Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Vanuit het niets is de ruststand van mijn ruitenwissers niet meer horizontaal, maar verticaal.
Ze beslaan nog wel het hele gebied, maar als ik ze uitdoe, stoppen ze mooi op 12 uur.
Iemand bekend met dit fenomeen en een oplossing voorhanden?
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
14 October 2016, 22:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2016, 22:39 door Nicolaas H.)
Het is al weer een tijdje geleden maar bij mij lag het in de motor zelf [van mijn 84-er]. In de binnenzijde van de huls van de motor zitten twee magneten en die waren los van de metalen wand gekomen. Er bestaat metaallijm om ze er weer aan te bevestigen. In ieder geval heb ik er daarna geen last meer van gehad.
Maar goed, volgens mij kan het meer oorzaken hebben. Er zitten in het mechanisme ook een paar nylon wieltjes met contactjes die ten opzichte van elkaar kunnen verschuiven of wellicht versleten zijn.
Kijk ook even goed of de aandrijfsnaren en stangen onder de dash goed werken. Alles bij elkaar vond ik het een bijzonder ingewikkeld mechanisme.
Ik zou er aan gaan sleutelen op een dag dat je eventueel snel een nieuwe motor kunt kopen [ze zijn nieuw te krijgen voor rond de €100,–].
Succes!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Ik vermoed dat het motortje stuk is, kratje hertogjan per stuk in nieuwleusen...
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
15 October 2016, 22:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 October 2016, 23:40 door Rob.)
Thx so far,
Optie 1 betwijfel ik (magneten los) want dat zou ik toch zeker wel moeten horen/merken lijkt mij?
Optie 2: motortje stuk. Motor is m.i. niet stuk, hij doet nog wat hij moet doen, alleen stoppen de wissers op 12 uur ipv. op 3 uur. | ipv __
Btw, ik hou de hertogjan-optie even in gedachten. Thx voor het aanbod.
To be continued (lees ook berichten over dat het te maken zou kunnen hebben met de massa, morgen even proberen)
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik zou hem in ieder geval even open maken om te kijken. Kost niets en is eenvoudig te doen.
Succes!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Idd, dat is ook wat ik gedaan heb en met succes.
Aan de bijrijderskant de arm even losgemaakt van de motor, dekseltje van wissermotor er even af en vervolgens wissermotor in ruststand gezet (lager gelegen gebiedje in plastic tandwiel).
Wissers plat gelegd en alles weer aangesloten/vastgezet.
Appel/ei en alles werkt weer.
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Helemaal goed!
Ik vraag me wel af hoe het is ontstaan, is er misschien iets versleten waardoor e.e.a. niet in de juiste ruststand terechtkomt?
Ik hoop maar dat het gewoon een incident is!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]