Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Help
ik ben de stoel van mn 242 aan het demonteren maar krijg de zwarte knop op de hellingshoek van de stoel instellen niet los?
weet iemand hoe dit moet ?

en is het mogelijk de vulling van een later model *bijv een 244* in de stoelen van de 242 te zetten. want dat paardenhaar zit voor geen meter :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Het middelste deel vd draaiknop is een dop. Die kan je er langs de achterkant uitdrukken. Dan kom je bij een venijnige veerring, die tik je los en de boel valt uit elkaar.

Kweenie of schuimrubber in de paardehaar bekleding gaat passen. Zeegras schijnt het te zijn btw.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Laurens Zondag schreef:en is het mogelijk de vulling van een later model *bijv een 244* in de stoelen van de 242 te zetten. want dat paardenhaar zit voor geen meter :O

De schuimrubber vulling van de begin jaren 80 stoelen past zij het dat het wat kracht kost om de hoes over de vulling te spannen.
De stiknaad van je hoes loopt niet helemaal parallel met de rand van het schuim maar het resultaat is niet verkeerd vind ik., en het zit 10 keer beter dan dat grasCool
Antwoord
jos245 schreef:De schuimrubber vulling van de begin jaren 80 stoelen past zij het dat het wat kracht kost om de hoes over de vulling te spannen.
De stiknaad van je hoes loopt niet helemaal parallel met de rand van het schuim maar het resultaat is niet verkeerd vind ik., en het zit 10 keer beter dan dat grasCool

haha je zit niet eens op gras maar op paardenhaar :|. maar ik heb besloten het toch maar niet te doen de bekleding is zo verteerd dat op moment ik het los wil gaan halen dat het al bijna uit mekaar valt :X. dus ja dan maar opzoek naar een 242 intreur :X of opnieuw laten bekleden.

er kan een slotje op.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)