Berichten: 166
Topics: 35
Lid sinds: Jan 2006
Mijn ruitenwissers gaan heel traag op en neer, in alle standen van de bedingingsarm blijft de snelheid het zelfde, langzaam dus.
Ligt dit aan de ruitenwissermotor of aan het relais ?
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Stekkerverbindingen onder het klepje van de ruitenwissermotor schoonmaken wil in heel veel gevallen wel eens helpen.
Gebruikte ruitenwissermotortjes worden wel schaars trouwens en nieuwe zijn echt peperduur.
Berichten: 55
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2005
Ik heb laatst van mijn achterwisser de hele motor uit elkaar gehaald.
Het geklonken plaatje losgeboord en alles schoongemaakt.
Gaatjes geboord waar eerst het plaatje geklonken was draad getapt en weer in elkaar gezet.
0 EUR en weer een perfect werkende motor!
Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Berichten: 166
Topics: 35
Lid sinds: Jan 2006
thnx, ik ga het proberen, eerst de stekkerverbinding en als dat niet werkt de motor schoonmaken.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Berichten: 17
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2005
Hallo,
Ik heb bij de mijne vorige week alle massa aansluitingen in de motorruimte losgehaald en schoongemaakt omdat mijn ruitenwissers spontaan gingen wissen af en toe.
Ik had hier op het forum de tip gekregen dat dat een massa probleem was.
Na deze klus was mijn probleem verdwenen, en gingen de ruitenwissers ook een stuk sneller!!
Er zitten diverse massa aansluitingen in de motorruimte oa in de buurt van beide koplampen, op het schutbord en bij de akku, en natuurlijk bij de ruitenwissermotor zelf, en de akkupolen ook even controleren op corrosie.
Kijk ook even in je zekeringenkastje.
Er willen nogal eens slechte verbindingen zitten in verband met corrosie.
Even het staalborsteltje erover, en de vreemdste storingen verdwijnen.
Groeten,
Tonie
Berichten: 166
Topics: 35
Lid sinds: Jan 2006
De storing was mechanisch van aard.
De asjes van de wisserarmen zaten vast, dus heb ik het hele ruitenwisser mechaniek onder het dashboard weg gehaald. Dashboardkastje eruit, dan kun je bij de rechterzijde, de asjes weer gangbaar gemaakt en het zooitje weer ingebouwd. Is redelijk lastig met die :evil: kabeltjes die de exentrieken bedienen maar het is gelukt
De wissers gaan weer als nieuw.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Gisterenavond in de regen.....ruitenwissers deden het niet meer.. Erg lastig rijden in de regen. ANWB vertelde dat het motortje vast zit. Kon de storing dus niet verhelpen. Wel even de ruiten met een goedje glad gemaakt zodat ik in ieder geval weer naar huis kon. Toen in trouwens naar huis ging regende het neit meer, dus kon het goedje niet uit proberen. Vandaag even naar de garage. Volgens hem zou het asje vast zitten (conclusie via de telefoon). Hij had nog wel wat liggen dus.....ik ben benieuwd !
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Hij doet het weer.....was toch het motortje. Voor â⬠50 incl. inzetten doet hij het weer!
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 487
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2007
Vanochtend heeft degene die in mijn volvo reed de ruitenwissers door de op het raam vastgevroren sneeuw proberen te duwen. Dit lukte bij ÃÂÃÂn ruitenwisser niet en ÃÂÃÂn ruitenwisser maar half. Hij heeft de sneeuw handmatig eraf gehaald.
Vanmiddag ben ik aan het rijden met de Volvo en werkten de ruitenwissers in het begin redelijk normaal. Alleen gingen de ruitenwissers niet helemaal naar beneden en bleven halverwege de ruit. Tot overmaat van ramp schoot de wisser aan de bestuurderskant op een gegeven moment helemaal langs het raam tegen de spiegel en bleef daar staan.
Ik heb zojuist bij thuiskomst de ruitenwissers weer terug in prositie geduwd. Dit ging heel makkelijk. Ik heb de ruitenwissers even een halve minuut laten draaien en ze werkten weer normaal. Toch ben ik bang dat als ik weer ga rijden de wissers weer onregelmatig over de ruit schieten en weer langs de ruit klappen. Ook het weer in positie duwen van de wissers ging naar mijn idee te makkelijk.
Zitten de ruitenwissers altijd zo "los"?!
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
onder de kapjes van de ruitenwisserarm zit een 12 mm moer. die goed (maar wel voorzichtig) aandraaien helpt. anders ook nog even de ruitenwisser er af en dat asje schoonmaken (alle spanen er af van het ongelukje).
Zelf heb ik ook wel eens gehad dat ze zijn losgekomen en op de spiegel lagen of ergens in het midden bleven hangen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni