met dragracing (voor de lol dus). De bedoeling was oorspronkelijk om met de turbo af en toe te gaan racen, maar dat zie ik bij nader inzien toch niet zo zitten. Hij's op de baan niet verzekerd dus als er iets mis gaat krijg ik geen cent en dat wil ik dus voorkomen. Dus kwam ik tot de conclusie dat ik een pure dragrace auto moest bouwen. Om te beginnen dacht ik aan de 75-er.. Een V8 er in en rijden maar! Maar er zijn al een hele berg 240s met V8, en ik wilde eigenlijk toch wel iets aparts. Dus verder zoeken.. De keuze viel zoals jullie zien op een Duett! Het grote voordeel met de duett is dat het frame los zit, je kan dus de hele carosserie los halen en er mee doen wat je wilt zonder dat de boel verzwakt. Bovendien bouwt het een stuk makkelijker als je de 2 delen van elkaar kan scheiden. Verder wegen ze ook niet al te veel, het nadeel is dat ze vrij hoog zijn.
Ik ben al vanaf het voorjaar serieus op zoek, maar kon niets vinden. Ik ben zelfs bij wildvreemden aan de deur geweest om te vragen of ze hun Duett wilden verkopen. Wat ik vond waren auto's in zeer goede staat, te mooi om te verbouwen. Of echt waardeloze vrakken waar lui veel te veel geld voor wilden hebben.
Ik begon haast de moed op te geven, en toen kwam ik deze tegen! Hij was HEEL goedkoop, maar dan ook niet in rijdbare staat. Ik ging er gelijk heen om te kijken, en zo zag hij er dus uit. Het positieve met dit exemplaar is dat de vorige 2 eigenaars al zijn begonnen om hem op te knappen. Het frame is al gedaan en in goede staat, dus dat scheelt me weer een hoop werk. Verder is hij daarna ook niet meer in elkaar gezet, dus bijna alles zat al los. Dat kwam goed uit, want alles moest er toch uit, en alleen het absoluut noodzakelijke er weer terug in.
Er zit wat roest in de vloer, maar verder eigenlijk niets. Een boel deuken, maar die vallen wel recht te slaan hoop ik. Ik hoef geen showroom conditie ofzo

Goed, omdat hij al zover uit elkaar was gehaald besloot ik om daar maar mee verder te gaan ipv te proberen om de huidige motor nog even aan de praat te krijgen. Ondertussen ziet hij er ongeveer zo uit:
![[Afbeelding: img_4548.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/coc/2007-10-04/img_4548.jpg)
![[Afbeelding: img_4553.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/coc/2007-10-04/img_4553.jpg)
![[Afbeelding: img_4531.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/coc/2007-10-01/img_4531.jpg)
De plannen zijn vrij groots:
Er komt om te beginnen een B21ET in met een 531 kop, H-as, grote IC en een leuke turbo, aangestuurd med megasquirt ofzoiets, weet nog niet. De versnellingsbak wordt een M45, we zien wel hoe lang die het uit houdt

Een vooras (heet dat zo? "voorwagen" in het zweeds) van een 140 (met schijfremmen dus) en een 1031 achteras van een 240 GLT, met ophanging van 240 of misschien in een keer 4-link.
De hele auto moet een paar dm lager worden.
Nieuwe vloer (aluminium?), ook grotere wielbakken.
Zo veel mogelijk lichte carosseriedelen (glasvezel).
Meer foto's zijn hier te vinden:
http://gallery.volvo240.org/images/cars/coc/
Ik zal proberen zo goed mogelijk te updaten, alleen heb ik het momenteel helaas vrij druk met andere dingen dus het kan zijn dat ik het af en toe vergeet. De turbo en de andere auto's gaan ondertussen ook gewoon verder. De 260s op een laag pitje maar de turbo wil ik nu toch wel eens een keertje af hebben.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98