Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstof + Thermostaat
Wat voor brandstof gooien jullie in je turbo? Ik tank altijd 98, maar das toch wel erg duur.. Big Grin

Iemand die zo ff weet trouwens wat voor thermostaat er in een turbo gaat. Is dat gewoon 'n normale (ik geloof 82 graden) thermostaat? Hij was een beetje plakkerig laatst namelijk.
Antwoord
Super 98 8)

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Das dus ook het beste voor t ding?
Antwoord
een b21et heeft geen klopsensor dus gaat de motor op 95 te snel pingelen met alle gevolgen van dien dus gewoon 98 zou ik zeggen
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
lj_dekker schreef:Das dus ook het beste voor t ding?

Precies zoals Eric zegt. Ik zou er dus niet op bezuinigen (valse zuinigheid!).

Als je motortje verder gezond is kun je best een halve tank 95 op 3 tanken 98 doen. Zorg wel dat je altijd een mengsel hebt met minstens 50% 98.

Maarja, die 12 kilometer wat sommige mensen omrijden om een pakje sigaretten op een volle tank te sparen begrijp ik ook niet. Als je het uitrekent ben je net zo duur uit, maar dan wel meer tijd kwijt :twisted: . Zoek gewoon de goedkoopste pomp in jouw buurt (daar was toch een site voor?) en tank daar lekker 98 voor dezelfde prijs als 95 aan een snelwegpomp Wink

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ik ben dus lid van de wegenwacht (zo'n starters pakket) en het schijnt dat ik dus ook korting krijg bij verscheidene pompen. Ik zo ff niet welke, maar dat scheelt ook wel aardig wat. Maar een volle tank, 74 euro.. KA-CHING... Sad
Maar niet dat ik er op ga bezuinigen hoor, daar zorg ik wel voor. Ik vroeg me alleen of het dus ook echt klopt dat je ongelood 98 moet tanken, maar dat klop dus. Maar goed, maar eens ff op zoek naar de goedkoopste tank hier in de buurt :-k
Antwoord
ik moet nog wel eens in duitsland zijn, dan gooi ik em altijd vol....
ik doe meestal 95, soms 98. maarja, tis geen turbo he 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Maar RON 98 is lang niet meer bij alle pompen te krijgen, rond rotterdam is het nog wel eens flink zoeken....
Antwoord
V-Power van Shell schijnt 97 RON te zijn (hoewel er 95 op de pomp staat), dat tank ik als ik zo gauw geen 98 kan vinden... (niet dat ik een Turbo heb, maar mijn Dee-Elletje moet wel 98 hebben.)
Antwoord
in duitsland is de V-power 100 oktaan 8)
leuk voor de t5.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brandstof bij B21ET daanheijn 16 8.262 13 February 2007, 22:58
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)