Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Ik kreeg vanmorgen bij de keuring te horen en te zien dat de rechter fusee aan z'n eind is en dat de linker ook niet al te best meer is.
Even langs Biltema, 2 nieuwe fusee's opgehaald maar eenmaal thuis het blijken exemplaren te zijn voor modellen zonder stuurbekrachtiging.
De rechte uitvoering dus. Verder heeft Biltema geen fusee's voor de 240.
Ik neem aan dat het een slecht idee is om deze te gebruken. Immers de wielstand (caster?) veranderd iets. Of?
Ik vraag dit want ze waren zo lekker goedkoop. 16 eur p/st. De "goede" zijn een stuk duurder. Maar goed, wat moet dat moet natuurlijk.
Groet, Arnold
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De rechte werken ook prima met stuurbekrachtiging. Caster is niet zo'n punt. Ik heb wel met 2 linkerfusees gereden, ook nauwelijks merkbaar.
Of je er voor 16/st. lang van gaat doen is een andere vraag.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Bedankt.
Ik heb ze inmiddels toch maar teruggebracht en bij Mekonomen de goede meegenomen. Was wel een stukje duurder maar dat zij zo. Bij diverse webshops waren er wel goedkopere alternatieven maar na het zien van het weerbericht voor volgende week wilde ik als het even kan het vandaag af hebben. Simpel klusje trouwens.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2011
Ik zoek juist de variant zónder stuurbekrachtiging. 16E is een mooie prijs, heb je het adres voor mij waar ze voor die prijs te koop zijn?
Berichten: 3.247
Topics: 173
Lid sinds: Nov 2005
18 December 2011, 00:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 December 2011, 01:00 door Rob.)
Adresje:
[URL="http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fram-och-Bakvagn/Spindelled/SPINDELLED-VHN-72922/"]http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fram-och-Bakvagn/Spindelled/SPINDELLED-VHN-72922/
M[/URL]oet je wel even voor rijden....
Btw @Kwekkel: Deze ziet er aardig NIET-recht uit (de kromme variant dus volgens mij)
[URL="http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fram-och-Bakvagn/Spindelled/SPINDELLED-VOLVO-723052/"]http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fram-och-Bakvagn/Spindelled/SPINDELLED-VOLVO-723052/
[/URL]
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
18 December 2011, 08:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 December 2011, 08:42 door Kwekkel.)
Gloeiende gloeiende...... had ik dus niet gezien.:mad: Ik zoek op kenteken en kwam dus bij de verkeerde uit. Erg jammer, ik had me wat geld kunnen besparen dus. Ik ben nu 3x zo veel kwijt. Ik kan ze niet meer terugbrengen nu, ze zitten er al onder.Overigens: geen klagen over de kwaliteit van de spullen van Biltema. Ik heb er al aardig wat gereedschap en onderdelen vandaan gehaald en geen klachten tot nu toe.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2011
Kwekkel schreef:Bedankt.
.... Simpel klusje trouwens.
Ga er binnenkort ook aan beginnen hheb je nog tips?
Berichten: 3.247
Topics: 173
Lid sinds: Nov 2005
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Het staat op zich goed beschreven in Haynes. Wat wel tegenviel is het losnemen van de fusee uit de houder aan de veerpot.
Volgens Haynes in de bankschroef zetten en lostikken. Dit ging dus even niet. Ik heb de fusee er uitgedrukt met de bankschroef met behulp van 2 identieke
verleng stukken van mijn doppen set. Schroefdraad van de fusee tegen de ene zijde van de bankschroef en de twee verlenkstukken aan weerszijde van de kogel
tegen de andere zijde. Dan de bankschroef aandraaien. Daarna met een staalborstel de boel goed schoonmaken. Wat me wel opviel is dat er een heel klein beetje speling in de bevestiging aan draagarmzijde zit wat er voor zorgt dat je de bevesiging van de fuse een paar millimeter kan bewegen.
Ik heb er zoveel mogelijk opgelet dat de boel weer in zijn oorsprokelijk stand teruggezet werd maar dezondanks staat mijn stuur nu iets uit het midden bij rechtuit rijden. Ik ga in ieder geval binnenkort de uitlijneing even kontroleren.
Als de nieuwe fusee er onder zit, de boel weer goed in the Tectyl zetten.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden